2022-05-05, 16:02
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Vem ljuger inte? Självklart ljuger Putin, Precis lika mycket som alla andra nickedockor. Likt Zelenskyj och Övriga maktidioter som finns i världen. Putin är en lika stor idiot som övriga ledare.
Men faktum är att det Masterbait skriver stämmer. Ta bara Kosovo tex, anser du det vara ett självständigt land? Isåfall borde du erkänna utbrytarregionerna i Ukraina också som Putin "försöker skydda". Precis samma sak men det har du säkert inte koll på , fettet har väl trängt in i hjärnan på dig

Nu borde jag väl egentligen inte svara dig eftersom du går till töntiga personangrepp, men gör det väl ändå.

Jag ger dig att det kan vara svårt och de bästa delningarna av land är väl när parterna är överens som Norge-Sverige och Tjeckien - Slovakien. Då är det fine. Sen finns det där det blir konflikt och där får man avgöra från fall till fall och inget är det andra likt, Vad gäller Kosovo begick Serbien såna övergrepp mot lokalbefolkningen, och hade gjort det tidigare i Bosnien etc, att man var tvungen att få stopp på det och då blev Kosovo till. Bäst vore att slänga in det i Albanien. Vad gäller utbrytarregionerna var det Ryssland som separerade dem från Ukraina, och då har Ukraina rätt att försvara sig. Hade de gjort revolt själva och inte betett sig som svin kunde man ha funderat på det.
Citera
2022-05-05, 16:03
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Intressant rapporter nu sista timmen. Satellit bilder visar att ukrianskt artilleri nu bekämpar rysk trupperna i Izyum Jag laddat upp bild från NASAS FIRMS, de röda prickarna är eld.

https://ibb.co/DLxhDnj

Skulle du kunna ladda upp en bild där du cirklat in dom röda fläckarna i gult.
Har svårt att se röd färg.
Citera
2022-05-05, 16:04
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Den här tjejen döda ett helt gäng orcer igår,förrgår och i natt i Azovstal då blir man så här glad

https://ibb.co/6tpFBp9
Vilken hjältinna! Hoppas det var tjetjenska musslor hon fimpade. Att bli dödad av en kvinna är ju för en mussla värre än döden
Citera
2022-05-05, 16:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Härliga nyheter!

Hur kommer våra kära putinlovers (aka. Gollums) i tråden ta detta stundande nederlag? Kommer det spammas mer eller blir det för mycket vodka och stötvisa gråtattacker så dem håller sig upptagna?

Samtidigt kommer nya rapporter om bombningar i Kursk av UAF.
https://twitter.com/MichaelMigliac5/status/1522211533559787525
Satellitbilderna är manipulerade.

Något i stil med det.
Citera
2022-05-05, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Gissar att det är det amerikanska artilleriet som är på plats, skulle inte vilja vara i en rysk uniform nu.

Kherson är också mycket intressant, finns inlägg på twitter om striderna där, flera samhällen har blivit befriade.

Vad har du läst om det? Vi har väntat flera veckor på offensiven i Kherson.
Citera
2022-05-05, 16:11
Medlem
Knut-Annes avatar
UKRIANA: INLETT MOTOFFENSIV I DONBASS
Den ukrainska militären har inlett motoffensiver i riktningarna mot Charkiv och Izjum i östra Ukraina, uppger landets överbefälhavare Valerij Fedorovytsj Zaluzjnyj i ett uttalande.
Enligt Washington-baserade tankesmedjan Institute for the Study of War har Ukrainska trupper till stor del stoppat ryska framsteg längs stridslinjerna i östra Ukraina under det senaste dygnet.
Det ryska målet – att avancera söderut från ryskockuperade Izjum i riktning mot Slovjansk för att därefter skära av de ukrainska styrkorna öster om staden – har än så länge inte varit framgångsrikt, skriver ISW vidare.

Senaste nytt om invasionen av Ukraina (Expressen 13:21)
Citera
2022-05-05, 16:17
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hittade felet. Du tror på vad Putin och ryssarna säger och tror att det är fakta.

Jag har inte sagt att jag tror på vad Putin säger. Jag sade att det är fakta vad han faktiskt har sagt.

