2022-05-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Det är så märkligt. Och de som trycker ner honom ser dessutom ner på sådana som han och importerar samtidigt någon dyr Cognac och röker Cigarrer - på skattebetalarnas bekostnad.
Men man kan väl supporta honom? Jag gillar inte andra saker.
Citera
2022-05-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saturnisk
Det var ju tråkigt och tramsigt, tycker de borde kunna få lättöl. Men är det såpass viktigt (vilket jag förstår att det är när man inte har lika mycket att njuta av längre), så kan han väl bekosta det själv. Både på äldreboenden och i hemtjänsten så brukar de gamla ha hjälp med inköp, även med starkare dryck från Systembolaget om så önskas.
När jag jobbade som personlig assistent år sedan något år då var det flera brukare som förvägrades hjälp att införskaffa alkoholhaltiga drycker. För jävligt
Citera
2022-05-02, 23:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)

Lars Lundbäck skriver på sin Facebook: "Då har jag kommit överens med Andreas Bäckström, att vi ska vi sponsra Stig med tio lättöls-backar."

https://www.facebook.com/lars.lundback.5/posts/5108587339208018

Kommer Avesta Tidning att följa upp utvecklingen?
Citera
2022-05-02, 23:36
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
När jag jobbade som personlig assistent år sedan något år då var det flera brukare som förvägrades hjälp att införskaffa alkoholhaltiga drycker. För jävligt

Alkoholism ska fan inte uppmuntras! Speciellt inte karlslokar som Stig, fatta! Vem vet när Stig fått en öl, börjar han bli odräglig? Vilka mediciner är inblandade? Tafsar han? Förlorar balans och skadar sig?

Äldreboende ska fan vara alkoholfritt! Finns faktisk andra från andra kulturer som kan ta skada, fatta!
Citera
2022-05-02, 23:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Alkoholism ska fan inte uppmuntras! Speciellt inte karlslokar som Stig, fatta! Vem vet när Stig fått en öl, börjar han bli odräglig? Vilka mediciner är inblandade? Tafsar han? Förlorar balans och skadar sig?

Äldreboende ska fan vara alkoholfritt! Finns faktisk andra från andra kulturer som kan ta skada, fatta!
Men LÄTTÖL, är du helt jävla dum? Du kan dricka en "kubikmeterliter" lättöl och det enda som händer är att du blir pissnödig. Om Stig var en FULLBLODSALKOHOLIST, fine - men nu handlar det bara om en vanlig människa som tycker om själva smaken av en LÄTTÖL. Googla nu på hur mycket alkohol en lättöl innehåller och hur det påverkar en vanlig människa och ställ dig själv sedan i skämshörnan - och skäms.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-05-02 kl. 23:52.
Citera
2022-05-02, 23:47
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Men man kan väl supporta honom? Jag gillar inte andra saker.
Vi ska inte behöva supporta honom, det borde ligga i blodet hos våra politiker. De ska supporta honom. Vi betalar dem för det.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-05-02 kl. 23:53.
Citera
2022-05-02, 23:52
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Men LÄTTÖL, är du helt jävla dum? Du kan dricka en "kubikmeterliter" lättöl och det enda som händer är att du blir pissnödig. Om Stig var en FULLBLODSALKOHOLIST, fine - men nu handlar det bara om en vanlig människa som tycker om själva smaken av en LÄTTÖL. Googla nu på hur mycket alkohol en lättöl innehåller och hur den påverkar en vanlig människa och ställ dig själv sedan i skämshörnan - och skäms.

Bättre med nolltolerans så är problemet löst ju! Stig får väl dricka kaffe eller läsk. Finns ju även kranvatten eller andra alkoholfria drycker, är det så svårt att fatta? Varför denna törst för alkohol? Stig blir lyckligare utan, det vet han nog redan.
Senast redigerad av argaangelica 2022-05-02 kl. 23:58.
Citera
2022-05-02, 23:58
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Bättre med nolltolerans så är problemet löst ju! Stig får väl dricka kaffe eller läsk. Finns ju även kranvatten eller andra alkoholfria drycker, är det så svårt att fatta? Varför denna törst för alkohol? Stig blir lyckligare utan, det vet han nig redan.
Du måste vara korkad. Lättöl är nolltolerans. Menar du på allvar att han inte skulle få en lättöl för att det handlar om ett alkohoholbegär? Då undrar jag mest om du är med oss andra om hur livet fungerar.
Citera
2022-05-03, 00:03
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Du måste vara korkad. Lättöl är nolltolerans. Menar du på allvar att han inte skulle få en lättöl för att det handlar om ett alkohoholbegär? Då undrar jag mest om du är med oss andra om hur livet fungerar.

Meh! Lättöl och cider innehåller alkohol, alkoholfritt inte, gör dig inte dummare. Stig får skaffa sig en sodamaskin eller dricka vad som erbjuds, vad är problemet? Jag jobbar ej men vill inte att karlslokar ska få fylla på mina skattepengar! Varför ens dra upp Stig i media?
Citera
2022-05-03, 00:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Meh! Lättöl och cider innehåller alkohol, alkoholfritt inte, gör dig inte dummare. Stig får skaffa sig en sodamaskin eller dricka vad som erbjuds, vad är problemet? Jag jobbar ej men vill inte att karlslokar ska få fylla på mina skattepengar! Varför ens dra upp Stig i media?
De dryckerna innehåller så lite alkohol att det är löjligt. Problemet är att sådana som du suger upp vanliga människors skattepengar och förgör det här samhället.
Citera
2022-05-03, 00:11
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Alkohol är som kaffe alltså inte vätskedrivande. Du är bara korkad

Du är ju förmodligen tappad i golvet flera gånger av dina föräldrar så korkad som du är

Det finns inget bevis på att lättöl har negativ effekt.
Vad det gäller kaffe är det inte vätskedrivande gammal skröna, samt har en positiv effekt vad det gäller diabetes 2. Vilket många äldre får, så de rekommenderas 1-2 extra koppar/dag
Citera
2022-05-03, 00:16
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
De dryckerna innehåller så lite alkohol att det är löjligt. Problemet är att sådana som du suger upp vanliga människors skattepengar och förgör det här samhället.

Om något innehåller 0.01 % alkohol innehåller det alkohol. Om något innehåller 1 gram cannabis så innehåller det cannabis. Om en sockerfri kaka innehåller socker är det en sockerkaka, fatta!

Det är bäst för alla att Stig befriar sig från alkohol. Hans medboende och personal. Kommunen gör rätt. Ett modigt och moraliskt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in