2022-05-01, 20:58
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Azov-soldaterna har smitit ofta ut och dödat ryssar, och hämtat mat mm. Som t.ex här:

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1516025510362595332

Det där är en fantastisk video från den 18 april speciellt när den ryska soldaten kastar granat på sin egna
Citera
2022-05-01, 21:01
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Fast alla "uppgifter från ukrainas underrättelsetjänst" har en sak gemensamt. De har bedrövlig kvalitet. Det är bättre att lite på CIA.

Finns nog en del att önska från Ukraina, men ganska så skickliga är dom. De har ok förtroende, CIA kanske bättre. Men inget från Kreml ska litas på.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misogynist
Afghanistan? Menar du när USA/NATO experter (samma experter som säger att Ukraina kan vinna) som sa att Kabul skulle stå pall mot getherdar och bergsaraber i 6 månader men som föll efter 4 dygn? 🤣

USA/NATO har ingen vidare track record just nu clown, kanske därför Ryssen sopar mattan med 1 Ryss på 6 Ukrainare ratio där Ukraina tränats av NATO sedan 2014?
Ha ha satan vad blåst du är som inbillar dig att det går bra för ryssvinen! Du är nog rejält ensam om den uppfattningen..
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I Izyum förlorade ryssarna över 100 soldater i en och samma attack:

Och en general också som en praktbonus på de andra grisarna som avlivades.

Men jag blir verkligen fundersam över hur ryssarna uppträder i kriget, jag trodde att Stalins gamla doktrin att skicka in ännu mer kanonmat när det går dåligt var passe även i den ryska armen men satan så fel jag har haft, de verkar inte lärt sig något av förlusterna i Afghanistan och Tjetjenien.
Citera
2022-05-01, 21:03
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man bör väl även ta det som ett tecken, på att "Kiev fronten" anses som såpass stabilt att man kan föra över trupper lite "sydöst" över. Noterar även att man är inte så långt ifrån Mauripol...., och sina vapenbröder..

Ja man fyllde på med tusentals färska soldater i och runt Kiev i helgen som nu genomgått två månaders uppfräschnings utb så man har börjat på skicka iväg de trupper som försvarade kiev till öster och söderut.
Citera
2022-05-01, 21:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Så Ukraina ska ha slagit till med en ny stabkonferens där 20 av 40 höga befäl ska ha dödats och självaste ÖBn ska ha fått splitter upp i arslet?

Ukrainas riktade attacker för att hugga huvudet av ormen verkar ju gå lysande.

Vad har hänt med "Slaktaren från Syrien" förresten? Har Ukraina slaktat honom redan?
Citera
2022-05-01, 21:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ryssarna, till skillnad från Ukraina, har militärfordon. Hohols åker runt i donerade DHL skåpbilar, stulna civila fordon och donerade polska 70-tals klenoder. Deras egna är uppbrända eller övergivna i något dike p.g.a soppatorsk.

Bilarna är märkta med "Z" och soldaterna som slaktas har på sig ryska uniformer och vita bindlar.

Så. Försök inte...
Citera
2022-05-01, 21:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Hur många månader eller år kan kriget pågå innan det ryska folket och militären tröttnar och tvingar Putin att ge upp eller avgå? Är han för korkad och stolt att ge upp?

Tja, detta kan hålla på länge. Ger Putin upp är han färdig, han slåss för sin överlevnad bokstavligen. Dör han, så riskerar även hans barn att få tillgångarna tagna. Här är det "kaklet" som gäller. Inget annat.
Senast redigerad av Snapcount 2022-05-01 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Lite off-topic men det här kriget ger en onekligen lite "flashbacks". Det är inte enbart Reagans ryss-skämt som blir aktuella utan även de som flödade i Sverige på 70- och 80-talen.

Tre fabriksanställda har fängslats och dömts för förräderi mot den ryska staten och ska avrättas medelst nackskott.

Den första kom 10 minuter för sent och dömdes för arbetsvägran.

Den andra kom 10 minuter för tidigt och dömdes för spioneri.

Den tredje kom prick klockan 7.00 och dömdes för innehav av västerländsk klocka.

Hahaha, den hade jag inte hört faktiskt

Men faktum är att de där skämten inte är helt tagna ur luften. Kokar man ner det så är det faktiskt så det ryska samhället fungerar. I den mån det nu fungerar över huvud taget. Kolla gärna några filmer av den ryske regissören Jurij Bykov så får man en liten smak av hur det är att leva i ett genomruttet samhälle under ryskt styre.

Gudarna ska veta att det finns mycket att kritisera i Sverige men jag tar fanimej hellre tiodubbelt av allt som är dåligt här än låter mig stampas av en rysk stövel i ansiktet.

Vilket rötskadat jävla skitsamhälle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Och en general också som en praktbonus på de andra grisarna som avlivades.

Men jag blir verkligen fundersam över hur ryssarna uppträder i kriget, jag trodde att Stalins gamla doktrin att skicka in ännu mer kanonmat när det går dåligt var passe även i den ryska armen men satan så fel jag har haft, de verkar inte lärt sig något av förlusterna i Afghanistan och Tjetjenien.

Ser så ut, dom har inte lärd sig något, nu fattar jag också varför dom kunde vinna över Hitler, det var ju tack vare de vapen väst sende till dom via Murmansk etc. Gud vad vi har blivit lurat av Putin, han har inget förutom sina atombomber, och det är ju inte säkert att dom funkar. heja Ukraina
Citera
2022-05-01, 21:07
Bannlyst
Citat:
Källa: Lita på oss!

Ryssarna, till skillnad från Ukraina, har militärfordon. Hohols åker runt i donerade DHL skåpbilar, stulna civila fordon och donerade polska 70-tals klenoder. Deras egna är uppbrända eller övergivna i något dike p.g.a soppatorsk.

Hörde att USA skickat deras överskott av Humvees nu dock så kanske blir det ändring på det snart, tvivlar dock dessa hinner fram innan Ukraina kapitulerat 🤣

Aha. Så sjuttiotalsskrotet till fordon som Ryssarna nu fraktar in i östra Ukraina via tåg, de ska egentligen till Ukrainska militären? Det var ju en oväntad vändning....
Citera
2022-05-01, 21:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Så Ukraina ska ha slagit till med en ny stabkonferens där 20 av 40 höga befäl ska ha dödats och självaste ÖBn ska ha fått splitter upp i arslet?

Ukrainas riktade attacker för att hugga huvudet av ormen verkar ju gå lysande.

Vad har hänt med "Slaktaren från Syrien" förresten? Har Ukraina slaktat honom redan?

Han verkar leva men bara på lånad tid. Han är bara ett mobilsamtal bort från att få lämna jordelivet och växa upp som 🌻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in