2022-03-06, 16:34
Medlem
Besudlarens avatar
I sista avsnittet så säger JM till journalisten att hon tror sig veta hur det gick till på vägen till granliden.

Vem menade JM är den "nära anhörig" som har kört bilen? Som hade extranyckel till hennes svarta volvo, som hade koll på var nycklarna är till touranen etc

Hennes son?

/B
Citera
2022-03-23, 21:04
Medlem
JM uppfyller alla krav man kan ställa på en psykopat. Det har blivit en diagnos allmänheten ställer en aning godtyckligt men här har vi ett exempel vi kan läsa om i läroboken.

Svårt att känna äkta känslor kopierar ett stämningsläge ,hennes mamma vittnar om det och har observerat detta.

Hennes förmåga att manipulera sin omgivning där hennes pappa var den största förloraren. Han kunde inte neka henne något eller säga nej, plötsligt inser han att dottern inte är psykiskt frisk förmodligen fick J mamma honom på andra tankar, då jag tror att J mamma har insett detta för länge sedan.

Många trassliga relationer och alla dessa oskyldiga barn som hon skaffade, de här psykopat mammorna är inte bra för små människor.
JM har säkert en historia av människor som hon har gjort illa på sin livsväg. Svårt att inse att hon klarat av att bli socionom men med hjälp av snälla kurskamrater tog hon en examen.

Tyvärr, dåligt polis jobb efter att maken hittades drunknad .De skulle ha synat henne hårdare men klarade sig med hjälp av att manipulera poliser och spela hjälplöst offer.
Afganien stod i beroende ställning till henne och det utnyttjade hon till fullo så till den milda grad att hon fick sin pappa dödad.
Hon borde aldrig få komma ut , en riktig samhällsfara .Den dagen hon är fri kommer hon fortsätta där hon slutade när hon var i frihet.
Måste vara ett aber att jobba på det fängelse hon sitter på .Skulle aldrig vända min rygg mot henne!
Citera
2022-04-21, 16:59
Medlem
Serien har premiär på TV3 ikväll? Det mest sorgliga är att brottslingar som JM säkert får betalt för att försöka rentvå sig själv och ställa upp på sådant här.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-04-21 kl. 17:01.
Citera
2022-04-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
JM uppfyller alla krav man kan ställa på en psykopat. Det har blivit en diagnos allmänheten ställer en aning godtyckligt men här har vi ett exempel vi kan läsa om i läroboken.

Svårt att känna äkta känslor kopierar ett stämningsläge ,hennes mamma vittnar om det och har observerat detta.

Hennes förmåga att manipulera sin omgivning där hennes pappa var den största förloraren. Han kunde inte neka henne något eller säga nej, plötsligt inser han att dottern inte är psykiskt frisk förmodligen fick J mamma honom på andra tankar, då jag tror att J mamma har insett detta för länge sedan.

Många trassliga relationer och alla dessa oskyldiga barn som hon skaffade, de här psykopat mammorna är inte bra för små människor.
JM har säkert en historia av människor som hon har gjort illa på sin livsväg. Svårt att inse att hon klarat av att bli socionom men med hjälp av snälla kurskamrater tog hon en examen.

Tyvärr, dåligt polis jobb efter att maken hittades drunknad .De skulle ha synat henne hårdare men klarade sig med hjälp av att manipulera poliser och spela hjälplöst offer.
Afganien stod i beroende ställning till henne och det utnyttjade hon till fullo så till den milda grad att hon fick sin pappa dödad.
Hon borde aldrig få komma ut , en riktig samhällsfara .Den dagen hon är fri kommer hon fortsätta där hon slutade när hon var i frihet.
Måste vara ett aber att jobba på det fängelse hon sitter på .Skulle aldrig vända min rygg mot henne!
Jag tycker att Johanna Möller verkar va en mycket fin kvinna. Både sympatisk och mysig.
Citera
2022-05-02, 22:48
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Jag tycker att Johanna Möller verkar va en mycket fin kvinna. Både sympatisk och mysig.

Du får skriva till henne då.

