2022-05-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kryptomannen var til avhør 4. desember 2018. 34 dager etter at AE forsvant. Og mer enn én mnd før forsvinningen blir offentlig kjent, 9. jan 2019.

VG 20. jun 2021, Kryptomannen.

Slik er avhøret beskrevet.
Han får ikke vite mye – kun at Tom Hagens kone er savnet fra boligen i Sloraveien 4 på Fjellhamar.

Helt uoppfordret begynner mannen i 30-årene plutselig å snakke om kidnapping og kryptovalutaen monero.

Ingen utenforstående skal egentlig vite noe om dette nå: At det er lagt igjen et trusselbrev der noen skriver at de har bortført Anne-Elisabeth Hagen (68) – og at de krever løsepenger betalt i monero.

I avhøret har ikke politiet nevnt noe av dette. Mannen sier at han er kjent med at monero er brukt i kidnappingssaker i blant annet USA.

Denne desemberdagen snakker mannen i 30-årene seg inn i det som skal bli en lang og avansert drapsetterforskning.
Hvis RU hadde visst noe om den angivelige kidnappingen, så burde han vel ikke ha snakket seg inn i saken på denne måten.

Det gir ingen mening.

Hva kan han ha tenkt. Tenkte han å imponere politiet ved å liksom briljere med kryptokunnskapene sine.

Jeg forstår det ikke.
Kan også være et forsvar fordi han ville komme politiet i forkjøpet. Med en slik iq forstår man hvordan han snakker seg og th inn i saken, særlig seg selv.
Citera
2022-05-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ja han vet mer. Men hva er det han ikke forteller.

Kan han ha visst at AE angivelig var blitt kidnappet da han møtte i avhør 4. des -18. Da burde han ha ventet med detaljer som kidnapping og Monero, til politiet eventuelt tok opp disse temaene.

Han kan ha forsøkt å foregripe, og blitt veldig nervøs, og fortalt mer enn han egentlig tenkte å gjøre.

Jeg skjønner det ikke uansett. Hva han kan ha ment med å buse ut om kidnapping og Monero under avhør 4. des -18.
kan teh ha sagt noe til ru om hva som hadde skjedd. Ghh fikk ikke vite noe, men .
Citera
2022-05-05, 02:20
Medlem
Hva RU "kan ha ment" med å gå ut med Monero i avhør er nok en innrømmelse av skyld.

Han ble fortalt at det var et drap forkledd som kidnapping (evt. bare en kidnapping). Han visste at han var tungt involvert i kryptorigget. Og han ønsket å fremstille seg selv som et offer for TH. Han visste at for å bygge troverdighet måtte han også gi noe til politiet - det om Monero.

Hadde han vært genuint uskyldig ville han fortalt om Monero med en gang. RU sin skyld kan minne om vekteren i Nokas-saken som ikke deltok i ranet, men som fasiliterte at det skjedde. Tror jeg.
Citera
2022-05-05, 02:26
Medlem
Citat:
Kryptomannen var til avhør 4. desember 2018. 34 dager etter at AE forsvant. Og mer enn én mnd før forsvinningen blir offentlig kjent, 9. jan 2019.

Han får ikke vite mye – kun at Tom Hagens kone er savnet fra boligen i Sloraveien 4 på Fjellhamar.

Helt uoppfordret begynner mannen i 30-årene plutselig å snakke om kidnapping og kryptovalutaen monero.

Ingen utenforstående skal egentlig vite noe om dette nå: At det er lagt igjen et trusselbrev der noen skriver at de har bortført Anne-Elisabeth Hagen (68) – og at de krever løsepenger betalt i monero.

I avhøret har ikke politiet nevnt noe av dette. Mannen sier at han er kjent med at monero er brukt i kidnappingssaker i blant annet USA.

Denne desemberdagen snakker mannen i 30-årene seg inn i det som skal bli en lang og avansert drapsetterforskning.
Hvis RU hadde visst noe om den angivelige kidnappingen, så burde han vel ikke ha snakket seg inn i saken på denne måten.

Det gir ingen mening.

Hva kan han ha tenkt. Tenkte han å imponere politiet ved å liksom briljere med kryptokunnskapene sine.

