2022-05-05, 11:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Bara att kika på bilden så ser du vem som mer saknas.
2022-05-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag behöver inte "läsa på", jag vet mycket väl vem hon är och vilken väldigt skicklig jurist hon är, samt hur bra hon är på att analysera och hitta essensen i olika frågor.
Nej, hon hatar inte män. Inte ett dugg faktiskt. Hon ställer däremot krav på att män och kvinnor behandlas lika och alltså tvärtemot det som Tommy gav uttryck för.
En "väldigt skicklig jurist" som sysslar med grovt förtal på Instagram.
2022-05-05, 11:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon driver ett hat! Hon kallar honom "mansgris" och hävdar att han har en dålig kvinnosyn. Det säger även Dessire. Hon fattar INTE vad han menar. Men hon tror att hon fattar allt han säger. Precis samma som du. Stor brist på ödmjukhet. Det är Tommie som blir anklagad, inte Hanna.
Nej, hon driver krav på att kvinnor skall värderas som individer och människor.
Att du uppfattar det som hatiskt säger en hel del om din egen värdegrund.

Citat:
Nej, du tror dig fortfarande veta exakt vad Tommie tycker och tänker bara för du hört honom prata. Det skulle vara så lätt för honom att trolla skiten ur Hanna för hon går igång på minsta lilla. Lite som när man bränner en koran och folk börjar kasta stenar på polisen. Krävs inte mycket för att folk ska få psykos.
Nej, jag tror inte jag vet exakt vad han tycker och tänker. Däremot vet jag vad han uttryckt och vad som är tillgängligt för mig att bedöma - och utifrån det gör jag min bedömning.

Precis som du själv gör - och de som tycks vara på väg in i psykos här i tråden är ju du själv och andra som rycker in och kastar hat på Hanna och hjälte förklarar sexisten.
2022-05-05, 11:42
Medlem
Jonipoons avatar
Jag är inte feminst men det är inte alls konstigt att Hanna reagerade som hon gjorde om man åtminstone har liiiiite insikt i hur unga kvinnor tänker idag. Även om man inte delar någons åsikter så borde man vara lite mer varsam med vad man slänger ur sig. Innan jag såg det tidigare avsnittet så trodde jag Hannas reaktion berodde på att Tommie endast valt män till Högborgen, men nu visade det sig att det berodde på Tommies sätt att uttrycka sig. Tommie är 38 år, han är ingen gammal gubbe och jag blev faktiskt lite förvånad över hans ord. Hade Tommie varit 65+ hade jag ursäktat honom för då tillhör man en helt annan generation, men han är liksom 38 år.

Han hade kunnat säga såhär istället: ”Angela, vill du vara i Högborgen? Du verkar ju vara bra på att laga mat så det kan komma till användning.”
Utan att nämna ordet kvinna och dylikt så hade man kunnat få det att handla om Angela som individ istället.

Tommie verkar i överlag vara lite loj och uppe bland molnen. Säger emot Linns förklaring om paktbrytande med att hon inte läst reglerna som står i Högborgen. Öhh, va? Högborgens regler har väl ingenting att göra med det ni kom överens om innan sammanslagningen. Oklart om han spelar dum på riktigt eller om det är en taktik från hans sida. Vad vet jag, Tommie kanske är en riktig skitstövel egentligen men bara spelar på sin alturistiska spirituella image för att bli omtyckt.
2022-05-05, 11:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En "väldigt skicklig jurist" som sysslar med grovt förtal på Instagram.
Hon förtalar ingen, hon kommenterar ett program hon själv är deltagare i och ger sitt perspektiv - precis som flertalet övriga deltagare.

Det är tur att det är hon som är jurist och inte du
2022-05-05, 11:48
Medlem
Citat:
Nej, hon driver krav på att kvinnor skall värderas som individer och människor.
Att du uppfattar det som hatiskt säger en hel del om din egen värdegrund.

Nej, jag tror inte jag vet exakt vad han tycker och tänker. Däremot vet jag vad han uttryckt och vad som är tillgängligt för mig att bedöma - och utifrån det gör jag min bedömning.

