Citat:
Ursprungligen postat av
kiboko
Nu är det ju ryssarna och inte amerikanarna som eskalerar krig.
MEN om du frågar MIG så skulle händelsen att ryssarna drar sig tillbaka från hela Ukraina, Krim och Donetsk inkluderat, och ett bindande löfte att aldrig mer kränka ukrainskt territorium, så skulle det definitivt vara värt ett bindande löfte från Ukraina att aldrig gå med i Nato om du frågar mig.
Men nu är det varken du, jag eller Putler som bestämmer detta utan det ukrainska folket. Och ryska löften avgivna tidigare har ju haft en väldigt kort hållbarhet så det är ju begripligt om de förhåller sig något skeptiska till dessa.
Och skulle någon frågar mig, så skulle Zelensky skippat NATO från början och skonat sitt folk, men den marjonetten styrs av USA, som jättegärna vill kriga med Ryssland, och därför provocerar fram ett världskrig. Ann Linde sitter och stammar i TV, och tillsammans med Maggan verkar hon radiostyrd i att få med Sverige i ett världskrig, man undrar vad är det som händer??? Det är NATO som provocerar Ryssland, varför finns det ingen som ser det??? Det är något mycket sjukt som händer just nu.
Men goodbye då då Gotland, för finns det nån som tror att Gotland kommer förbli Svenskt efter Natoansökan?