2022-05-06, 12:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Stig har hela tiden varit fri att dricka lättöl om han vill.
Är det någon som har ifrågasatt det?
Citera
2022-05-06, 12:14
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Är det någon som har ifrågasatt det?

Ja.
Citera
2022-05-06, 12:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Uppenbarligen jämställs det inte med kranvatten och saft.

Jag har ej rätt till en Ramlösa för att jag köpt en dagens lunch där kranvatten ingår.
Återigen försöker du trolla dig bort från trådens ämne.
Citera
2022-05-06, 12:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja.
Då har denne, precis som du, inte förstått vad tråden handlar om.
Citera
2022-05-06, 12:26
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Återigen försöker du trolla dig bort från trådens ämne.

Varför tar du upp att ”Lättöl jämställs med saft, vatten eller juice” när det inte är trådens ämne? Ingen förbjuder Stig dricka lättöl till maten vilket du felaktigt påstod.

Citat:
Då har denne, precis som du, inte förstått vad tråden handlar om.

Jag har förstått tråden. Till skillnad från dig har jag läst tråden.
Citera
2022-05-06, 12:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har läst såväl tråden som samtliga artiklar. Trådstarten är tydlig och hänvisar till följande text: ”Lättöl på kommunens äldreboende är på tapeten igen. Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, har klagat på att han inte kan få en lättöl till maten på vardagar. Nu har han fått svar från kommunen: en lättöl till maten skulle strida både mot lagen och mot kommunens klimatmål.”
Citera
2022-05-06, 12:43
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Jag har läst såväl tråden som samtliga artiklar. Trådstarten är tydlig och hänvisar till följande text: ”Lättöl på kommunens äldreboende är på tapeten igen. Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, har klagat på att han inte kan få en lättöl till maten på vardagar. Nu har han fått svar från kommunen: en lättöl till maten skulle strida både mot lagen och mot kommunens klimatmål.”

Som jag förklarade har vissa missuppfattat och tror att Stig ej får dricka lättöl, eller förvägras något han betalat för. Om du inte själv bär på dessa missuppfattningar vet jag inte varför du är så upprörd över att jag upplyser om att det inte är så det ligger till.
Citera
2022-05-06, 12:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Varför tar du upp att ”Lättöl jämställs med saft, vatten eller juice” när det inte är trådens ämne? Ingen förbjuder Stig dricka lättöl till maten vilket du felaktigt påstod.

Om du inte blir serveras lättöl pga att kommunen förbjudit att lättöl serveras så blir man förbjuden att dricka lättöl.
Inte så svårt att förstå.
Citera
2022-05-06, 12:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Som jag förklarade har vissa missuppfattat och tror att Stig ej får dricka lättöl, eller förvägras något han betalat för. Om du inte själv bär på dessa missuppfattningar vet jag inte varför du är så upprörd över att jag upplyser om att det inte är så det ligger till.
Du tramsar och leker med ord. Såhär står det i artikeln: ”Stig Lindgren köper inte motiveringen och han tycker att han borde få en lättöl även på vardagar när han betalar drygt 4 000 kronor i månaden för maten. Nu tar han med sig en lättöl själv till matsalen.”

Det är bara en fråga om semantik om man tycker att han har betalat för drycken eller inte. Det är inte det som är trådens ämne.

Anser du att boendets ledning har agerat på ett bra sätt?
Citera
2022-05-06, 12:57
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Stig har hela tiden varit fri att dricka lättöl om han vill.
Strider det inte mot lagen och klimatmålen?
Citera
2022-05-06, 15:11
Medlem
PK-befriads avatar
Är de rädda att ölen ska göra att Stig fiser ut koldioxidmoln som sabbar klimatet?
Citera
2022-05-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Han kanske har en historia vad som kan hända när han dricker alkohol?

Du menar att han kommer innebära problem om han får EN lättöl?

Frågan är inte om utan HUR hårt dina föräldrar tappade dig som liten! Och HUR många gånger?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in