Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Givetvis har Zeleskyj inte alla väljare med sig. Han är vald med en majoritet inte fejkad total majoritet som Putin ju är.
Och i en demokrati får man faktiskt svära åt makten utan repressalier från statsmakten.
Tror dessutom inte Zelenskyj bryr sig då han är fortfarande är en relativt populär president i Ukraina.
Precis och detta är en
otroligt viktig poäng, kritisera Ukraina och Zelensky den som vill, att ktitisera makten är bland den viktigaste friheten som finns. Makten SKA kritiseras.
Det är precis av samma anledning jag inte gillar Rysslands hållning i detta, de är typexempel på ett land där kritik mot makten... i värsta fall kan kosta dig livet.
Gammalt skämt av Reagan. Lika sant idag.
En Amerikan och en Ryss talade om ländernas frihet. Amerikanen sa att i USA kunde han gå in i Vita Huset, slå handen i bordet och säga att: "Mr President jag gillar inte hur du sköter landet!!"
Ryssen sa då att det kunde han också göra i Ryssland, Amerikanen blev förvånad. Ja sa Ryssen, ja kan gå in i Kreml, slå handen i bordet och säga att jag inte gillar hur den amerikanske presidenten sköter sitt land!!