Precis som du själv gör - och de som tycks vara på väg in i psykos här i tråden är ju du själv och andra som rycker in och kastar hat på Hanna och hjälte förklarar sexisten.
Varför kallar du det hat det vi säger om Hanna men inte det Hanna säger om Tommie?
2022-05-05, 11:49
Medlem
Citat:
Hon förtalar ingen, hon kommenterar ett program hon själv är deltagare i och ger sitt perspektiv - precis som flertalet övriga deltagare.

Det är tur att det är hon som är jurist och inte du
Hon har förtalat Jani.
2022-05-05, 11:52
Medlem
gränslandet
2022-05-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag är inte feminst men det är inte alls konstigt att Hanna reagerade som hon gjorde om man åtminstone har liiiiite insikt i hur unga kvinnor tänker idag. Även om man inte delar någons åsikter så borde man vara lite mer varsam med vad man slänger ur sig. Innan jag såg det tidigare avsnittet så trodde jag Hannas reaktion berodde på att Tommie endast valt män till Högborgen, men nu visade det sig att det berodde på Tommies sätt att uttrycka sig. Tommie är 38 år, han är ingen gammal gubbe och jag blev faktiskt lite förvånad över hans ord. Hade Tommie varit 65+ hade jag ursäktat honom för då tillhör man en helt annan generation, men han är liksom 38 år.

Han hade kunnat säga såhär istället: ”Angela, vill du vara i Högborgen? Du verkar ju vara bra på att laga mat så det kan komma till användning.”
Utan att nämna ordet kvinna och dylikt så hade man kunnat få det att handla om Angela som individ istället.

Tommie verkar i överlag vara lite loj och uppe bland molnen. Säger emot Linns förklaring om paktbrytande med att hon inte läst reglerna som står i Högborgen. Öhh, va? Högborgens regler har väl ingenting att göra med det ni kom överens om innan sammanslagningen. Oklart om han spelar dum på riktigt eller om det är en taktik från hans sida. Vad vet jag, Tommie kanske är en riktig skitstövel egentligen men bara spelar på sin alturistiska spirituella image för att bli omtyckt.
Från ett taktiskt perspektiv skulle han inte sagt så. Men det betyder inte att Tommie sagt något fel. Man ska inte behöva välja sina ord rätt bara för en som Hanna inte ska bli kränkt.
2022-05-05, 11:57
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tänk om alla män skulle lipa för varje gång en kvinna i programmet skulle referera till en man som fysiskt stark. Det är också stereotypiskt, men fysiskt svaga män lipar inte för det, för de accepterar att det finns biologiska skillnader.

Kvinnor är i gemen mer omhändertagande. Men eftersom skelett-Hannah inte är det så känner hon sig kränkt när en man uttalar sig om en kvinna som omhändertagande. Punkt.

Precis så är det.

Hannahs motivering till att det han sa var dåligt var inte ärlig i sig. "Feminismen" är bara ett utlopp för hennes egna känslor. Hon känner sig avvisad när en man beskriver en kvinna som en som har egenskaper hon själv saknar och det får henne att må dåligt.
Samma med Desirée som fysiskt och säkert också mentalt format sig som en man och försökt göra sig av med stereotypt kvinnliga egenskaper.

Om det nu faktiskt var en riktig överlevnadssituation kanske en kvinna hade valt en man till sitt läger med motiveringen att han kan klättra upp i palmer och hämta kokosnötter eller nåt.
Vad är egentligen skillnaden på det och att säga att de vill ha en kvinna som kan vårda och ta hand om resten?

Det finns ju saker som kvinnor naturligt är bättre på.

MEN precis just av den anledningen att män och kvinnor är olika så kan man också se till att behandla kvinnor mer varsamt i situationer som denna. Att vara en gentleman och ta kvinnors känslor i beaktning. För kvinnor tar känslan att bli avvisade mycket hårdare än män.
Man behöver inte säga det på sättet Tommie gjorde. Han kunde bara sagt att Angela är så bra på att laga mat och liknande och att han därför vill ha henne i högborgen, då hade han inte upprört några andra.
Senast redigerad av mendokse 2022-05-05 kl. 12:08.
2022-05-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Senast redigerad av chaga 2022-05-05 kl. 12:26.
2022-05-05, 12:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara att kika på bilden så ser du vem som mer saknas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in