Citat:
Ursprungligen postat av
NegerStryparen
Hur kan detta bli ett av USAs fiaskon ? Javisst ja, enligt vänsterhjonen här på FB är ju allting USAs fel, från början till slut ? USA är alltid inblandad i alla krig oavsett var de händer, enligt vänsterlogiken. Det är en enkel förklaringsmodell som alltid går hem hos all vänster.
Vänsterhjonen hoppas förstås att Putin vinner, då kommer det kommunistiska kalifatet att återupprättas med Sharia-lagar. Och Värdegrunden kommer att gälla överallt.
Studiecirklar startas överallt där man läser Karl Marx Das Kapital, och Koranen.
Varje bostadsrättsförening i hela Stockholm måste inrätta tvättstugorna till att bli moskéer och fritidsgårdar
Tycker du att USA har lyckats bra med sina krig? Jag frågar mig vilka kriterier du utgår ifrån.
Du verkar leva kvar i en föråldrad föreställningsvärld där dikotomin vänster-höger har någon som helst relevans.
Jag skulle inte ta i vänstern med tång. De har gått vilse i hårklyverier om kön och ras. Och om hur många änglar som kan dansa på ett knappnålshuvud.
Frågan är inte höger eller vänster. Det är retarderat att tänka i dom termerna. Både högern och vänstern är fjärrstyrda av oligarker/rövarbaroner. Det är bara tag-team wrestling. Bröd och skådespel för pöbeln. Frågan är om det i väst finns någon effektiv politisk rörelse som representerar folkets intressen. Jag ser inte att det gör det.
Vänstern i USA, demokraterna, är nu precis så sinnessjukt tokvänster som du beskriver. De är också för tillfället de största krigshökarna. Republikanerna måste i någon mån ta hänsyn till sin bas, som i hög utsträckning är anti-krig.
Vänstermedia i Sverige är lika gung ho som alla andra galningar för att dra igång ett tredje världskrig. Hellre död än röd verkar dom tänka.

"Slava Ukraini"!
Du stör dig på islamiseringen av Sverige? Välkommen till klubben. Kan du då vara snäll att inse att samma krafter som drivit den utvecklingen även vill söndra och härska mellan EU-länderna och Ryssland.
I ena fallet handlar det att söndra och härska
inom nationsgränser. I andra fallet att söndra och härska
mellan nationer.
Västländernas befolkningar ska förmås kuva sig under ett nytt kontroll- och övervakningssamhälle i utbyte mot att skyddas från våldsamma muslimer. Tyskland ska försvagas. Ryssland ska hållas ute i kylan. Och "five eyes" ska behålla sin unipolära maktposition, är tanken.