Hon satt kanske inte med i bilen ute i granliden men nog fan sitter hon där hon ska. Skyldig och tvättäkta psykopat.
Citera
2022-05-03, 01:55
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det handlar väl om synsättet att en kvinna inte kan vara fullt ut skyldig till något. Kvinnor kan bara vara offer.
Citera
2022-05-03, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan

Vill du ligga med henne också?
Citera
2022-05-05, 22:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
I sista avsnittet så säger JM till journalisten att hon tror sig veta hur det gick till på vägen till granliden.

Vem menade JM är den "nära anhörig" som har kört bilen? Som hade extranyckel till hennes svarta volvo, som hade koll på var nycklarna är till touranen etc

Hennes son?

/B

Jag undrar också vem Johanna avser. Försöker hon lägga skulden på sin son?

Johanna får frågan i dokumentären på TV3 i kväll, om hon frågat den "nära anhöriga" om denne var med. Dock svarade hon att hon inte gjort det, eftersom man inte ställer en sådan fråga... Det är väl en relevant fråga, om man vill veta vad som hände och vem/vilka som var involverad i mordet på sin far. Sannolikt vet hon vem/vilka som utförde dådet - och att den "nära anhöriga" inte var med - så hon behöver inte fråga. Tror jag.
Citera
2022-05-07, 11:06
Medlem
Jag tycker att man inte kan utesluta att Möller delvis talar sanning och inte ska sitta ansvarig för detta. Hennes farsa hade pengar. Pengar ger makt o h fiender. Ofta i sin tur mäktiga personer som kan spela ordentliga rävspel för ett syfte som inte behöver komma fram. Detta verkar inte vara en frisk familj så mamman kan ju i sin tur ljuga och skydda någon eller något. Möller sade i börja första gången att hennes pappa förgripit sig på henne. Det kan mycket väl vara inkörsporten till hennes personlighets störning tillsammans med frånvarande föräldrar. Sånt hålls ofta inom familjen och med ett känt namn som affärsman skyddar man detta starkt. Kanske var han inte alls svag och snäll emot Möller. Kanske ville han hålla henne tyst. Det finns faktisk många alternativ till varför det blev som det blev. Möller verkar inte enbart varit elak utan även omhändertagande och kärleksfull emot exempel sina barn. Tills de gått emot henne. Då kommer hennes störning fram me när livet fungerade verkade de ha en fin nära relation. Tycker absolut inte att man ska slå på dövörat till vad Möller säger. Hon är relativt ensam emot världen som dömt ut allt hon gör och säger som osanning utan att ta hänsyn till hennes psykiska ohälsa och trauma, som hon själv beskrivit. Det är som att vissa är det okej att frysa ut och fördöma utan att till 100 veta medan man ska använda principen att inte göra det för de flesta andra. Jag skulle gärna träffa denna kvinna och höra henne berätta i lugn och ro med sina egna ord utan press. Det vore intressant. PS Vet någon om Möller har en gudstro och känt engagemang kyrkligt?
Senast redigerad av Oskylldig 2022-05-07 kl. 11:08.
Citera
2022-05-07, 15:24
Medlem
rtyuios avatar
Nej hon är inte rätt dömd. Psykopater bör dömas till offentlig hängning.
Citera
2022-05-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren

Hennes son?

/B

Tror inte att hon har några dubier att skylla dåden på sin egen son, även om hon faktiskt VET att han är oskyldig. Måste vara D som avses.

JM är en extremt farlig person i.o.m hennes förmåga att förvrida huvudet på andra personer och få dem att dansa efter hennes pipa. Hon nöter ut dem genom tjat, hot och löften.

Själv tycker hon ju att hon inte är skyldig till något av det hon anklagas för.
Citera
2022-05-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det handlar väl om synsättet att en kvinna inte kan vara fullt ut skyldig till något. Kvinnor kan bara vara offer.

Stämmer inte alls med verkligheten. Sanningen är den att kvinnor begår ca 10% av brotten. Vilken genre det än handlar om. Ditt snack om att en misstänkt kvinna blir frigiven, även om hon är skyldig, finns bara i ditt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in