2022-05-03, 12:57
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Inte ett enda rätt hade du där faktiskt förutom den sista biten, att även du kan förstå problematiken med fulla pensionärer. Men att någon släkting skulle få leverera sprit till äldreboendet är ju helt sjukt, går du igång på tanken?

Det är fullt lagligt enligt alkohollagstiftningen att servera alkohol på äldreboenden, det görs och uppskattas av de äldre.
På vissa äldreboenden har många gamlingar en flaska på rummet. Min morfar hade själv snaps tillgängligt på sitt boende och när jag skulle dit på besök beställde han ofta en kvarting och en dosa lössnus.
Citera
2022-05-03, 13:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Många i tråden som missförstått hela skiten. Det handlar inte om förbud och de boende har givetvis sin fulla rätt att dricka vad de vill.

Här handlar det om att den snåla kommunen inte serverar annat än vatten, mjölk eller sån där blaskig måltidsdryck till maten. Vilket givetvis är förjävligt. Men det handlar inte om att det skulle vara förbjudet för Stig att dricka öl.

Nu har jag inget större hopp om att jag reder ut missförståndet eftersom folk har slutat att läsa i trådarna på Flashback och bara skriver inlägg i nån slags ilska.
Citera
2022-05-03, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Kan inte sossarna ta tillbaka de 150 miljarder kronorna som lovades bort till EU’s coronastöd som hjälp till länder som har en pensionsålder på ca 55-60 år och har en ekonomi som misskötts av korrupta politiker.
Hade det inte varit bättre att bl.a satsa på de svenskar som har slitit hårt i hela sina liv?
Det tycker varje förnuftig människa.
Citera
2022-05-03, 13:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Inte ett enda rätt hade du där faktiskt förutom den sista biten, att även du kan förstå problematiken med fulla pensionärer. Men att någon släkting skulle få leverera sprit till äldreboendet är ju helt sjukt, går du igång på tanken?

Vad fan håller du på med som sprider massa skit du inte vet nåt om? Jo de boende har sin fulla rätt att dricka vad fan de vill. Det finns inget alkoholförbud på äldreboenden. Det handlar om myndiga människor som får göra vad de vill i sina hem.

"Problematiken med fulla pensionärer"??? Tror du inte fattar hur sjuk och svag man måste vara för att få bo på ett äldreboende...
Citera
2022-05-03, 13:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Många i tråden som missförstått hela skiten. Det handlar inte om förbud och de boende har givetvis sin fulla rätt att dricka vad de vill.

Här handlar det om att den snåla kommunen inte serverar annat än vatten, mjölk eller sån där blaskig måltidsdryck till maten. Vilket givetvis är förjävligt. Men det handlar inte om att det skulle vara förbjudet för Stig att dricka öl.

Nu har jag inget större hopp om att jag reder ut missförståndet eftersom folk har slutat att läsa i trådarna på Flashback och bara skriver inlägg i nån slags ilska.

Precis.

Man kan dock tycka att på ett äldreboende är det viktigt med kosten för de äldre och om Stig vill ha en lättöl till sin mat för sitt välbefinnande och får det, så äter han säkert mer av maten också. Jag kan tycka att när det gäller våra äldre så är det rimligt att tillhandahålla en lättöl till maten om så önskas. Deras bortförklaringar är löjliga.

Misstänker att om Stig ställer en back med lättöl på sitt rum så har ingen nåt emot det. Eller starkare varor.
Citera
2022-05-03, 13:18
Medlem
Tycker han borde få sin lättöl.. Det serveras kopiösa mängder kakor, saft och läsk och godis som är bra mycket värre för hälsan.
Citera
2022-05-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur mycket kan vi sänka temperaturen genom att skära ner på Stigs lättöl drickande?

Hade Stig bara gett fan i sin öl så hade Greta inte behövt åka jorden runt och vråla ”How dare you!”.

Stig har således inte bara sabbat för Sveriges klimatmål, han har även hindrat Greta från att gå i skolan!

Skämt åsido, om Stig köper ölen själv är det väl ingen som hindrar honom, får man väl hoppas.
Citera
2022-05-03, 13:32
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag är chef på äldreboende jag kan lagboken utantill men snyggt försök.

Tack för ordet

Jovisst...

Visa den lagtexten som säger att inte vuxna får dricka vad de vill i sitt hem!

Du är ett troll och nu vet alla det.
Citera
2022-05-03, 13:34
Bannlyst
Citat:
Jovisst...

Visa den lagtexten som säger att inte vuxna får dricka vad de vill i sitt hem!

Du är ett troll och nu vet alla det.
Jag bestämmer reglerna för mina hem och där förekommer ingen alkohol.
Citera
2022-05-03, 13:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Jag är chef på äldreboende jag kan lagboken utantill men snyggt försök.

Tack för ordet
Lustigt att du byter jobb varannan vecka för att få nån slags låtsastrovärdighet. Du var ju ekonom på en bank för några veckor sen. Mytoman kanske?
Citera
2022-05-03, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Lustigt att du byter jobb varannan vecka för att få nån slags låtsastrovärdighet. Du var ju ekonom på en bank för några veckor sen. Mytoman kanske?
Inte lätt hålla koll på alla konton. Snyggt fångat
Citera
2022-05-03, 14:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Nej så korkat av dessa att inte fatta!
Finns nog några som även vill ha läsk varje dag, men det får de inte. Men på vissa ställen ges åtminstone kolsyrat vatten från en sodastream.
Eller så köpa egen läsk/lättöl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in