Jag tror inte automatiskt på vad Putin säger likaväl som jag inte tror på vad USAs säger eller på vad Ukraina säger. Man ska inte bara "tro".
Citera
2022-05-05, 16:17
Medlem
8minuter av Azov som jagar Orcer och befriar Ruska Lozova utanför Charkiv.
https://streamable.com/uzxxsr
Citera
2022-05-05, 16:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilken hjältinna! Hoppas det var tjetjenska musslor hon fimpade. Att bli dödad av en kvinna är ju för en mussla värre än döden

En riktig hjältinna, jag hoppas dock att hon sparar den sista kulan till sig själv, det är ett öde värre än döden att bli krigsfånge hos ryssarna , speciellt om man är kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jag har inte sagt att jag tror på vad Putin säger. Jag sade att det är fakta vad han faktiskt har sagt.

Jag tror inte automatiskt på vad Putin säger likaväl som jag inte tror på vad USAs säger eller på vad Ukraina säger. Man ska inte bara "tro".

Jag TROR du undviker att svara mig för du är en liten feg skit. Bevisa mig fel!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Gissar att det är det amerikanska artilleriet som är på plats, skulle inte vilja vara i en rysk uniform nu.

Kherson är också mycket intressant, finns inlägg på twitter om striderna där, flera samhällen har blivit befriade.

Brinner bla i heroiske rätt rejält väst om Kershon city nere på halvön och även i utkanten av Nova Kakhovka indikerar satelliten på eld,är där bron över dnepr ligger.
Citera
2022-05-05, 16:20
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Putin sade bokstavligt att han inte var intresserad att ta över Ukraina. Ingenting tyder på att de har försökt göra det.

Putin sade även att hela mobiliseringen bara var en övning.
Ryssland har hela tiden haft ganska diffusa mål just för att det då går fint att uppdatera målen senare. En hel del tyder på att Plan A var att avsätta Zelensky och instifta en ny regim på ett par dagar. Putin har nämligen även kallat Ukraina för en illegitim stat.

Citat:
Ukraina skulle ha slutat bomba Donetsk och Luhansk och dragit tillbaka sina trupper från gränserna. Det hade varit ett första steg till förhandlingar. Om Ryssland ljög och gick in i Ukraina ändå hade NATO haft en ännu större anledning att gå in snabbare med ännu mera resurser. Men eftersom de faktiskt ville ha kriget gjorde det inte så utan fortsatte provocera Ryssland.

Luhansk och Donetsk erkänns som Ukrainskt territorium av i princip alla världens länder utom Ryssland. Ryssland som inte ens tycker Ukraina är en legitim stat. Av den anledningen tycker Ryssland att de inte bara ska ha en plats vid förhandlingsbordet utan även diktera villkoren, lite som att förhandla med någon som håller en pistol riktad mot en.

Om man nu var så orolig över att rysktalande ukrainares mänskliga rättigheter kränktes, varför provade inte Ryssland att till exempel föreslå internationella fredsbevarande trupper eller kanske erbjuda alla invånare som vill tillhöra Ryssland fina villkor för att emigrera? Ingen ska tvingas att flytta men det måste vara bättre än alternativet om det nu var så illa som det påstås.
Istället väljer Ryssland att invadera Ukraina, göra hela området man vill "befria" till en gruskrater, offra (hittills) ~25000 av sina egna soldater, bomba sönder infrastrukturen och skapa enorma flyktingströmmar. Det går inte att rättfärdiga detta på något sätt baserat på tidigare händelser i området.

Citat:
Läs på om Kubakrisen så kanske du förstår. USA har aldrig och skulle aldrig tillåta främmande makter att sätta tunga vapen precis invid sina gränser. Varför skulle Ryssland tillåta det?
Ukraina har inte placerat ut några tunga anfallsvapen vid Rysslands gräns.
Och om Mexiko, hypotetiskt, skulle få för sig att liera sig med Ryssland och husera ryska kärnvapen riktade mot USA så har USA all anledning att fundera på vilken relation man har med sina grannländer och varför man hamnade i den situationen. Precis som Ryssland har all anledning på att fundera på samma sak idag.
Apropå det så har Ryssland tunga vapen placerade i Kaliningrad, nära den Polska gränsen. Varför skulle Polen acceptera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in