2022-05-03, 20:22
Medlem
Såg att Jonas kommenterat med röda hjärtan på hennes sista bild om övningar för bättre hållning!

Jag har inte sett honom göra det tidigare? Gillat hennes inlägg så klart, men inte skickat hjärtan…
Citera
2022-05-03, 20:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Johanna som gjort annonsen om uthyrningen, stavar och särskriver lika dåligt som My
Haha det är så tragiskt att läsa. Att hon inte bara lägger ner hela verksamheten, för hon är uppenbarligen inte gjord för detta.
Citera
2022-05-03, 20:25
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha det är så tragiskt att läsa. Att hon inte bara lägger ner hela verksamheten, för hon är uppenbarligen inte gjord för detta.
Ja, det är tragikomiskt det hela. Man ser en livstragedi utspelas inför ens egna ögon...
Citera
2022-05-03, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Johanna som gjort annonsen om uthyrningen, stavar och särskriver lika dåligt som My

Hon skriver bl.a:

"En exklusiv touch med tak stuckatur, kristall kronor och en ljus miljö."

"My vill ha en driven, posten kollega som även får möjlighet till en del gemensamma event om det finns intresse för det"

"Lokalen hyres ut med flexibla tider varvat med My."

Citera
2022-05-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
Hon skriver bl.a:

"En exklusiv touch med tak stuckatur, kristall kronor och en ljus miljö."

"My vill ha en driven, posten kollega som även får möjlighet till en del gemensamma event om det finns intresse för det"

"Lokalen hyres ut med flexibla tider varvat med My."

Åh alltid lika roligt när man får texterna från hennes sida citerade!
Så man måste alltså ha jobbat på posten för att få hyra in sig i lokalen…..hmm kanske blir svårt att hitta en sådan PT men säkert inte omöjligt.
Citera
2022-05-03, 22:24
Medlem
Ser nästan ut som att det är My som har skrivit texten ändå.

Lite äckligt att det är både kök, toa och dusch på WC.

Särskrivningar o felstavningar: tak stuckatur(takstuckatur, all stuckatur sitter iofs i taket), T-Rex(trx), kristall kronor (kristallkronor) posten kollega(positiv kollega, om man nu är kollegor om man hyr in sig).
Citera
2022-05-03, 22:32
Medlem
Jag misstänker att My ( var hon nu befinner sig ) själv haft möjligheten ( tillåtelsen från,,,,? ) att
skriva denna annons under pressade, stressade förhållanden.
Mys enda möjlighet är att någon, företag eller privatperson, hjälper henne ekonomiskt och att
värva klienter snarast.
För sitter man med ett 5 årskontrakt, som inte går att avbryta, så är detta enda alternativet.
Något som hon borde ha ordnat före hyreskontraktet och alla införskaffade inventarier.
Förmodligen var My väldigt snurrig och förvirrad, ( som bara blev värre och ännu mer skruvad ju längre tiden gick ) när hon skrev kontraktet på lokalen.

Enligt mig, så upplever jag att hon var psykotisk redan i vintras ( verklighetsfrämmande ) och bara agerade utan självinsikter.
Vilket kommer stå henne dyrt med försvårade möjligheter att reda ut det här.
En sak förstår jag inte. Hur kunde denna turbulenta cirkusen fortgå utan att någon reagerade och bromsade henne? Till exempel hennes kille och närmaste vänner. Eller försökte de utan möjlighet att nå henne tankemässigt och förhindra tydliga tecken på katastrof?
Den som jag känner empati för och lider med är hennes son. Stackars barn. Förmodligen han som får
" betala " högsta priset och ta värsta konsekvenserna av denna galna soppa.
Citera
2022-05-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
En sak förstår jag inte. Hur kunde denna turbulenta cirkusen fortgå utan att någon reagerade och bromsade henne? Till exempel hennes kille och närmaste vänner. Eller försökte de utan möjlighet att nå henne tankemässigt och förhindra tydliga tecken på katastrof?

Hennes kille verkar ju vara helt avstängd själv!!! Har aldrig sett en bild på honom där han ler eller ens visar något känslouttryck alls, aldrig pratat i en video, användandet att solglasögon o keps överallt i helt opassande situationer är ju en tydlig strategi att stänga ute omvärlden, en väldig effektiv strategi!

Funderar på om han har en släng av Asperger kanske…

Ingen normal funtad människa skulle tillåta att ens partner/sambo satte sig i den skiten som My har gjort!
Citera
2022-05-04, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Hennes kille verkar ju vara helt avstängd själv!!! Har aldrig sett en bild på honom där han ler eller ens visar något känslouttryck alls, aldrig pratat i en video, användandet att solglasögon o keps överallt i helt opassande situationer är ju en tydlig strategi att stänga ute omvärlden, en väldig effektiv strategi!

Funderar på om han har en släng av Asperger kanske…

Ingen normal funtad människa skulle tillåta att ens partner/sambo satte sig i den skiten som My har gjort!

Enda gången han är påslagen är väl när han får hoppa runt på en scen o mima till gamla basic element m låtar.

I övrigt är det som du säger, noll engagemang, noll glädje osv.
Citera
2022-05-04, 09:00
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Jag misstänker att My ( var hon nu befinner sig ) själv haft möjligheten ( tillåtelsen från,,,,? ) att
skriva denna annons under pressade, stressade förhållanden.
Mys enda möjlighet är att någon, företag eller privatperson, hjälper henne ekonomiskt och att
värva klienter snarast.
För sitter man med ett 5 årskontrakt, som inte går att avbryta, så är detta enda alternativet.
Något som hon borde ha ordnat före hyreskontraktet och alla införskaffade inventarier.
Förmodligen var My väldigt snurrig och förvirrad, ( som bara blev värre och ännu mer skruvad ju längre tiden gick ) när hon skrev kontraktet på lokalen.

Enligt mig, så upplever jag att hon var psykotisk redan i vintras ( verklighetsfrämmande ) och bara agerade utan självinsikter.
Vilket kommer stå henne dyrt med försvårade möjligheter att reda ut det här.
Den som jag känner empati för och lider med är hennes son. Stackars barn. Förmodligen han som får
" betala " högsta priset och ta värsta konsekvenserna av denna galna soppa.

Många undrar varför ingen stoppar henne!
Men OM det nu är bipolär som är hennes diagnos så kan INGEN stoppa henne… det ingår tyvärr i sjukdomsbilden i manisk period… när hon gått ur den perioden så blir hon varse konsekvenserna men det är inget hon kommer ägna en tanke åt nästa gång hon blir manisk för då är hon återigen oövervinnerlig!

Det finns olika typer av bipolär och vilken hon ev har blir svårt att gissa sig till utan att ha hela sjukdomsbilden klar för sig.

Men en sak är rätt säker och det är att många med bipolär som inte är under kontroll förstör sina liv på ett el annat sätt.
Citera
2022-05-04, 10:15
Medlem
TPLs avatar
Om man försöker boka via hemsidan möts man av
"Sorry, but the page you were trying to view does not exist."
Varför då ha en bokningsknapp?
Citera
2022-05-04, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Enda gången han är påslagen är väl när han får hoppa runt på en scen o mima till gamla basic element m låtar.

I övrigt är det som du säger, noll engagemang, noll glädje osv.
Jag får olustiga känslor gällande J.
Han kanske är med Mytomanen för att närma sig L
Någonting är åt helskotta fel i den lilla särbofamiljen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in