2022-05-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan se ut som tull. Men jeg finner det likevel interessant.

Ikke minst fordi denne adressen også er svært nær der eldste datter til TH og AE bor.
To hus bortenfor, for å være nøyaktig. Det er likevel ikke mulig å koble dette telefonnummeret
direkte til adressen. Men nummeret ligger som en del av url'en til en SoMe-konto opprettet under
samme navn som en av den ovennevnte Lørenskog-adressens beboere. Navnet er utenlandsk.

Det jeg finner spesielt interessant er at denne SoMe-kontoen er opprettet i april 2020.
En viktig måned i denne sakens etterforskning, for å si det ganske mildt.

Alt dette kan være tilfeldigheter, men... "Hata slumpen!".

Alt jeg vil si videre er at jeg antar personen omtalt over, som holder til på
den nevnte adressen, kan være misbrukt, på lik linje med godeste Hr. Golf.

Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Muhamma40745668

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Vedkommende er kanskje ikke klar over at denne kontoen er opprettet. Villedning fra TH (og co) i en kritisk fase? TH var opptatt av at saken hadde en «lokal løsning»

Kan politiet greie å finne ut hvem som opprettet den kontoen eller hvilken IP-adresse den ble opprettet fra?
Citera
2022-05-03, 13:55
Medlem
Citat:
Han hadde jeg glemt! Sto oppført på en adresse i Kjennveien, et steinkast fra eldstedatteren til TH.

Nummer valgt kunne vært en "freak accident" hadde det ikke vært for at han bodde i nabolaget, ja...
Citera
2022-05-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Ja, nummeret står uten på pappkonvolutten som kjøpes. Slik kan du velge nummeret du kjøper blant de som butikken har.
Takk! Står nummrene også skrevet utenpå den pakken som inneholder alle de 20 kontantkortene ved levering?
Citera
2022-05-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan politiet greie å finne ut hvem som opprettet den kontoen eller hvilken IP-adresse den ble opprettet fra?

Ser jeg hadde et godt poeng tilbake i tid der, ja
Citera
2022-05-03, 13:57
Medlem
Citat:
Han hadde jeg glemt! Sto oppført på en adresse i Kjennveien, et steinkast fra eldstedatteren til TH.

"Muhammad Shabir" gir 121.000 treff på Google. En person *med samme navn* bor i Lørenskog.

Twitter-kontoen kan ikke knyttes til Norge på noe vis - de 49 kontiene som den følger er alle i Pakistan - med unntak av Associated Press og Huawei.

Tror dette er fullstendig bom ifht å tracke telefonnummeret.
Citera
2022-05-03, 13:58
Medlem
Citat:
Takk! Står nummrene også skrevet utenpå den pakken som inneholder alle de 20 kontantkortene ved levering?
Det vet jeg ikke. Jeg vil *tro* at serien som er inni står utenpå, ja.
Citera
2022-05-03, 14:00
Medlem
Citat:
Det vet jeg ikke. Jeg vil *tro* at serien som er inni står utenpå, ja.
Takk! Da kan noen eventuelt ha notert seg numrene før pakken ble levert til butikken.
Citera
2022-05-03, 14:02
Medlem
Hva tenker dere om bilrispingen? Var det villeding?
Citera
2022-05-03, 14:02
Medlem
Citat:
Takk! Da kan noen eventuelt ha notert seg numrene før pakken ble levert til butikken.
Da ville vel fortsatt kortet blitt omsatt og tatt i bruk?
Citera
2022-05-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
OHG ble anholdt og avhørt 6. desember 2018. Politiet har kjent til 40745668-nummeret lenge. Det var skrevet at GM hadde bestilt sim-kort i OHGs navn, underforstått at GM hadde stjålet sim-kortet fra OHGs postkasse, og for å gjøre det hele enda mer spektakulært, OHG hadde nettopp flyttet til ny adresse da sim-kortet angivelig ble sendt. Det var også skrevet noe om at OHG hadde betalt for et telefonnummer han ikke kjente til.

Men nå heter det seg altså at 68-nummeret var lagt ut for salg hos Bunnpris Iladalen, og muligens ble solgt i butikken engang etter jun 2017, eller, muligens solgt et annet sted etter at butikken ble nedlagt i des 2017.

Har du noen lenker til denne informasjonen om sim-kort i OHGs navn? Har ikke fått det med meg - husker ikke alle detaljene rundt han så godt.
Citera
2022-05-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Da ville vel fortsatt kortet blitt omsatt og tatt i bruk?
Mest sannsynlig ja. Kanskje kortet tilfeldigvis ble kjøpt av noen som ikke valgte å aktivere det?
Kanskje noen stjal det ene kontantkortet før den 20-pakningen ble levert til butikken?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-03 kl. 14:09.
Citera
2022-05-03, 14:05
Medlem
Citat:
Har du noen lenker til denne informasjonen om sim-kort i OHGs navn? Har ikke fått det med meg - husker ikke alle detaljene rundt han så godt.
"Noen har også bestilt et Telia-simkort til Golfs forretningsadresse."
https://www.tv2.no/a/14399165/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in