Citat:
Ursprungligen postat av
ErisFnord
Massa offtopic frågor här....
1, inte något XR tar direkt ställning till. Men kärnkraft är inte. c02 neutral om du trodde det. men låt oss hoppa den trötta debatten.
2, Inga är väl för naturgas? Vart har du fått det ifrån? Biogas är ju bättre visst. Lokal producerad.
3 och 4 stämmer inte.
5, OMG, vet inte ens vart jag ska börja. Utan urinvånare skulle jorden vara grön och fin? eller? tänk efter lite nu..
6, Jag skulle säga att miljömuppar ofta verkligen lever som de lär. Men är man en del av samhället kommer man bidra till det. Och som sagt det är inte individen som kommer rädda oss från the royal fuckup som klimatkrisen är.
8 , mossiga ideer du har....
9 , XR har inte något med vad ngn MPare gjorde för 8 år sen. Konstig fråga.
1) Det beror på hur man räknar men vid det radioaktiva sönderfallet som driver processen avges inte CO2. Räknar man in att det kostar CO2 att bygga kraftverken så vet jag inte riktigt hur man ser miljövinsten i drivmedelstillsatser som man skördar med fossildrivna fordon och sedan använder livsmedel som tex majs för att tillverka tillsatserna som därefter transporteras med fossildrivna fordon till tex sverige för att blandas i bränslet.. Och vi kan väl ändå vara överrens om att kärnkraft släpper ut mindre CO2 än kol/olje eldning..?
2) Biogas är något helt annat eftersom det kommer från förnybara resurser. Men du kan väl knappast missat att miljöföreträdare ofta är mer positiva till naturgas än tex olja eller kol?
3) Inte? Jag tycker ofta det är så.. Det blir ju allt som oftast resultatet av de "miljölösningar" som påtvingas oss... Har vi världens bästa rening så räcker inte det utan företagen åläggs ännu tuffare krav vilket leder till att de flyttar verksamheten till länder som har lugnare lagstiftning. Vi stänger vår kärnkraft och importerar smutsig el... osv osv..
4) Jag vet inte om just XR är kraftigt emot invandringen för jag känner inte er organisation men miljönissar i allmänhet står ju och gråter när vi inte kan importera oändligt med MENAiter.. Varför mixa ett bra budskap med ett så samhällsförstörande budskap? Tror miljörörelsen hade fått betydligt mer gehör om de samtidigt inte förespråkade att ta hit varje isis krigare de kan hitta...
5) Så varför går ni inte i fronten och komposterar er själva. Detta synsätt är ju fullständigt människofientligt. Var Hitler något på spåret med sina gasläger?
6) De miljömuppar jag träffar brukar ha både kläder, mobil, dator, hus, värme, bil osv osv.. Klä er i någon djurhud eller fikonlöv och flytta ut i skogen SEDAN kan ni komma och klaga på samhället..
7) Glömde du denna?
8) ..lökiga svar du ger.
9) XR kanske inte har det men det borde väl sticka lite i ögonen på er när andra miljövänner inte alls lever som dom lär? Blir ni inte förbannade för det smetar ju tyvärr av sig på er med..