Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-04, 16:48
Medlem
p.norths avatar
Jamen precis, kan den här Ronny bekräfta Janne Flash utsago? Ronny WHO?
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Källa till ditt inlägg om "kompisen Ronny"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaeRp6/racingprofilen-sag-palme-do--blev-aldrig-hord
Citera
2022-05-04, 17:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadler
Matte på Youtube om att det kommer ett stort avslöjande i slutet av maj månad.

"Palmemordet EP 66 LAC Banden - Vittnet Ronny" - Youtube 3 maj 2022Otto Ekevi försöker profitera på Matte. Ekevi är närmast pinsam rörande Palmemordet på Youtube.

Jag tycker så Ekevi står för en del intressanta intervjuer. Matte däremot, rent skitsnack, han kommer ju inte med något mer än det han påstår sägs på LAC-bandet. "I had my first real sex dream" - man hör lite vad man vill alltså.
Citera
2022-05-04, 19:19
Citat:
Källa till ditt inlägg om "kompisen Ronny"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaeRp6/racingprofilen-sag-palme-do--blev-aldrig-hord

Rätta mig gärna om jag har fel: Janne med kompis hade varit på macken vid norra bantorget för att köpa grillkorv.
Var det inte en polispatrull som påstod att dom stått och tankat på norra bantorget i samma veva som mordet skedde eller i dess närtid?

Kan Janne med kompis sett denna patrull där eller är det här det skaver angående ointresset att låta dom vittna? Patrullen var någon annanstans ???

Jag har nog tankevurpat...
Citera
2022-05-04, 20:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Rätta mig gärna om jag har fel: Janne med kompis hade varit på macken vid norra bantorget för att köpa grillkorv.
Var det inte en polispatrull som påstod att dom stått och tankat på norra bantorget i samma veva som mordet skedde eller i dess närtid?

Kan Janne med kompis sett denna patrull där eller är det här det skaver angående ointresset att låta dom vittna? Patrullen var någon annanstans ???

Jag har nog tankevurpat...

Nej det stämmer bra det. Piket 1230
Norrmalmspiketen med befäl Christer Persson, Kent Bäcklund, Lena Löhr, Ulf Hellman och Per Borg

Det var dessa som spärrade av mordplatsen sedan och där någon/några ur piketen även tog vittnesuppgifter. Löhr fick tag i Björkman bl.a.
En "Ford" med regnummer EOR 611, syns på ett gäng bilder.

Men Flash är med stor sannolikhet inte där samtidigt som dessa utan tidigare.
Piket 1230 får larmet när de är på macken och då är kl. 23:23 för oss som ändå tror och har tittat på tiderna..
Citera
2022-05-04, 21:42
Medlem
Vad är det för stollar som får utrymme i podden ”Palmemordet” och sitter och riktar obegåvad, ogenomtänkt och ogrundad kritik till Wall och Borgnäs?

Inte för att Wall och Borgnäs alltid har rätt och på något sätt skulle vara ofelaktiga. Men kritiken är ju helt befängd.

Låg klass av podden. Hoppas dessa två inte får mer utrymme framöver.
Citera
2022-05-04, 22:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Gun-Britt Mårtensson, satt med i GrK tillsammans med Axberger, Ahlenius, L-E Ericsson och Håkan Winberg
Det stämmer säkert. Men du som nu verkar ha tillgång till artikeln, kan inte du berätta vad G-B Mårtensson faktiskt sade i intervjun?
Citera
2022-05-05, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tycker så Ekevi står för en del intressanta intervjuer. Matte däremot, rent skitsnack, han kommer ju inte med något mer än det han påstår sägs på LAC-bandet. "I had my first real sex dream" - man hör lite vad man vill alltså.

