2022-05-02, 17:29
Medlem
Kan vi inte dra ihop någon insamling och köpa in några års lättölsförbrukning till de äldre på boendet?
Citera
2022-05-02, 17:32
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har Stig stött S och Mp genom åren så får han lida pin. Bara rätt för att uppnå dessa klimatmål att det inte blir en bira till maten. Annars om han inte velat haft det så här är det ju synd om honom. Undrar om det där boendet skriver avtal med sina anställda också att de inte på sin privata tid får äta dricka vad de vill om det inte är 100% klimatkompenserat. För det här är ju faktiskt Stigs privata tid.

Det är fullt tillåtet för Stig att i sitt boende inneha och dricka alkohol som han inhandlat själv för egna pengar. Det är också tillåtet för personalen att till maten servera Stig den dryck han inhandlat.
Senast redigerad av Silvret 2022-05-02 kl. 17:34.
Citera
2022-05-02, 17:35
Medlem
Detta land. Kan man inte ge gubben en öl till lunch. Och inget kolsyrat vatten heller…. Fan rent bedrövligt
Citera
2022-05-02, 17:36
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Låter som en vit lögn för att spara pengar. Och varför det saknas pengar kan ju fundera på.
Citera
2022-05-02, 17:38
Medlem
Men han får dricka mjölk? Kommunens ansvariga borde gå en kurs i klimatbelastning...

”Ett kilo mjölk orsakar utsläpp motsvarande 1-1,5 kg koldioxidekvivalenter”

https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/miljo/miljosmarta-matval2/mejerivaror

”Ölet producerar mellan 0,73 och 0,81 kilo koldioxid per liter”

https://accentmagasin.se/politik/sa-ser-alkoholens-koldioxidavtryck-ut/
https://www.tabledebates.org/research-library/climate-impact-alcohol-consumption-sweden
Citera
2022-05-02, 17:41
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Hyresrätter köper man. Pensioner och livskvalitet på hem gör man sig förtjänt utav.

Ska rätt vara rätt så ser man till att han kan få tag i sin lättöl till maten så länge han betalar det ur sina egna pengar.

Man köper väl för fan inte en hyresrätt.

Och vad vet du om han förtjänar det? Han kan ju varit svartjobbare och mördare för allt vad vi vet. Varför ska man automatiskt förtjäna något för att man är gammal, när man inte vet deras bakgrund.
Citera
2022-05-02, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Man köper väl för fan inte en hyresrätt.

Och vad vet du om han förtjänar det? Han kan ju varit svartjobbare och mördare för allt vad vi vet. Varför ska man automatiskt förtjäna något för att man är gammal, när man inte vet deras bakgrund.

Man betalar för det sa jag. Vad var det du inte förstod o vad var det som du missade?

Visa mig att han var mördare först innan du påstår att han inte förtjänar någon lättöl.
Citera
2022-05-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)

De där ursäkterna stinker ju svepskäl så det skriker om det. Säg vilken lag är det som hindrar dem att servera lättöl just på vardagar? Nota bene att de även slopat kolsyrat vatten så det duger inte ens att komma med en illa missuppfattning av utskänkningstillstånd. Och är det timeout för klimatpåverkan på helgerna?
Citera
2022-05-02, 17:45
Medlem
Namnet på den som beslutat detta?!

Stäm vederbörande!!!
Citera
2022-05-02, 17:50
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Man betalar för det sa jag. Vad var det du inte förstod o vad var det som du missade?

Visa mig att han var mördare först innan du påstår att han inte förtjänar någon lättöl.

Du skrev ju bokstavligen "Hyresrätter köper man".

Själva idén om att äldre människor förtjänar saker för att de är äldre köper jag inte, de är lika bra och dåliga människor som alla andra.
Citera
2022-05-02, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Du skrev ju bokstavligen "Hyresrätter köper man".

Själva idén om att äldre människor förtjänar saker för att de är äldre köper jag inte, de är lika bra och dåliga människor som alla andra.

Kan inte hindra en autist från att tolka något hur den vill tolka.

Dom andra människorna här klarar ju av att läsa och förstå andemeningen i det jag menat.

Och angående vad pensionärer har gjort sig förtjänt utav eller ej. Dom har säkerligen tillfört mer i livet än vad du gjort här kan jag lova.

Det kanske är du som inte ska ha någon lättöl?
Citera
2022-05-02, 17:52
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag nominerar härmed Stig till 2022 Flashback julkort omröstningen.
Och vi skickar leberal-blommor (alkoholhaltiga flaskor) istället för rosor om han vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in