2022-05-02, 11:05
  #8629
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
vi har ett gäng stora fallgropar här, nu tror ju inte jag att Spurs tar poäng mot Liverpool men dom spöa City så vem vet. Vi har Leeds som andra påtalade har riktigt bra form, den tror jag ska vara problemfri dock men underskatta aldrig lag med kniven mot strupen. Sen North London Derby den 12te, jag går emot Niva där och vill säga att 1poäng är ett måste. Newcastle blir en sjukt svår match med deras form plus att vi historiskt haft problem med dom. Sen har vi Everton i sista matchen där vi bara kan hoppas att dom antingen är avhängda eller säkra tills dess.
Mitt i säsongen ska det här vara 9,10 eller 12 poäng men med Läget i tabellen är det bara laget med en av europas bästa formkurvor som inte slåss för sitt liv. sjukt svåra sista matcher, men jag tror som du säger att 3dje är möjlig och 4de är trolig. Men uppenbara fallgropar finns så blir inte lätt.


Spurs har iof också riktigt jobbigt schema med Arsenal, Liverpool och Burnley som svåra motståndare. Norwich i sista omgången ska väl städas av ganska enkelt även om det blir deras farväl till Premier League


Den här tiden var hemsk och lämnat en bitter eftersmak då man inte fattade hur bra man hade det.. Äntligen stod allt klart, vi skulle kunna värva och pusha mot toppen igen.. Men Wenger Snålade (trodde jag) och vi vann Fa cupen nästan varje år men 4de plats. CL varje år men likt svenska landslaget rök man alltid såfort det blev allvar. sjukt frustrerande och jag skrek "WENGER OUT" till alla som lyssnade..
Sen lämnade han äntligen!! Sedan dess har vi varken sett Champions League eller kunnat fira St Totteringsday,

Det är en hemsk insikt att i efterhand få inse hur bra man hade det men bara ville ha mer.

De som skrek Wenger Out på AFTV hade ju i många fall jävligt rätt och förutspådde att klubben skulle braka loss fullständigt som den gjort nu. Sen ska Wenger givetvis få sin cred även om han inte hade samma vinnarskalle som 1996-2006. Att han lyckades år efter år greja topp 4 med alla medelmåttiga sopor säger en hel del, plus några FA cup-titlar på köpet.
Citera
2022-05-02, 11:18
  #8630
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Fördelen Arsenal har är att de möter ett redan säkert Newcastle och sedan Everton hemma. Everton på bortaplan är inte alls samma sak som hemma på Goodison.

Nej det är sant. Jag tror dock t.ex. med Newcastle så finns det ändå i luften att de flesta 'spelar för sin position' så att säga - man förväntar sig att det värvas i sommar och alla vill prestera och se till att de inte skeppas iväg när revolutionen där börjar dra igång på riktigt. I Everton's fall så är dom verkligen bättre hemma än borta men samtidigt skulle ju matchen kunna vara helt avgörande för deras existens och då kan de nog ändå plocka fram en bra prestation på bortaplan. Spurs kan lika gärna bottla sina matcher som är kvar också såklart.
Citera
2022-05-02, 11:43
  #8631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
De som skrek Wenger Out på AFTV hade ju i många fall jävligt rätt och förutspådde att klubben skulle braka loss fullständigt som den gjort nu. Sen ska Wenger givetvis få sin cred även om han inte hade samma vinnarskalle som 1996-2006. Att han lyckades år efter år greja topp 4 med alla medelmåttiga sopor säger en hel del, plus några FA cup-titlar på köpet.

Ja vi såg ju hur svårt det va att bara fortsätta gasa efter en sådan ikon och trotjänare under en hel generation lämnar redan när Fergie gick i pension. När man såg Moyes blev Wenger Out rösterna lite mildare men det var ett måste, önskar bara att man faktiskt kunde se det stora han gjorde med medelmåttor och måttliga medel under tiden istället för att bara titta uppåt i tabellen.

Men men.. inget att gräva ner sig i nu, nya tider är påväg förhoppningsvis
Citera
2022-05-02, 13:06
  #8632
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Det har vi gjort denna säsong...

Nej, det var jämna matcher förutom i statistiken.
Citera
2022-05-02, 13:28
  #8633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns som det varit lite typiskt Arsenal senaste åren. När man börjar slappna av och tänka "Arsenal fixar detta" så kommer en tidig Xhaka-utvisning eller en försvarsmiss som ett brev på posten och man torskar mot Brighton/Southampton/CP t.ex. som du säger.

