2022-05-04, 13:33
Medlem
Martin är sällsamt outhärdlig, Jonas är betydligt behagligare som person

Hans och Bodil har jag inte så mycket att säga om än, de verkar ta det lite lugnt. Kan nog ha potential!

Axel och Märtha. Katastrof. Hon är för hård, han är för mesig.

Det fjärde paret minns jag inte ens namnen på. Det klickade fort men jag är rädd att det svalnar lika fort.
Citera
2022-05-04, 14:12
Medlem
När det gäller Axel och Märta är min känsla att det som spelas upp i TV är skådespeleri. Det som avhandlas, främst Märtas icke-känslor för Axel, har de redan sagt mellan fyra ögon när kamerateamet inte är närvarande. Sedan ombeds de återupprepa de avgörande delarna i riggade scener som ska verka autentiska. Om jag var Axel skulle jag nog också hålla en mjukare profil, för att som man i TV börja vara elak tillbaka mot en kvinna.....lycka till säger jag. Du skulle bli lynchad.
Citera
2022-05-04, 14:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Bodil saknar öronsnibbar samtidigt som hennes cocha är gansask liten, det tror jag skapar
detta säregna utseende som gör henne snygg, och rätt maskulinitets-bredd på halsen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-04 kl. 14:47.
Citera
2022-05-04, 14:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Martin är sällsamt outhärdlig, Jonas är betydligt behagligare som person.
Vilken av dom?
Citera
2022-05-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja en del av deltagarnas förnedring har till syfte att svensk statlig Stasi televison ska lära oss svenskar hur vi hanterar relationer. I den här artikeln förklarar nazifrisyren-Kalle vad vi skulle lära oss av förra årets deltagare och öva på hemma:
https://www.motherhood.se/mammaliv/det-lar-vi-oss-av-gift-vid-forsta-ogonkastet/7416256
Haha ja programmet ska lära oss att släppa könsroller och bli lite mer könlösa hen så är vi inte längre ett hot mot Stasi
Citera
2022-05-04, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Jag tror faktiskt inte det här stämmer riktigt. Normalt sätt brukar maskulina män dras till feminina kvinnor och mer maskulina kvinnor till mer feminina män. Forskaren Helen Fisher har visat det baserat på data från match.com.

"She also discovered who is attracted to whom. People high in dopamine activity and people high in serotonin activity gravitate toward people like themselves. People high in testosterone or high in estrogen tend to like their opposites."

https://www.wsj.com/articles/whats-your-type-knowing-can-make-you-a-better-communicator-1511193573
Forskning lol. Jag tar lika seriöst på det som astrologi.
Citera
2022-05-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Bodil saknar öronsnibbar samtidigt som hennes cocha är gansask liten, det tror jag skapar
detta säregna utseende som gör henne snygg, och rätt maskulinitets-bredd på halsen
hennes vadå?
Citera
2022-05-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det bisarra med uttalandet om att 49 procent av alla kvinnor haft sex för husfridens skull bygger på en fördom om att män alltid vill. Tror ärligt talat att de flesta män ställt upp på sex för att vara schysst. Jag har själv gjort det många ggr.
Det där uttalandet gjorde mig helt matt. Har vi inte kommit längre? Eller: har det gått så käpprätt åt helvete för långt?
Att göra ett sådant uttalande, med allt vad det innebär av underförstådd misandri, är så fullkomligt oseriöst att vederbörande borde få lämna programmet med en gång. Visst, problemet finns nog, men som ovan påpekats så lär det även gälla för män. Det borde inte vara särskilt svårt för en seriös relationsexpert att kunna ta fram könsneutral statistik och ändå kunna synliggöra Märthas möjliga dilemma.

För övrigt så tror jag att det är fullt möjligt att ha sex med någon man respekterar som medmänniska utan att man är totalt dyngkåt på vederbörande. Det gäller för män såväl som för kvinnor. Jag har flertalet gånger hört talas om någonting som mina kvinnliga vänner kallar för "mercyfucks". Dvs tillfällen då de liksom haft sex med en kille för att de tyckt synd om honom. Själva har de inte fått ut så mycket av det men det har känts okej och det har skett på kvinnornas initiativ. Som en altruistisk gest. Men något sådant kan vi alltså inte förvänta oss av lilla Märtha, inte ens på hennes bröllopsnatt? Nej, hellre då ligga där och plåga sig själv och piska upp hur äcklad hon är av att behöva vara intim med en människa som absolut inte gjort henne någonting ont utan tvärtom varit snäll, omtänksam och intresserad av henne, samtidigt som han är både hel och ren. Nej, bättre då att förnedra denne man inför tv-tittarna OCH förnedra sig själv, inte minst. Och sedan fortsätta med det...
Nej du Märtha, du borde ha druckit en halv flaska skumpa, tagit ett par djupa andetag och givit Axel en rejäl avsugning på bröllopsnatten om du nu prompt kände att du inte kunde gå hela vägen. I värsta fall kunde du ha blundat och tänkt på Rocco Siffredi om det hade känts bättre. Och ja, du hade kunnat få spotta. Och nästa morgon skulle du ha funnit att det hela faktiskt inte innebar att du behövde känna dig våldtagen eller kränkt eller utnyttjad som kvinna. Väx upp! Och låt framförallt inte fördomar och medeltida sexualmoral medföra att du kränker såväl din egen som andras självkänsla. Det är inte okej. Relationer handlar om att ge och få. Ömsesidigt men samtidigt ändå på olika vis. Och tänk på hur du hade känt det om rollerna varit ombytta. Men sådan empati är tydligen överflödig i metoo-Sverige av idag.
Senast redigerad av GregersWerle 2022-05-04 kl. 19:48.
Citera
2022-05-04, 19:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
hennes vadå?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Örsnibb
ta bort ör"on"-snibb då
Citera
2022-05-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att Axel inte lämnade stället när kuddmuren dök upp är konstigt.

Tja, Märtha kanske vaknade på morgonen och undrade vad det var för klet hon fått i ansiktet under natten. Men Axel undvek att svara...
Citera
2022-05-04, 20:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att Axel inte lämnade stället när kuddmuren dök upp är konstigt.
Hörde du inte vad Axel sa, han tyckte att det var en bra ide! så att hon kunde få ha det mysigt, precis som Axel
Citera
2022-05-04, 21:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tror inte att det här ”äventyret” blev alls som Axel hade tänkt sig så tror att han är i fright-mode helt skräckslagen stackarn.

Hade någon gjort sådär mot mig hade jag inte heller vetat hur jag skulle bemöta det.
Jag skulle lämnat tidigare med hedern i behåll för det är ju dödsdömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in