Jeg forstår det ikke.

Det är ordentligt graverande för mannen om han opåkallat börjar snacka om krypto i ett förhör långt innan krypto blivit allmänt känt i utredningen.

Antingen så är mannen extremt intresserad av kryptovaluta och bygger riggar själv och det är då därför naturligt för han att snacka med allt och alla om hans specialintresse.

Eller så är han inblandad i saken.
Citera
2022-05-05, 02:39
Medlem
Hvis vi snur på RU`s forklaring og heller sier at RU ble hyret inn for å lage kryptooppsettet og at fortellingen om at RU ville ha TH til å bygge en bitcoin fabrikk er en dekkhistorie.
Citera
2022-05-05, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tenker du at TH har levert varer til Bunnpris?

Nei, tror ikke det. Men kanskje Hettemann1 har jobbet/jobber i transportbransjen? Han er jo også pensjonist.

Jag menar att TH är trusselbrevsforfattaren. Vem kan det annars vara som ville ha bort AEH? Det står kanske skrivit i stjärnorna då ...
Citera
2022-05-05, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag menar att TH är trusselbrevsforfattaren. Vem kan det annars vara som ville ha bort AEH? Det står kanske skrivit i stjärnorna då ...
Nå som vi vet en hel del om hva alt GM gjorde for å kunne komponere brevet. Er det vel klart at det ikke er skrevet av TH, men av personen som kjøpte startpakken +47 40745668, innhentet informasjon om hvordan kjøpe mye Monero, kjøpte pass kopi, opprettet mailen ohgolf@mail.com, opprettet flere krypto valuta kontoer mm.
Citera
2022-05-05, 06:05
Medlem
Citat:

Det gir ingen mening.

Jeg forstår det ikke.
Jeg har ikke funnet en eneste kidnappingsak hvor Monero er brukt, hverken i USA eller noe annet sted.

At AEH var kidnappet og at kidnapperen krevde Monero. Var vel noe han straks hørte av TH eller av THs sønn. Jeg ville helt naturlig straks ha spurt RU, om han vet noe om dette, siden han kjente dem og var sterkt interessert i krypto valuta.
Citera
2022-05-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg har ikke funnet en eneste kidnappingsak hvor Monero er brukt, hverken i USA eller noe annet sted.

At AEH var kidnappet og at kidnapperen krevde Monero. Var vel noe han straks hørte av TH eller av THs sønn. Jeg ville helt naturlig straks ha spurt RU, om han vet noe om dette, siden han kjente dem og var sterkt interessert i krypto valuta.

RU kan ha misforstått begrepet «ransomware»
Citera
2022-05-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du får kjøpt lyspære med kamera 220 volt, de har sim-kort så du kan koble deg opp med mobil eller pc. De koster bare 2-300 kr. Verdens enkleste spionkamera
Helt riktig ! Bare å søke opp lyspære med kamera :-) Må vært utrolig lavt under taket siden sønnen klarte å knuse taklampen med med vaskekost når han skulle tørke all vannet opp. Og pluss han dro før de kom hjem uten å fullføre ryddingen etter seg .
Citera
2022-05-05, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, det står ikke skrevet noen steder hvem som har skrevet trusselbrevet. Og ingen er dømt i denne saken...bortsett fra her, så det må være du som leser stjerner.

Diskusjonen handlet uansett om hvorfor VG nevnte at pensjonister hadde levert sim-kortet på Bunnpris i Oslo.

Jeg er ikke bundet til kun 1 hypotese. Det er ikke opplagt hva som har skjedd. Jeg tror faktisk mest av alt at ikke alle opplysningene vi har fått stemmer.
Citera
2022-05-05, 11:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Helt riktig ! Bare å søke opp lyspære med kamera :-) Må vært utrolig lavt under taket siden sønnen klarte å knuse taklampen med med vaskekost når han skulle tørke all vannet opp. Og pluss han dro før de kom hjem uten å fullføre ryddingen etter seg .

Hjelper lite med kamera i pæra hvis det er en matt glasskuppel foran.
Og hvorfor i huleste skulle TEH sette det inn så tett på forsvinningen?
Dette gir ingen mening for min del, men du må gjerne forklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in