Citat:
Ursprungligen postat av
cashmoney85
Du börjar bli lite torr med dina kommentarer, att Ryssland är dåliga betyder inte att Ukraina inte begått brott🙂
Jag håller helt med dig. Men när det kommer till krigsbrott och mänskliga rättigheter så avfärdar Ryssland FN, ICC, de har uteslutits från rådet för mänskliga rättigheter, Putin har förbjudit bla Amnesty och Human Rights Watch och samarbetar med Assad och Kadyrovs Tjetjenien, förutom då att ha stöd av bla NordKorea, Eritera och Vitryssland. Ryssland har dessutom en väldigt dålig yttrandefrihet, som ja igår nedgraderades till ännu sämre än innan.
Så min poäng är bara att inte lita på Ryssland, är det så att Amnesty, ICC eller annan organisation som faktiskt har trovärdighet i frågan rapporterar om brott begågna av Ukraina är det annorlunda. Alla ska utredas och krigets lagar gäller för alla.
Att anklagelser kommer från ryskt håll bemöter jag därför med en påminnelse om hur dålig trovärdighet de har, om inte bekräftat av oberoende. Det handlar inte alls om att Ukraina inte kan begå brott, bara om att inte tro på den största lögnaren i sammanhanget med en historik av konstanta brott mot krigets lagar och mänskliga rättigheter.