Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskenivattn3t
Känner inte till dessa människor personligen men det jag vet är att de båda häktade männen var vänner med BOs yngsta bror. GM2 (kaywan) var något närmare Bos lillebror (lalo) än GM1 (abdul) var. I 15 års åldern umgicks de dagligen men efter ett tag bytte abdul umgänge. Vad som hände med kaywan och lalos vänskap vet jag inte, personligen tror jag inte att kaywan är inblandad i detta, men som sagt, vem vet. Hela grejen tycks vara en hämnd för en knivskärning som gjordes på GM1 av BO, men som sagt så är ingenting utrett ännu
Tack så mycket för din förklaring!
Finns det någon bild på Abdul? Han skall tydligen tidigare bott i Norumshöjd, närmast basket/fotbollsplan…
GM2 (Kaywan) häktades men nekar brott, misstänks för grovt skyddande av brottsling enligt media. (Men kan självklart komma att ändras under utredningen).
Avspärrningen på villan har numera tagits bort av polisen, dock är de där väldigt kontinuerligt och stämmer av läget utanför. De åker förbi var 30 min - 1h intervall. Är polisen rädda för att det finns någon form av hämndaktion mot familjen? Varför skall de annars åka förbi villan så himla ofta?
Vet man varför BO knivskar GM1 (Abdul)? Om dessa uppgifter stämmer, när i tiden skulle detta inträffat?
Skall bli intressant att följa utvecklingen…