2022-05-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Varför är det bra? Ska nån liten skit som du bestämma vad som äldre ska göra?
Citera
2022-05-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det här argumentet är stendött. Det spelar ingen roll vad folk röstar på då våra politiker skiter i det och gör sina "överenskommelser" utan att fråga folket. Hur kan du fortfarande tro att vi lever i en demokrati?!

Det är just exakt det som är demokrati. Mongon som du har blivit indoktrinerade med att det innebär någon slags frihet men det gör det naturligtvis inte och i synnerhet inte när man röstat för de partier som sitter och suttit i riksdagen senaste århundradet som alla är mer eller mindre sossaktiga. "Muh det är inte demokrati!!11" är om någonting ett efterblivet argument. Du har uppenbarligen inte förstått bland det allra mest fundamentala med nuvarande politiska system.

Så jo, har man röstat för partier som inte bara förespråkar semokrati, massinvandring, höga skatter, HBTQ-bögeri och annat PK-skräp så får man vara en förvånansvärt stor idiot om man sen blir arg för att man inte får ta en lättöl pga någon påhittad klimatkris.
Citera
2022-05-03, 17:56
Medlem
Obekvamstamnings avatar
När du hamnat på äldreboende så är du omyndigförklarad.
Citera
2022-05-03, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Det är just exakt det som är demokrati. Mongon som du har blivit indoktrinerade med att det innebär någon slags frihet men det gör det naturligtvis inte och i synnerhet inte när man röstat för de partier som sitter och suttit i riksdagen senaste århundradet som alla är mer eller mindre sossaktiga. "Muh det är inte demokrati!!11" är om någonting ett efterblivet argument. Du har uppenbarligen inte förstått bland det allra mest fundamentala med nuvarande politiska system.

Så jo, har man röstat för partier som inte bara förespråkar semokrati, massinvandring, höga skatter, HBTQ-bögeri och annat PK-skräp så får man vara en förvånansvärt stor idiot om man sen blir arg för att man inte får ta en lättöl pga någon påhittad klimatkris.
Jag anser att Sverige inte är någon demokrati, utan i "bästa" fall en demokratur.

Källa på vad Stig röstar på?
Citera
2022-05-03, 18:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag anser att Sverige inte är någon demokrati, utan i "bästa" fall en demokratur.

Vad har det fetade med saken att göra?
Citera
2022-05-03, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vad har det fetade med saken att göra?
Hans verkade veta och jag undrade hur han kan veta det.
Är kräktrött på folk som förminskar problem med att folk säkert röstat fel och får skylla sig själva. Samt förvånad över att det fortfarande finns folk som tror att valen går rätt till.
Citera
2022-05-03, 18:25
Medlem
Citat:

Läs vad jag faktiskt skrev i inläggen här så ser du förhoppningsvis att du missade hela poängen med vad som sas. Troligtvis är du dock likt många andra för dum i huvudet för att ta in någonting.
Citera
2022-05-03, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Läs vad jag faktiskt skrev i inläggen här så ser du förhoppningsvis att du missade hela poängen med vad som sas. Troligtvis är du dock likt många andra för dum i huvudet för att ta in någonting.
Demokrati är när en vill ha pizza, en annan hamburgare, och det blir gröt.

Dina förolämpningar leder inte till något konstruktivt, så de betackar jag mig för.
Stig har fått sina öl, vad jag förstått. Gott så.
Citera
2022-05-03, 18:31
Medlem
Marengens avatar
Han kan väl köpa sin egna öl? Om gubben vill ha öl så vill en annan ha läsk. Orättvist om inte de andra också får annan dryck.
Citera
2022-05-03, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Han kan väl köpa sin egna öl? Om gubben vill ha öl så vill en annan ha läsk. Orättvist om inte de andra också får annan dryck.
På pappas vårdboende så får vi anhöriga sköta sådana inköp. Orättvist mot de som inte har anhöriga ju!
Betalar man 4 000 i månaden för mat och dryck, så borde vårdboendet kunna erbjuda lite alternativ. Äldre är inte så stora i maten, så det borde finnas ekonomiskt utrymme för det.
Citera
2022-05-03, 18:40
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Stig får inte gratis Coca Cola heller, så det är helt irrelevant.
Varför påstår du att Stig inte får dricka starköl?

Stig är gammal nog att köpa sin egen jävla sprit. Ska-ha-generationen måste lära sig att göra rätt för sig.

Haha, du är rolig du. Anser du på fullt allvar att Stig skulle tillhöra någon typ av "Ska-ha-generation" ???
Stig har troligen "gjort rätt för sig" redan under ett långt liv innan han hamnar på ett äldreboende.
Vi har miljoner som, om dom vill, dricker lättöl varje dag på samhällets bekostnad. Trots att dom inte gjort rätt för sig en enda j--la dag.

Sedan skulle jag vilja veta vad skillnaden i pris är på en lättöl och ett stort glas mjölk, skulle gissa att lättölen är billigare...

Samma gäller miljöpåverkan, hur miljöbelastande är det att producera, förpacka och transportera 1/3 liter mjölk?
Hur mycket belastar en lättöl, som till största delen består av vatten, vår ömtåliga miljö?

Till detta så är det väl konstaterat att vuxna människors kropp som regel INTE MÅR BRA av att dricka mjölk.

Så min konklusion blir att:
Dom boende borde erbjudas valfritt lättöl, läsk eller kolsyrat vatten till maten varje dag om dom så önskar, i alla fall när mjölk är ett valbart alternativ.
Jämfört med mjölk är det varken ett sämre alternativ för kommunens ekonomi eller dom boendes välmående.
Det är bara någon klåfingrig tjänsteman eller politiker som fått "en lysande idé", som drabbar dom äldre som varit med och byggt upp det välfärdssamhälle vi andra nu har förmånen att njuta av.

Klåfingriga j--la översittare!!!
Citera
2022-05-03, 18:53
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Dessutom dras väl en ganska ansenlig avgift för boendekostnaden på pensionen när man bor på typ äldreboende/gruppboende. Han borde be att få flytta till ett annat hem, kanske finns ett privat alternativ som inte styrs av kommunen? Synd man inte bor i Fors, hade cyklat bort med ett par kalla riktiga öl och besökt honom...

Precis så. Stig betalar 4000 i månaden, extra för maten. Skamligt att inte respektera våra äldre bättre än detta. Att kommunala tjänstemän leker förmyndare åt fullt fungerande och vuxna människor.

Men vi behöver inte oroa oss över just Stig och hans öl. Dels kan Stig köpa egen öl och ta med sig in i matsalen, från sitt rum.

Men sedan finns det fler snälla människor, utöver dig, som är beredda att lösa både öl och annat som förgyller livet. Många som har lovat att hjälpa till ute på nätet, inte minst på Twitter.

Det här är dock ett systemfel som måste lösas i grunden. Det duger inte att skylla på "buteljerat vatten" och att boende inte får dricka och äta det de vill, av "miljöskäl".

Vem vill bli gammal i det här landet, om någon nolla kan bestämma att du inte får dricka en lättöl till maten. Eller, som på något annat boende: att de inte ens fick dricka läsk annat än under storhelger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in