Citat:
Vilken VPN litar du på?
Vad bygger GrapheneOS på?
GrapheneOS, folk vet knappt hur man kompilerar ihop linux kärnan sedan vet dom inte hur man bygger ihop en egen custom rom(ni som vet, behöver ej ta åt er) och sedan rekommenderar dom ditten eller datten. Folk blir förvånade när dom ser NSA LINUX aktiverat som default, men dom vet inte vad det innebär. Jag blir fan snurrig bara jag tänker på det
Jag har det såhär.
This selects NSA Security-Enhanced Linux (SELinux).
Det är inte så farligt som det låter, men det finns ju svar? Varför inte lyssna på skaparna istället fö ranvändarna?
Finns ingen vettig hacker som jag sagt som är utvecklare som använder mobiler, inte ens dom sprider malware använder det? Det är bara så det är
Det är tack vare ett ändaste inlägg från Snowden det är sån hype kring det (som typ signal, lol), annars så rekommenderar jag att bygg din egen rom. Roligare, lättare och bättre och framförallt, säkrare?
Vad är det man kallar det nu igen, just det: whistleblowers
How to create your own custom rom an easy way
Varför lyssnar ingen på dom som kan? Det spelar ingen roll om det är en gnu skapare som äter med fötterna eller omd det är "enligt fbi" värdelns bästa hackers, folk använder malwaren ändå?
Stallman har jag visat, mudge.. De är "white hats" ... nu tar vi dom "bästa" black hatsen:
Interjuv med Revil..
Det räcker med källor nu, det är uppenbart att INGEN använder malware och det är UPPENBART att folk inte "skiter" i vad dom använder, det är tredjeparts användare som tänker så. Men inte alla, verkligen inte.
GrapheneOS? Varför GrapheneOS? Nej, aldrig i livet!
Vad bygger GrapheneOS på?
GrapheneOS, folk vet knappt hur man kompilerar ihop linux kärnan sedan vet dom inte hur man bygger ihop en egen custom rom(ni som vet, behöver ej ta åt er) och sedan rekommenderar dom ditten eller datten. Folk blir förvånade när dom ser NSA LINUX aktiverat som default, men dom vet inte vad det innebär. Jag blir fan snurrig bara jag tänker på det
Jag har det såhär.
This selects NSA Security-Enhanced Linux (SELinux).
Det är inte så farligt som det låter, men det finns ju svar? Varför inte lyssna på skaparna istället fö ranvändarna?
Finns ingen vettig hacker som jag sagt som är utvecklare som använder mobiler, inte ens dom sprider malware använder det? Det är bara så det är
Det är tack vare ett ändaste inlägg från Snowden det är sån hype kring det (som typ signal, lol), annars så rekommenderar jag att bygg din egen rom. Roligare, lättare och bättre och framförallt, säkrare?
Vad är det man kallar det nu igen, just det: whistleblowers

How to create your own custom rom an easy way
Varför lyssnar ingen på dom som kan? Det spelar ingen roll om det är en gnu skapare som äter med fötterna eller omd det är "enligt fbi" värdelns bästa hackers, folk använder malwaren ändå?
Stallman har jag visat, mudge.. De är "white hats" ... nu tar vi dom "bästa" black hatsen:
Interjuv med Revil..
Det räcker med källor nu, det är uppenbart att INGEN använder malware och det är UPPENBART att folk inte "skiter" i vad dom använder, det är tredjeparts användare som tänker så. Men inte alla, verkligen inte.
GrapheneOS? Varför GrapheneOS? Nej, aldrig i livet!
Som du förstår så är det mycket att ta in för en novis-klant som jag.
Jag tänker så här.
Jag skaffar en android. Installerar graphene. Kör signal och wickr. Använder den inte på mitt eget nätverk wi-fi. Använder oreggat kontokort. Skaffar en anonym fejk email på gmail. Inga uppgifter i telefonen om vem som äger den.
Då är jag väl hyfsat garderad. Visst, appar som Pegasus kan jag nog inte göra något åt, men jag är väl ändå då hyfsat säker jämfört med en iPhone 6 med ett OS som inte uppgraderas och som bara kan köra äldre versioner av appar... och som har ett nummer som är reggat på mig.
Det blir ju lite svårt att hitta mig om ingen vet vem som äger kontantkortet? Och dessutom ingen info i telefonen eller Mail osv som är reggat i mitt namn? Samt när jag tankar surf så betalar jag kontant i pressbyrån och använder aldrig mitt kontokort.
Senast redigerad av CockWitch 2022-05-02 kl. 21:12.
Senast redigerad av CockWitch 2022-05-02 kl. 21:12.