Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-02, 11:29
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Snacka om att man kunde gjort klipp

Fick väl in alla köporder jag lagt men kan väl säga så här, tyvärr låg de inte 8% ner eller hur man nu uttrycker sig.
Citera
2022-05-02, 11:34
Medlem
wwrs avatar
Detta får man väl nästan tolka som ett tecken på börsens stabilitet. -4% på NASDAQ och -8% i Europa ett tag utan att bottarna sänker hela klabbet
Citera
2022-05-02, 11:55
Medlem
Smutzs avatar
Oljan dippade 2% vid samma tid. Om det nu ens betyder något, är väl konstiga algos som härjar där också. Den kravlade dock inte upp igen som börserna.
Citera
2022-05-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Menar du att det gör detsamma om man förlorar pengar eller tjänar pengar?

Om du nu vill stå utanför börsen och invänta "botten", när tänkte du börja gå in igen?
Den ynka inflationen ser jag snarast som en premie som man betalar för att ha likvider tillgängliga.

Gick ut i december något jag har skrivit om tidigare här på fb. Just nu är det stockpicking som gäller och jag är investerad till ca 20%
Citera
2022-05-02, 12:29
Medlem
wwrs avatar
Intressant att dippen kom på en dag som är bankhelg i Storbritannien, men inte i resten av Europa ...
(och vid en tidpunkt när NASDAQ är stängd, Tokyobörsen stängde kl 8 och Beijing/Shanghai/Shenzhen kl 9 och dessutom helg idag, vad jag kan hitta snabbt)

Inget fall i new Delhi, om jag räknat rätt på tiden och annat (gula linjen 13.30)

https://imgur.com/nyz6j5L
Senast redigerad av wwr 2022-05-02 kl. 12:52.
Citera
2022-05-02, 12:54
Medlem
R33GTRs avatar
Först Swedbank problemet i Fredags, nu det här. Det är ju cyber-warfare om ni inte fattar.
Citera
2022-05-02, 12:59
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Först Swedbank problemet i Fredags, nu det här. Det är ju cyber-warfare om ni inte fattar.
Kanske Putins långa arm räcker ända hit. Fast kriget verkar ju vara under nedtrappning. I samband med att Zelensky talade i den svenska riksdagen så gick ju BankID ned. men inte ens myndigheterna trodde på Putin den gången.
Citera
2022-05-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Den ynka inflationen ser jag snarast som en premie som man betalar för att ha likvider tillgängliga.

Gick ut i december något jag har skrivit om tidigare här på fb. Just nu är det stockpicking som gäller och jag är investerad till ca 20%
En vettig strategi.
Citera
2022-05-02, 14:28
Medlem
wwrs avatar
Börsen kommenterar:
Citat:
Det är ingen hemlighet att det skedde en väldigt stor marknadshändelse under måndagsmorgonen, och vårt utredningsarbete fokuserar på om det skedde avsiktligt, på grund av fel i våra system eller utomstående attacker. Det vi har kunnat konstatera är att det inte är fel i våra system och det inte är någon cyberattack eller liknande. Då har vi smalnat av orsakslistan, och det som återstår är en köp/sälj-transaktion och nu tittar vi på varför den skedde", säger David Augustsson till tidningen.

Nyhetsbyrån Direkt/Placera
.
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/05/02/nasdaq-makulerar-inga-avslut.html

Helger är polulära för "aktiviteter" den amerikanska U2 sköts ned den 1:a maj 1960 efter ryssarnas firande.
Citera
2022-05-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Och under de kommande veckorna. Anmärkningsvärt få användare på detta forum som verkar ha insikt i vad som händer i världsekonomin just nu. Och vad som har pågått i drygt två år.

Att träna sitt minne och sin associationsförmåga är bevisligen en synnerligen framgångsrik strategi för överlevnad.

Dags för gemene man att läsa in sig på "Stakeholder Capitalism" och "Blockchain Technology". Glöm börsen.

Så, du som har läst in dig och har insikt i vad som kommer hända på börsen närmsta veckorna ge oss lite siffror.

Välj valfritt index och ge oss siffrorna för stängningen om 1, 2 och 3 veckor, så får vi det på pränt.
Citera
2022-05-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Den skitbanken strular ju så regelbundet att det snarare vore anmärkningsvärt om den funkade felfritt en längre tid...
Citera
2022-05-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så, du som har läst in dig och har insikt i vad som kommer hända på börsen närmsta veckorna ge oss lite siffror.

Välj valfritt index och ge oss siffrorna för stängningen om 1, 2 och 3 veckor, så får vi det på pränt.

Glöm det. Du behöver göra lite research i detta ämne. Och om du råkar ha - vilket verkar vara fallet - dåligt minne så bör du hitta metoder för minnesträning. Så att du aldrig mer glömmer bort vad som hände igår, förra veckan, för tre månader sedan, för 10 månader sedan och för ett och ett halvt år sedan. Precis allt som hänt tidigare - genom historien - har lett fram till det som nu pågår idag.

Du fick två viktiga ledtrådar: "Stakeholder Capitalism" och "Blockchain Technology". Dessa två grundbultar i den nya världsordningen, den nya världsekonomin, som nu implementeras genom "The Great Reset" och "Fourth Industrial Revolution" kommer inte att ha någon börsmarknad. Över huvud taget. Tvärtom. Börserna ska monteras ner och försvinna in i historien. Snart nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in