2022-05-04, 20:15
Medlem
Kh4ns avatar
Tror inte det och som många påpekat så flyttar detta endast lagstiftningen från federala sidan till delstaterna, om det går igenom.

Jag ogillar dock detta kraftigt, fastän man kan anse att det i sista hand är kvinnans ansvar att se till att preventivmedel används så ignorerar denna lagstiftning som ritas upp i delstater allt från ung dumhet, obildade fattiga, till våldtäkt och incest.
De konservativa i USA uppvisar samma maniska kontrollbehov över individen som demokraterna uppvisar i andra frågor.
Finns säkert många konservativa som lobbar för detta som om 20-30 år kommer att gnälla över att det finns så otroligt många unga ghetto- och whitetrash omkring i samhället och att deras omgivning på något förvånansvärt sätt blivit ännu sämre och mindre trygg.
Citera
2022-05-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?
Abort skall inte användas som preventivmedel. Ni ynkar er om allehanda kreatur som far illa men dödar barn utan att blinka på grund av att ni inte vill ta ansvar för ert knulleri.
Citera
2022-05-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skulle hellre se att man gör fler aborter här i landet då många som skaffar barn absolut inte ska avla vidare. Kanske hade en kemisk kastrering varit det bästa av både alla män och kvinnor tills man kan visa upp att man klarar av att föda ett barn, ta hand om ett barn och ge det en bra framtid både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt.
Vi är dessutom för många på denna jord så en minskad befolkning hade hela världen mått bra av.

Ja, hellre det än abort som preventivmedel.

Vem säger att vi är för många?
Citera
2022-05-04, 21:05
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Men fortfarande har ingen tvångsvaccinerats mig veterligen.

Fine, men det finns mig veterligen inget tvång att kvinnor måste knulla (speciellt oskyddat) heller, så vad är det då som enligt dig tvingar kvinnor att bli gravida?

(Nu undantar vi våldtäkt här, för det stämmer inte att kvinnor i USA nu kommer behöva tvångsföda barn som uppstått genom våldtäkt)
Senast redigerad av doncroce 2022-05-04 kl. 21:07.
Citera
2022-05-04, 21:08
Medlem
Smittar hur då? För oss som inte är kommunister så är det svårt att förstå hur abort kan vara lagligt?
Preventivmedel är fritt tillgängligt och många är ofrivilligt barnlösa, hur kan det fortfarande år 2022 vara tillåtet att mörda barn i den situationen?
Citera
2022-05-04, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Fine, men det finns mig veterligen inget tvång att kvinnor måste knulla (speciellt oskyddat) heller, så vad är det då som enligt dig tvingar kvinnor att bli gravida?
Det finns inget som tvingar män att knulla heller.

Kanske kunde en grupp fruar till ledande amerikanska politiker köra en Lysistrate för att ändra lagarna?
Citera
2022-05-04, 21:18
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det finns inget som tvingar män att knulla heller.
Det stämmer, men jag ser inte heller någon som argumenterar att män på något sätt utsätts för direkt tvång här, vilket tydligen kvinnor dock enligt många gör, se jämförelsen med tvångsvaccinering.
Senast redigerad av doncroce 2022-05-04 kl. 21:26.
Citera
2022-05-04, 21:19
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Smittar hur då? För oss som inte är kommunister så är det svårt att förstå hur abort kan vara lagligt?
Preventivmedel är fritt tillgängligt och många är ofrivilligt barnlösa, hur kan det fortfarande år 2022 vara tillåtet att mörda barn i den situationen?

För att kvinnans rätt över sin kropp är något vi värderar högre än barnets rätt att leva.

Precis som att vi inte låter polisen hämta in dig och en av dina njurar för att rädda ett barn. Din rätt till din egen kropp står helt enkelt över barnets rätt att leva.
Citera
2022-05-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

(Nu undantar vi våldtäkt här, för det stämmer inte att kvinnor i USA nu kommer behöva tvångsföda barn som uppstått genom våldtäkt)

Och mannen som knullar? Var är dennes ansvar för barnet med tanke på alla ensamstående mödrar?
Citera
2022-05-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej din jubelidiot. Självklart är det kvinnan som ska ha ansvaret när det är hon som blir gravid.

Det är inte så att hon inte förstår hur man blir gravid, inte känner till riskerna eller vet vad det innebär att bli gravid.

Eller hur fan tror du livet fungerar egentligen?

”Jag fick krogragg och hade oskyddad sex. Jag lät honom spruta mig full i alla hål, nu är jag visst gravid. Hur gick det till? Det är mannens fel! Inte mitt ansvar.”

Förstår du inte hur jävla orimligt det låter?

Jävla sosse!

Jubelidioten är väl du som anser att mannen inte har ett ansvar utan är som "en kniv eller pistol".
Bara för att du är ett IQ-befriat verktyg innebär inte det att resten av all män är lika dumma i huvudet.

Inget preventivmedel är heller 100% och lägg därtill att det är kondomer som skyddar mot könssjukdomar så gör det inställningen att ansvaret ligger till 100% på kvinnan ännu dummare.
Citera
2022-05-04, 21:28
Medlem
Citat:
Och mannen som knullar? Var är dennes ansvar för barnet med tanke på alla ensamstående mödrar?

Vissa här verkar ju jämställa oss män med verktyg utan ansvar. Men de är nog ungefär lika smarta som ett verktyg så det kanske är därför.
Citera
2022-05-04, 21:29
Medlem
doncroces avatar
Citat:
I en normal situation är väl han lika ansvarig som kvinnan han knullar? Delat ansvar och jämställdhet ska väl råda, man måste ju vara två för att dansa tango som man säger, men du undvek att svara på min fråga, som inte handlade om ansvar, ni pratar ju om tvång, det är något helt annat.

Visst, jag erkänner, det fanns inga "riktiga" direkta tvångsvaccinationer i USA, men hjälp mig då att förstå det jämförbara direkta tvång som kvinnor blir utsatta för här.
Senast redigerad av doncroce 2022-05-04 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in