2022-05-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Nu får ni ge er, Hayes är en person som står för det han tycker och tänker, säger det rakt ut. Inte som Mattias, som smyger runt så slug han är. Är ni så konflikträdda människor? Ni påminner lite om Mattias.

Tantaluringarna i tråden relaterar förmodligen till Mattias konflikträdsla och snickesnack bakom rygg.
Senast redigerad av Korduner 2022-05-03 kl. 17:56.
2022-05-03, 17:17
Medlem
Robinson

gränslandet
2022-05-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det är inget fel med att välja en annan gren än vad som är överens kommet.
Hayes la sig inte i tävlingen för att Mattias gnällde, utan för att säga förlåt för att Hayes blev helt galen där ett tag. Har du sett programmet ser du ju att Hayes får värsta utbrottet på Mattias innan tävlingen och för att gottgöra att han blev så hotfull så lägger han sig sen i tävlingen. Om han la sig frivilligt eller för att produktionen ställde ett ultimatum är fortfarande inte säkerställt.

Jag tycker verkligen att Hayes hade hundra procent rätt i att välja gren som han gjorde, och jag tyckte det var extremt självbelåtet av Mattias att se sig ha någon sorts rätt att diktera villkoren i tävlingen, och bli upprörd för att folk inte gör som han säger åt dem att göra. Jag upplevde heller inte från vad vi såg då att Mattias var upprörd/rädd över Hayes reaktion och beteende i sig, utan själva beslutet.

Jag uppfattade det heller inte som att Hayes la sig för att gottgöra för sin reaktion, utan för att han skämdes över sitt beslut: "Jag har tittat en annan människa i ögonen och har brutit ett löfte", "Tidigare idag tog jag ett felaktigt beslut", "Jag svek en vän", "Jag ber om ursäkt för att jag svek dig".

Där och då verkade allt verkligen överspelat. Visst får vi inte se allt, men från vad vi fick se verkade det handla om beslutet, och inte reaktionen.
2022-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Jag tycker verkligen att Hayes hade hundra procent rätt i att välja gren som han gjorde, och jag tyckte det var extremt självbelåtet av Mattias att se sig ha någon sorts rätt att diktera villkoren i tävlingen, och bli upprörd för att folk inte gör som han säger åt dem att göra. Jag upplevde heller inte från vad vi såg då att Mattias var upprörd/rädd över Hayes reaktion och beteende i sig, utan själva beslutet.

Jag uppfattade det heller inte som att Hayes la sig för att gottgöra för sin reaktion, utan för att han skämdes över sitt beslut: "Jag har tittat en annan människa i ögonen och har brutit ett löfte", "Tidigare idag tog jag ett felaktigt beslut", "Jag svek en vän", "Jag ber om ursäkt för att jag svek dig".

Där och då verkade allt verkligen överspelat. Visst får vi inte se allt, men från vad vi fick se verkade det handla om beslutet, och inte reaktionen.
Hayes betedde sig helgalet och hotade Mattias. Och Mattias kanske inte blev rädd för sitt liv, men Hayes har ju krossat en deltagares revben i robinson 2021, så något liknande skulle kunnat inträffa. Varför ens hota att göra någon illa? Alla andra deltagare verkar ju klara av att inte göra det. Hayes borde ta tag i sina problem. När han kan diskutera som en vanlig människa så ska han nog se att "fördomarna" försvinner.

Tror inte ett skvatt på de orden från Hayes. Antingen skämdes han för hans utbrott, eller mer troligt fick ett ultimatum. Därefter försökte han hitta på en bra anledning som lät bra. Men det är vad jag tror.
2022-05-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Och Mattias kanske inte blev rädd för sitt liv, men Hayes har ju krossat en deltagares revben i robinson 2021, så något liknande skulle kunnat inträffa.
Var det inte Andreas som bröt Deans revben i en pristävling?
2022-05-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

2022-05-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Var det inte Andreas som bröt Deans revben i en pristävling?
Kanske det var när jag tänker på det. Mattias överdriver om att han kommer dö. Hayes är en verbal person, fortfarande otäck men inte döds otäck.
2022-05-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ge dig nu. Du verkar lika tokig som Mattias själv.
Aja då är du lika tokig som Hayes.
Hellre tokig som Mattias än tokig som Hayes. Mattias personlighet är ju ljusår bättre. Gillar inte heller när folk skriker på mig och tycker det tyder på dålig karaktär. En vuxen ska kunna samla sig och tala normalt. Hade någon hotat mig så hade jag velat få ut den ja... Så du har nog rätt för jag och Mattias delar nog en del åsikter.
Senast redigerad av chaga 2022-05-03 kl. 17:50.
2022-05-03, 17:49
Medlem
Timodjin77s avatar
Mattias har spelat inom spelets gränser.
Hayes har inte bara korsat en gräns för spelet utan också som vanlig fungerande människa.
Det går bara inte att jämföra.
2022-05-03, 17:53
Medlem
Ochotnyryads avatar
Varför inte bara säga; fan hayes, det är ju ett spel och ibland blir det lite back stabbing
Tror hayes skulle förstå det.

Mattias spelar vidare på sin rädsla och man ser att hayes bara blir ledsen, frustrerad och känner sig missförstådd

Verkligen haft kul åt Mattias denna omgång och hejat på honom
Men nu tycker jag han inte han är schysst

Kan väl vara lite storsint mot hayes.

Mattias är mkt slugare, hayes är bara känslor
2022-05-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Mattias har spelat inom spelets gränser.
Hayes har inte bara korsat en gräns för spelet utan också som vanlig fungerande människa.
Det går bara inte att jämföra.
Tycker också att Hayes inte beter sig som en fungerande människa. Han borde fått åka hem i samma avsnitt som han började hotas.
Mattias överdriver bara lite, för han är nog inte rädd för sitt liv. Och ja Hayes blir arg för att han målas upp värre än vad han anser att han är (säkert finns det folk som hade varit livrädda för hans beteende), men han gör hela situationen bara värre för sig själv genom att skrika... Visa istället att du inte är farlig.
2022-05-03, 18:03
Medlem
Dopys avatar
Jag tror att Mattias på något sätt trycker på Hayes knappar tills han inte pallar det längre och exploderar. Och då drar Mattias på sig offerkoftan.

Jag tycker ingen är bättre än den andre, Hayes är högljudd, men har aldrig gjort något hotfullt, varken med kroppsspråk eller fysisk.
Mattis är manipulativ och överkänslig och övertolkar allt till drama.

Det som stör mig mest är att de inte kan bete sig som vuxna människor, de funkar inte ihop, de kan inte kommunicera, släpp det då, ni behöver inte prata om annat än mat/eld/tävling, ni behöver inte vara kompisar, osv. Utan gör det som måste göras i lägret, och sedan håll er ifrån varandra, ni måste inte umgås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in