2021-11-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg oppfatter det dit hen at politiet ønsker å komme i kontakt med en av kundene, for å finne selgeren, som de vil spørre om han har en liste over sine kunder og slik finne gjerningsmannen.

Siden politiet åpenbart ikke har fått ut info om selger fra markedsplassen, så ønsker de vel kontakt med noen som har selve fila som ble solgt. Kopien lastet opp til kukoin er jo ikke nødvendigvis den fila politiet ønsker å sjekke metadata på.

Det kan jo være massevis av ulike selgere av denne ID'n. Det er jo ikke slik at en selger har eksklusiv rett til å selge en bestemt ID. Sharing is caring, og det er jo bare håpløse folk som velger å betale for slikt på nett, for å igjen risikere flere digitale spor.
Citera
2021-11-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moronoxy
Eget firma, selger IT tjenester, så dukker dette telefonnummeret opp i gangavstand til Sloraveien. Mye tilfeldigheter..

FAKE NEWS.
Denne brukeren hoarder etter seriedrapsmenn og kommer kun hit for oppmerksomhet. Første innlegg i tråden og skal plutselig leke interessant.
Citera
2021-11-29, 14:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Telefonnummeret politiet beskriver er brukt til å registrere en konto i 2020.
Personen som registrerte kontoen bor på Lørenskog i kort avstand til Sloraveien. Litt merkelig hvis dette skal være en tilfeldighet?

Lurer på hva slags type konto dette er. Bank? Mail?

Er dette et ENK-foretak, eller AS? Klarer ikke å finne noen forbindelser til nummeret i åpne søketjenester. Nærmeste IT-tjenestefirma til Sl*raveien jeg finner er i *deg*rdsvei, men
ingen koblinger til det nevnte nummeret.

Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
FAKE NEWS.
Denne brukeren hoarder etter seriedrapsmenn og kommer kun hit for oppmerksomhet. Første innlegg i tråden og skal plutselig leke interessant.

Ikke første gangen det skjer, i såfall.
Senast redigerad av Svartediket 2021-11-29 kl. 14:31.
Citera
2021-11-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg oppfatter det dit hen at politiet ønsker å komme i kontakt med en av kundene, for å finne selgeren, som de vil spørre om han har en liste over sine kunder og slik finne gjerningsmannen.
Kan tenkes politiet vet hvem som har kjøpt id på nett, men vil undersøke om det kan være noen som fikk tak i den på andre måter, f.eks på hotell, fest o.l.
Citera
2021-11-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Interessant informasjon, har du noe mer detaljer du kan dele?

Litt vanskelig å dele uten å identifisere person. Det jeg synes er rart er at telefonnummeret som politiet oppgir er brukt i registreringsprosessen av Krypto dukker opp hos en person på Lørenskog ved opprettelse av en konto. Litt for mye tilfeldigheter ute å går…
Citera
2021-11-29, 14:37
Medlem
Citat:
Litt vanskelig å dele uten å identifisere person. Det jeg synes er rart er at telefonnummeret som politiet oppgir er brukt i registreringsprosessen av Krypto dukker opp hos en person på Lørenskog ved opprettelse av en konto. Litt for mye tilfeldigheter ute å går…

Hva mener du med "dukker opp hos en person"? Kan du spesifisere hva slags type konto det er snakk om opprettelse av?
Citera
2021-11-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
FAKE NEWS.

Kan jo godt være du har rett, men det skader jo ikke med noen oppfølgingsspørsmål.
Citera
2021-11-29, 14:39
Medlem
Citat:

Du bør nok kommer med noe mer håndfast for at dette skal kunne bli sett på som troverdig informasjon her.
Citera
2021-11-29, 14:59
Medlem
Citat:

Det du kommer med er bare tull.
Citera
2021-11-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezerat

Det får vi la politiet avgjøre
Citera
2021-11-29, 16:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezerat

Det kan se ut som tull. Men jeg finner det likevel interessant.

Ikke minst fordi denne adressen også er svært nær der eldste datter til TH og AE bor.
To hus bortenfor, for å være nøyaktig. Det er likevel ikke mulig å koble dette telefonnummeret
direkte til adressen. Men nummeret ligger som en del av url'en til en SoMe-konto opprettet under
samme navn som en av den ovennevnte Lørenskog-adressens beboere. Navnet er utenlandsk.

Det jeg finner spesielt interessant er at denne SoMe-kontoen er opprettet i april 2020.
En viktig måned i denne sakens etterforskning, for å si det ganske mildt.

Alt dette kan være tilfeldigheter, men... "Hata slumpen!".

Alt jeg vil si videre er at jeg antar personen omtalt over, som holder til på
den nevnte adressen, kan være misbrukt, på lik linje med godeste Hr. Golf.
Senast redigerad av Svartediket 2021-11-29 kl. 16:09.
Citera
2021-11-29, 16:35
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva med en link?

Muhamma40745668
Senast redigerad av first.spring 2021-11-29 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in