2022-05-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
När de började prata om medlemskap så hade Ryssland redan invaderat Krim och hjälpt, i praktiken, invaderat utrbrytarrepublikerna i öst.

Lite definitionen på en aggressiv granne, långt innan medlemskapet.

Där kan jag inte hålla med dig. För vad Ukraina hade för agenda nådde Putin långt innan det blev offentligt att Ukraina hade intresse att gå med i NATO..
Citera
2022-05-03, 10:24
Medlem
Citat:
Det var du som tog upp Syrien så jag kan inte hjälpa dig med vad det kriget spelar för roll för den här diskussionen.

Varför Ryssland startar kriget överhuvudtaget överlåter jag åt er rysstroll att svara på. Vi andra är emot krigen.

Jag är även emot åtminstone de flesta av USAs krig men det är inte riktigt ämnet för denna tråden.

Jag är också emot krig. Jag vill att USA ska sluta eskalera detta krig. Jag vill att Ryssland börjar förhandla. Om detta krig kan upphöra genom att Ukraina inte går med i NATO, skulle det inte vara värt det?
Citera
2022-05-03, 10:26
Medlem
Citat:
När de började prata om medlemskap så hade Ryssland redan invaderat Krim och hjälpt, i praktiken, invaderat utrbrytarrepublikerna i öst.
Ukraina ökade samarbetet med NATO gradvis ända från 1994.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Citera
2022-05-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacredTerror
Detta ständiga tjat om USA. Så bara för att USA har invaderat Afghanistan&Irak är det helt okej för Ryssland att invadera Ukraina?

Det är för att jämföra krig. Såklart det inte är det, men det jag försöker få er att förstå är att detta var upplagt för krig. Se dessutom vad USAs krig medfört med Sverige. Du tycker Sverige blivit ett bättre land efter deras totalt onödiga krig som medfört all invandring hit?
Citera
2022-05-03, 10:27
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Där kan jag inte hålla med dig. För vad Ukraina hade för agenda nådde Putin långt innan det blev offentligt att Ukraina hade intresse att gå med i NATO..
Att Putin tror sig veta något annat än vad ett land har som officiell ståndpunkt är helt ointressant och legitimerar inte invasioner och annekteringar av främmande länder, som exempelvis Krim. Nu var det snarare möjligt medlemskap i EU som var på tapeten när de gick in i Krim.

Och oavsett vilket så är det Ukraina som bestämmer om de ska gå med i exempelvis EU eller Nato, inte Ryssland. Ryssland kan å sin sida ingå i vilka samarbeten de själva vill utan att Ukraina har någon rätt att lägga sig i det. De kan exempelvis gå i försvarssamarbete med Kina eller vänligt sinnade ex-Sovjetländer som Belarus om de tycker de gynnas av det och utan att någon skulle invadera dem för det.
Citera
2022-05-03, 10:29
Medlem
SacredTerrors avatar
Citat:
Det är för att jämföra krig. Såklart det inte är det, men det jag försöker få er att förstå är att detta var upplagt för krig. Se dessutom vad USAs krig medfört med Sverige. Du tycker Sverige blivit ett bättre land efter deras totalt onödiga krig som medfört all invandring hit?

Helt osammanhängande och ointressant, du försöker konstant dribbla bort Rysslands ansvar i detta.
Citera
2022-05-03, 10:31
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ukraina ökade samarbetet med NATO gradvis ända från 1994.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Jo, men det är ganska långt mellan samarbete och medlemskap.

Vi har också samarbetat med Nato. Fram till i februari i år trodde ingen att det skulle kunna få Putler att invadera oss.
Citera
2022-05-03, 10:35
Avstängd
Hörde att Storbritannien planerar militärt stöd till Ukraina motsvarande 300 miljoner pund. Bland annat elektronisk krigföringsutrustning. Vad är detta för utrustning?
Hur får Ukraina all denna utrustning? Har inte Ryssland bombat sönder flygplatser och tågförbindelser?

Hur ser Ryssland på detta och har det kommit svar?
Citera
2022-05-03, 10:36
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Jag är också emot krig. Jag vill att USA ska sluta eskalera detta krig. Jag vill att Ryssland börjar förhandla. Om detta krig kan upphöra genom att Ukraina inte går med i NATO, skulle det inte vara värt det?

Nu är det ju ryssarna och inte amerikanarna som eskalerar krig.

MEN om du frågar MIG så skulle händelsen att ryssarna drar sig tillbaka från hela Ukraina, Krim och Donetsk inkluderat, och ett bindande löfte att aldrig mer kränka ukrainskt territorium, så skulle det definitivt vara värt ett bindande löfte från Ukraina att aldrig gå med i Nato om du frågar mig.

Men nu är det varken du, jag eller Putler som bestämmer detta utan det ukrainska folket. Och ryska löften avgivna tidigare har ju haft en väldigt kort hållbarhet så det är ju begripligt om de förhåller sig något skeptiska till dessa.
Citera
2022-05-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha du verkar ju helt blåst!

Givetvis kan ryssvinen inte göra ett skit!

Däremot kommer de själva att åtalas för de krigsbrott och folkmord de gjort sig skyldiga till!

Jo det kan de, de kan trycka på knappen!
Citera
2022-05-03, 10:38
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longlivetheking
Hörde att Storbritannien planerar militärt stöd till Ukraina motsvarande 300 miljoner pund. Bland annat elektronisk krigföringsutrustning. Vad är detta för utrustning?
Hur får Ukraina all denna utrustning? Har inte Ryssland bombat sönder flygplatser och tågförbindelser?
Flyg till grannland och lastbil över gränsen är väl min gissning. Exakt hur lär inte meddelas för att undvika angrepp på transporten.

Alla tågförbindelser är nog inte bombade då ryssarna fortfarande bombar stationer med jämna mellanrum, hade inte varit så lönt om det inte fanns några fungerande förbindelser.
Citera
2022-05-03, 10:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Filmen om den nukleära tsunamivågen över Storbritannien är intressant därför att den också tar med Irland i apokalypsen.

https://www.thesun.co.uk/news/18435090/russian-threatens-nuclear-annihilation-uk-radiation-tsunami/

Jag misstänker att det är avsiktligt. Att Ryssland försöker kasta in en brandbomb på Nordirland genom att sätta Storbritannien som inkluderande Irland.

Jag tror Ryssland kommer att satsa på att underblåsa etniska konflikter i länderna som stöder Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in