Det är väl klart att fler vapenleveranser är störande för fler Ukrainare dör och mer infrastruktur måste förstöras. Jag tror inte Putin och Ryssland är så intresserade av att förhandla längre utan inser att det är omöjligt i dagsläget. Ultranationalisterna har så mycket stöd från väst nu så att dom går på moln och har lämnat verkligheten.
Ju mer tiden går ju mer förstår man alla delar i Rysslands beslut till invasion. Man tyckte ju i början att det var ekonomiskt vansinne och överreaktion men det fanns många djupa anledningar.
Förutom NATO så kände sig Ryssland tvungen at göra något i Donabas då Ukraina byggde upp styrkor där för att gå till attack. Planen USA och Kiev-regimen har blir också mer klar ju längre tiden går. Det handlande inte bara om Donbas och de två utbrytarrepuplikerna utan även att gå in i Ryssland och få landet delat i flera delar.
Oleksiy Danilov och Oleksiy Arestovich är ju inte direkt blyga om att prata om det och med de stora leveranserna av vapen från väst, massiva sanktioner samt de enorma summor med pengar till regimen så är det ju klart att Biden-administrationen är med i planen.
https://southfront.org/ukrainian-leadership-no-peace-treaties-with-russia-only-capitulation-of-moscow/
Man undrar vilka hållhakar Kiev-regimen har på Biden och hans son eller om Biden bara vill åt Rysslands och Ukrainas naturresurser. Människor med Ukrainsk koppling smyger sig in i den amerikanska administrationen och den senaste är Nina Jankowicz som blir chef för deras "sanningsministerium" som ska kontrollera "desinformaion". Hon var naturligtvis tidigare i Ukraina och jobbade med "desinformation".
Med ovan uttalanden och handlingar från en hatfull Kiev-regim så förstår man bättre Rysslands invasion. För Ryssland att överleva i den form landet har idag så blev dom helt enkelt tvugna att göra något. Den stora frågan nu tycker jag är var USA är på väg demokratiskt men det är för en annan tråd.
Ryssarna nöter på i Donbas och stackars färska Ukrainska soldater dör i massor då dom kastas in som bombfoder för att avslöja artilleripositioner. Det är väl fler än jag som tycker det går långsamt men proppen släpper väl om några veckor och Zelenskyj och hans pojkar kanske är mer mogna att prata om verkligheten då. Inte för att jag tror att det är möjligt längre med en snabb lösning av konflikten utan det ser ut som USA bestämt sig för ett långt krig där Ukraina förstörs helt. Räddningen för landet är om folket reser sig och kräver ett stopp. För Ryssarna är det väl knappast önskvärt med ett långt lågintensivt krig längs en längre front som i Donbas under sju år. Ryssarna klarar väl av det hyffsat naturligtvis men Ukriana går ju under.