Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Fortsättningen kommer nog bli otäck och jag skall i avslutande meningar återkomma om den.
I korthet, om man drar ner denna situation till sin innersta kärna utan att ta hänsyn till eventuell politik så är det så här; Ryssland har annekterat (besatt/erövrat) Krimhalvön mot all internationell rätt och därmed förbrutit sig mot folkrätt och allehanda internationella regler. Ryssland har vidare understött rebeller/separatister i det allra östligaste av Ukraina- Donetsk och Luhansk för att senare utropa dem som områden under rysk förvaltning. Även detta mot internationella regler och i strid mot folkrätt och FN's grundläggande stadgar. Ryssland har slutligen angripit hela Ukraina vilket återigen går emot folkrätt, FN konventionen, EU konventionen och allehanda övriga mänskliga lagar.
Ukraina försvarar sig nu med den angripnes rätt, på vad sätt de kan och finner lämpligt- allt enligt de stadgar och rättsliga regler som finns. Den fria världen ger Ukraina den hjälp de kan- efter egen vilja och förmåga. Där står vi nu...
Och till slut var det detta med den fortsättning som kan förväntas; Ryssland kommer förgöras.
Det kommer gå allt sämre för det ryska angreppskriget alltefter veckor blir månader. Med vetskapen om västligt stöd kommer Ukraina antagligen redan under detta år fördriva Ryssland både ur östligaste delarna men även bort från Krim. Jag tror denna sak kan bli alltför svår, skamlig och smärtsam för Ryssland varför de kommer använda mindre kärnvapen vilket då självfallet kommer innebära att väst (USA, Storbrittanien) gå 'all in' varpå Ryssland till fullo förintas som statsbildning. Antagligen kommer det, som jag först skrev, bli otäckt och svårt för oss alla, många kommer drabbas men resultatet kommer inte bli på annat sätt än att vi blir av med Ryssland och härefter bättre kunna fokusera på annat.
Jag håller med om att detta ser riktigt otäckt ut. Vilka som förintas är en öppen fråga. Det kan så klart bli Ryssland. Det kan bli fler. Många fler. Och jag tycker det är en helt onödig konflikt som man borde ha gjort allt för att stoppa. Den bottnar i Sevastopol på Krim som ryssarna hyrde och omöjligt kunde tänka sig att bli av med. För att undvika den katastrofen så gjorde ryssarna en liten "fuling" utan att det behövde bli någon blodspillan. Det var en fuling, men Sevastopol var något ingen rysk ledare säkert kunde tänka sig att förlora.
Som jag ser det så låg vägen öppen för väst/USA att genomföra en regim change i Ryssland och det startar med en statskupp i Kiev med amerikansk inblandning till största delen genomförd av C14.
https://www.youtube.com/watch?v=KfaAyiP8Wuc
Och sen följer västs uppbyggnad av Ukrainas krigsmaskin så att man ska kunna sätta ryssarna på plats. Och detta fortgår även nu under brinnande krig. Det är hemskt. Det ser ut som fördel väst. Men om väst vinner så kanske inte vi finns kvar. Men alla ryska naturtillgångar kan tillfalla väst.
Om Ryssland överlever så kan man kanske räkna med att alliansen Kina-Ryssland blir nästa uppgift att krossa. Vem vinner då? Det ser mörkare och mörkare ut framöver.