Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Arsenal kan definitivt förbättra sig. Precis som andra lag. Mest intressant är väl Newcastle. Vilka lag som kommer lyckas bäst eller snabbast återstår att se. Fans kan nog delas in i optimister eller pessimister och båda har en tendens att gå till överdrift även när de tycker att de är realistiska. Oavsett vilken klubb de följer. Uppskatta de goda stunderna, härdas av de dåliga. Alla klubbar faller ner för eller senare. Ju längre man varit på toppen desto värre känns det. För tillfället gällande engelska klubbar är City i topp med Liverpool hack i häl.
‐------‐--------‐--‐----------------------------‐--–------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------
Ofta provocerande, enkelspårig eller nedlåtande, ibland riktigt vettiga inlägg, ibland någonstans där emellan och någon enstaka gång dyker det upp lite norska. Inte undra på att det ofta känns som om flera personer/personligheter använder samma konto.
1. Jag ser, med objektiva ögon, att Arsenal ligger i dagsläget närmare toppen än vad antingen United, Spurs eller Newcastle osv gör, och Chelski känns numera som ett osäkert kort. Det sagt, så påstår jag inte att Arsenal kommer nu att riva ner City eller Liverpool från toppen. Men om Arsenal gör några lyckade värvningar under sommaren, så kommer vi garanterat att bli ett stabilt top 4 lag igen, och med tiden så kommer vi även att utmana om titlarna igen.
2. Vad jag syftade på, är att jag tillhör #ArtetaOut klanen. Och eftersom att jag vill ha Pep-wannabe bort från Arsenal, så hade det inte stört mig speciellt mkt om vi missade top 4 ännu en gång - för då hade Arteta sannolikligen fått sparken.
Men självklart, så är jag ju glad över att vi hamnar top 4.