Arsenal är i förarsitsen just nu men jag håller med det du säger, att möta t.ex. Leeds och Everton i sista 4 matcherna när båda spelar för sin överlevnad är nog värre än att spela mot t.ex. West Ham igår som ändå befinner sig lite i ingemansland och egentligen inte vinner speciellt mycket även om de tar 3p.

Unga spelare = svaga psykiskt. Hoppas på lite äldre värvningar i sommar.
Tänk om Arsenal kan vinna mot Leeds och Spurs, då kan de ta semester resten av säsongen.
Citera
2022-05-02, 15:46
  #8634
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Unga spelare = svaga psykiskt. Hoppas på lite äldre värvningar i sommar.
Tänk om Arsenal kan vinna mot Leeds och Spurs, då kan de ta semester resten av säsongen.

Jesus är förvisso inte en äldre spelare men om de nu är ute efter honom så hade nog det varit 'rätt' typ av spelare att få in. Dvs någon som är van att vinna varje match och potentiellt höjer nivån/inställningen på övriga spelare runtom. Samtidigt kan jag tycka att en rutinerad spelare som Xhaka ibland visat svagt psyke också, nu har han förvisso varit stabilare några månader men han kan ju ha svarta hål till perioder när han gör saker som ingen rutinerad spelare ska göra.
Citera
2022-05-02, 16:12
  #8635
Medlem
WeeMans avatar
Nagra otippade lag i toppen av netspend listan de 10 senaste aren: https://www.lfc.se/nyheter/50579/visar-mastarklass-ocksa-i-net-spend-ligan

Framgar ju ocksa tydligt hur pengastark Pl ar nar bottengang spenderar mer an topplag i andra ligor

1. Man United - €1,075bn
2. Man City - €984m
3. Paris SG - €941m
4. Barcelona - €650m
5. Arsenal - €583m
6. Juventus - €561m
7. AC Milan - €432m
8. Everton - €429m
9. Aston Villa - €424m
10. Chelsea - €413m

Sjukt dalig utdelning for Everton...
Citera
2022-05-02, 16:14
  #8636
Medlem
EnLitenFryss avatar
Såg bara en bit av Everton - Chelsea, och Everton verkar ha gått all in shithousery precis som mot Liverpool.

Yerry Mina t.ex:
https://twitter.com/DannyAaronsFUT/status/1520795258518450177?s=20&t=ASyFWR8S_w1qVIq4y9TJkg

Varje gång Pickford tog en boll la han sig ner och rullade runt lite. Varpå Mina skulle gå fram och klappa om honom. Våga visa det gula!

Jag vet, vissa tycker sånt här är underhållande, och det är det väl. Men det ska straffa sig. Även när det är Chelsea on the recieving end.
Citera
2022-05-02, 21:05
  #8637
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Varit tyst om Arsenal och domarna på senare tid....
Citera
2022-05-02, 22:17
  #8638
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varit tyst om Arsenal och domarna på senare tid....

Verkligen, det har vänt totalt! Jag som Arsenalfan är först att erkänna.

Men det blir väl så när man är ett topplag...
Citera
2022-05-03, 08:49
  #8639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Nagra otippade lag i toppen av netspend listan de 10 senaste aren: https://www.lfc.se/nyheter/50579/visar-mastarklass-ocksa-i-net-spend-ligan

Framgar ju ocksa tydligt hur pengastark Pl ar nar bottengang spenderar mer an topplag i andra ligor

1. Man United - €1,075bn
2. Man City - €984m
3. Paris SG - €941m
4. Barcelona - €650m
5. Arsenal - €583m
6. Juventus - €561m
7. AC Milan - €432m
8. Everton - €429m
9. Aston Villa - €424m
10. Chelsea - €413m

Sjukt dalig utdelning for Everton...


Stämmer den listan!!! Såg inte Liverpool vara med!
Citera
2022-05-03, 08:52
  #8640
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Stämmer den listan!!! Såg inte Liverpool vara med!

Lfc kommer först på plats 14. Hatten av för Klopp o co

14. Liverpool - €347m
Mästarklass av Jürgen Klopp och ägargruppen Fenway Sports Group! Ta en titt på laget han ärvde 2015 och det han jobbar med idag och det är knappt att man tror sina ögon.

Coutinho-försäljningen till Barcelona i januari 2018 var en katalysator, medan klubben har fortsatt att sälja spelare för anmärkningsvärda summor samtidigt som klubben tillfört talanger i världsklass för relativt blygsamma belopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in