"Tequila det sitter fint" var en annan höjdare. Dom firar alltså, konstaterade Matte. Vem är det som har sexdrömmar då? Är det kanske Mårten eller Palmes bror som han ju har placerat på brottsplatsen? Det vore ju pikant. Eller var det kanske dom två som firade med tequila? På brottsplatsen då får man förmoda.
Senast redigerad av cherryfive 2022-05-05 kl. 02:28.
Citera
2022-05-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive

"Tequila det sitter fint" var en annan höjdare. Dom firar alltså, konstaterade Matte. Vem är det som har sexdrömmar då? Är det kanske Mårten eller Palmes bror som han ju har placerat på brottsplatsen? Det vore ju pikant. Eller var det kanske dom två som firade med tequila? På brottsplatsen då får man förmoda.

Ja vad tänker man.....
Bojkotta dessa kanaler, de börjar för övrigt dyka upp som svampar ur jorden.

Såg Gjutarnäfve där han intervjuade ett medium som bor i Stockholm ,blev inte så mycket klokare av vad hon sa men något slog mig att inte ens ett medium försöker gissa sig till en lösning.
Allt som har med mordet att göra verkar vara infekterat.....ingen vill snacka ut!
Citera
2022-05-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad är det för stollar som får utrymme i podden ”Palmemordet” och sitter och riktar obegåvad, ogenomtänkt och ogrundad kritik till Wall och Borgnäs?

Inte för att Wall och Borgnäs alltid har rätt och på något sätt skulle vara ofelaktiga. Men kritiken är ju helt befängd.

Låg klass av podden. Hoppas dessa två inte får mer utrymme framöver.

Ja det var ett riktigt lågvattenmärke. De har en lite självgod ton och avbryter LB och GW hela tiden (speciellt Wallander).
LB och GW har dock svar på tal tycker jag.
Citera
2022-05-05, 17:06
Medlem
Citat:
Bilden från Medborgerlig Samling är polisen Claes Djurfeldt. Det står ju när bilderna börjar rulla. Frågan är ju om Ekevi har något intressant eller något blaha.

Även en blind höna kan ju hitta ett korn. Nej, det var taskigt, man kan ju inte utesluta att Ekevi hittar något intressant, även om han blandar högt och lågt. Jag känner inte Ekevi och har inget negativt att säga om hans person, men man kan ju kritisera hans arbetsmetoder när det börjar spåra ur, som samarbetet med Matte.

Hur som helst, för den som med anledning av den här videon börjar söka information om Djurfeldt så hittade jag för några år sen någon slags dekal på hans FB, där det stod AFS. Om ni hittar något sånt så är det inte partiet Alternativ För Sverige utan båtmässan Allt För Sjön. Han är ju vid sjöpolisen numera.
Senast redigerad av cherryfive 2022-05-05 kl. 17:09.
Citera
2022-05-05, 19:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Även en blind höna kan ju hitta ett korn. Nej, det var taskigt, man kan ju inte utesluta att Ekevi hittar något intressant, även om han blandar högt och lågt. Jag känner inte Ekevi och har inget negativt att säga om hans person, men man kan ju kritisera hans arbetsmetoder när det börjar spåra ur, som samarbetet med Matte.

Hur som helst, för den som med anledning av den här videon börjar söka information om Djurfeldt så hittade jag för några år sen någon slags dekal på hans FB, där det stod AFS. Om ni hittar något sånt så är det inte partiet Alternativ För Sverige utan båtmässan Allt För Sjön. Han är ju vid sjöpolisen numera.

Slutbilden verkade inte vara Djurfeldt. Där hittar man nog vad det handlar om. Nån man i musche
Citera
2022-05-05, 19:25
Medlem
Citat:
Slutbilden verkade inte vara Djurfeldt. Där hittar man nog vad det handlar om. Nån man i musche

Så är det nog. Jag tänkte när jag såg första gången att det kan vara Klas Gedda, men nu när jag tittade igen ser det inte ut som det är han. Kan det vara Ingvar Grundborg? Tror aldrig jag sett något foto av honom. Gissar att det är någon på listan över aktiva i försvarskytteföreningen, eftersom den finns med i videon.
Håller de på och dammar av polisspåret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in