2022-05-04, 17:46
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja om Putin erövrar hela världen så blir demokratin mycket sämre. Men det är i bästa fall orealistiskt, i värsta fall en ohederlig demagogik. "Vi måste kriga, tänk på alla länder Putin kanske erövrar".

Det är därför det spelar roll vad Ukrainas stat är i för skick. Man får se marginalnyttan mellan Ukraina och Ryssland, den är inte så stor. Det hade varit en helt annan sak om baltikum eller Finland invaderats.

Man ska också betänka att demokrati är något man kan "handla med" vid en fredsförhandling om det är viktigt. Exempelvis "fred" mot fria val i DPR, folkomröstningar, osv. Det är verktyg som väst minskat sin chans för att använda.

Håller inte med. Ukraina har kvar en del av Sovjetsystemet med korruption och bristande rättssäkerhet osv. i sig men har kommit en bra bit på väg bort från detta. Märks t.ex. på flyktingarna vi fått. De resonerar, rabblar inte upp godkända doktriner.

"Väst" är inte inblandade i några eventuella förhandlingar om Donetsk vad jag vet, statsskick kommer att avgöras av hur trupperna står, autokrati eller demokrati.
USA väntar förmodligen på ett vapenstillestånd och kan sedan mer aktivt hjälpa Ukraina, tror jag. Det är viktigt att Järnridån hamnar inne i Ukraina så de har en chans att leva i fred.
Citera
2022-05-04, 17:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Men var fan hittar du all denna idioti?

Det måste varit en Ukrainsk militär kommandocentral enligt orchen.

Ja småbarn på 5år är ju livsfarliga barn-nazister, det var säkert ett träningsläger för att dom ska bli fullblodsnazister (ironi)
Citera
2022-05-04, 17:48
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad har du för källor på det?

Gå genom mina inlägg, det är New York Times
Citera
2022-05-04, 17:50
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna har återigen slagit ut militära mål i form av lekparker:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1521837059081752578?s=20&t=T6ud1IfU37wbfLJIkjvsYw

Tass kommer att skriva att en ledningscentral precisionsbombats.
Citera
2022-05-04, 17:53
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Tass kommer att skriva att en ledningscentral precisionsbombats.
Barnen hade kanske läst Astrid Lindgren
då är dom hu nazister
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
USA väntar förmodligen på ett vapenstillestånd och kan sedan mer aktivt hjälpa Ukraina, tror jag. Det är viktigt att Järnridån hamnar inne i Ukraina så de har en chans att leva i fred.

Här är vi åtminstone överens. Det skulle vara väldigt dåligt om resultatet av detta blev ett Ukraina där Ryssland gör precis vad de vill. För demokrati är det dock det bästa om där är handel med ett eventuellt öst-ukraina och Ryssland. Handel är väldigt demokratiserande, människor utbyter åsikter och det är svårt att avhumanisera ett folk som man arbetar ihop med. Precis som de som haft samarbeten med västra ukraina har en konkretare förståelse av deras nationalism än någon som bara läst en artikel i Pravda eller aftonbladet.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jävlar! De kommer alltså att förklara krig!

Precis: De skulle ju inte storma stålverket i Mariopol, och nu för de det för fullt.

Ryssland: Landet tvärtom!
(Det mest patetiska är ändå att ryssarna tror att de är smarta när de ständigt ljuger.)
Citera
2022-05-04, 17:55
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
alla de skäl de angivit för invasion är ologiska, ukraina är inget riktigt land, det skall avnazifieras, osv osv,,ingen tror på detta, det enda logiska är att vladolf putler, inte står ut med o att han upplever det som hotfullt att ukraina närmare sig väst o det krockar alldeles med Putlers stormakts drömmar ala Sovjetunionen,,

Min gissning är att om ett närliggande ryskspråkigt land har demokrati och val och dessutom närmar sig Nato och EU så utmanar det Putin.
Han gillar Lukasjenko och andra korrupta presidenter som han kan muta och bestämma över
Citera
2022-05-04, 17:56
Medlem
Termos99s avatar

Almost 600 people died in Mariupol theatre bombing - twice as many as previously thought - investigation suggests

The 16 March bombing of a Mariupol theatre was the deadliest single known attack against civilians in the Ukraine war - and yet the death toll could be even higher than previously thought.

Ukrainian authorities and witnesses estimated about 300 people were killed in the airstrike, which reduced the building to rubble and left people trapped in the bomb shelter below.

An Associated Press investigation now suggests close to 600 people died in the attack.

Skynews
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Vi ser ju tydligt hur de kommer fram med ”tårar i ögonen och hälsar de ryska befriarna” som @baggebo1 skrev i ett inlägg för typ 7000-8000 sidor sedan. Ja, tårar i ögonen har de helt klart, men särskilt befriade verkar de inte känna sig.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Detta inlägget
(som jag av någon anledning får upp när jag öppnar denna tråden på min ipad).
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
God kväll.

Nu har även japan intressen i EU.

2 st BOEING 777-300ER
https://globe.adsbexchange.com/?icao=87c002
https://globe.adsbexchange.com/?icao=87c003
Ja Japan hängde ju på EU och USAs sanktioner. Nu kanske de även skickar lita godis också?
Citera
2022-05-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Inte ens ryssarna själva vill väl ha de där gamla kolgrillarna, längre?

Med den här idiotiska operationen har de själva sänkt marknadspriset på dem med 50% - eller mer?
Tja, frågan är väl om de har kvar några att sälja efter den militära pinsamhet rysspacket skämmer ut sig inför världspubliken med nu...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in