2022-05-01, 15:22
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare en ukrainsk fånge som chockas av ryssarnas humanitet:

https://twitter.com/Youblacksoul/status/1520558201367941120

Jag minns hur Strelkov (vi kan väl citera Strelkov nu när alla Ukrainadårar verkar ha fattat tycke för honom!) redan 2014 berättade hur totalt förstört, sönderpropagerat, sataniserat, det ukrainska foket blivit av den massiva propagandan som fyllde alla deras mediakanaler. Strelkov förstod att det här inte bara handlar om ett krig med vapen. Det krävs också en avprogrammeringskampanj, som man använder för typ sektmedlemmar, för det är på den nivån ukrainarna förstörts psykiskt.

Sådan propaganda fungerar bara i ditt hemland, där befolkningen redan är hjärntvättad nog för att gå på den.
Alla med lite vett i skallen inser att han säger vad orcherna vill att han ska säga, annars får han stryk.
Citera
2022-05-01, 15:24
Medlem
Nu har ryssarna kommit på en smart strategi för att vända förlusterna till vinst. De stjäl de Ukrainska traktorerna.

https://twitter.com/HarladF/status/1520741998176657409
Citera
2022-05-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ställer man till krig och förlorar kriget så har man inget längre något att säga till om. Du kanske menar att förloraren ska diktera villkoren? Ukraina hade tidigare en mycket bättre förhandlingsposition än man har nu då man riskerar att förlora mycket mer.

Ukrainas folk vill inte bli utplånade eller ha en dålig relation till Rysslamd där många av dom har släkt och vänner. Det är dina vänner i västra Ukraina som delar dit hat till ryssarna och fick makt och frihet att förtrycka 2014. Folket valde denna värdelösa president och skådespelare för att han gick till val med fredsbudskap. Det stackars Ukrainska folket blev grundlurade och förlorar nu en stor del av sitt land som kallas Ukraina. Ryssarna väntade tålmodigt och länge på att det skulle bli fred i Donbas men Kiev-regimen valda att NATO-utbilda styrkor och skicka dit dom under tiden, vad som hände vet vi.

Jag känner inte dig så jag kallar dig inte vidrig. Jag tar för givet att du inte klarar av sanningen helt enkelt. Jag ser roat att jag har sex fler kommentarer till mitt inlägg och man får anta att det följer samma mall så det här svaret räcker nog till alla stackare som inte vaknat än.

Ni borde som svenskar inte vara så känslomässiga, det här är inte vårt krig och jag tycker inte vi ska bli indragen varken militärt eller ekonomiskt. Att vi blandar oss i förstör för Ukraina och det förstör för oss, det är svårt att begripa hur ni tänker men det är väl känslor och hat som styr. Känslor och empati har jag med för det Ukrainsk folket men jag har inget hat mot det ryska, jag förstår helt enkelt vad det handlar om historiskt och logiskt. Förhandlingar och fred snabbt är bättre än ett krig som varar i åratal som ni önskar, jag kallar inte vad ni önskar för godhet.

Oj,ja jag försökte framföra liknande synpunkt för diplomati istället för vapenleveranser.Säkert fått höra att jag är dum i huvudet,Röd i själen,Kamrat,Putin troll osv i över 10 inlägg så var beredd.
Är för Sverige,punkt!
Det vi gör nu är att agera ekonomiska självmordsbombare å USA:s vägnar enligt mig och tycker inte att vi ska lägga oss i.
Men säkert samma personer som hetsade FÖR vaccination av ALLA,och inlåsning för folk som var ovaccinerade som hetsar för ett NATO och ett krigande Sverige.
Citera
2022-05-01, 15:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En av Putins närmaste man i den innersta kärnan runt Putin. En av Putins mest förtrogne:
https://www.google.com/search?q=Gerasimov&sxsrf=ALiCzsYM_-U7u__A_QySN0T8O22_BCw2JA:1651407526531&source=lnms &tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjH7v23pL73AhUuCRAIHZsiCN AQ_AUoAXoECAIQAw&biw=1440&bih=789&dpr=1

Mest känd för att vara den som uppfann den ryska doktrinen om hybridkrigföring, (även fast han hävdade att det bara var en beskrivning av vad USA och väst redan gjorde emot Ryssland).

Hoppas att han är död/avlider av sina skador.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-01, 15:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Rysslands generalstabschef och vice överbefälhavare. Jag citerar mig själv från ett par dagar sedan, skulle alltså inte förvåna mig ett dugg om Gerasimov fått bita i gräset.

Mm-m..

Gerasimov lär ju även vara i den "topp 4:a" som ligger bakom invasionen.

Vi vet ju inte än om han har dött, eller hur det har skett än. Men om han är död.., så kan det bli till en välsignelse till Putin. Man har ngn som man kan skylla alla misslyckanden på.., armens bristande vilja och dåliga moral, inklusive svinerier. Ett offerlamm helt enkelt. Det då vid fredsförhandlingar.

Om det visar sig att en krypskytt skulle ligga bakom, så undrar jag om inte Putin själv ligger bakom. .
Citera
2022-05-01, 15:27
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Major General Andrei Simonov

Now confirmed killed in #Ukraine on a devastating attack that destroyed 30+ #Russian armoured vehicles & tanks. He was the commander of Electronic Warfare of the 2nd army.

https://twitter.com/uasupport999/status/1520721654116196352

Ser ut som en pedofil för övrigt. Eller såg ut menar jag så klart

Nåja, nu är han död
Citera
2022-05-01, 15:30
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ställer man till krig och förlorar kriget så har man inget längre något att säga till om. Du kanske menar att förloraren ska diktera villkoren? Ukraina hade tidigare en mycket bättre förhandlingsposition än man har nu då man riskerar att förlora mycket mer.

Ukrainas folk vill inte bli utplånade eller ha en dålig relation till Rysslamd där många av dom har släkt och vänner. Det är dina vänner i västra Ukraina som delar dit hat till ryssarna och fick makt och frihet att förtrycka 2014. Folket valde denna värdelösa president och skådespelare för att han gick till val med fredsbudskap. Det stackars Ukrainska folket blev grundlurade och förlorar nu en stor del av sitt land som kallas Ukraina. Ryssarna väntade tålmodigt och länge på att det skulle bli fred i Donbas men Kiev-regimen valda att NATO-utbilda styrkor och skicka dit dom under tiden, vad som hände vet vi.

Jag känner inte dig så jag kallar dig inte vidrig. Jag tar för givet att du inte klarar av sanningen helt enkelt. Jag ser roat att jag har sex fler kommentarer till mitt inlägg och man får anta att det följer samma mall så det här svaret räcker nog till alla stackare som inte vaknat än.

Ni borde som svenskar inte vara så känslomässiga, det här är inte vårt krig och jag tycker inte vi ska bli indragen varken militärt eller ekonomiskt. Att vi blandar oss i förstör för Ukraina och det förstör för oss, det är svårt att begripa hur ni tänker men det är väl känslor och hat som styr. Känslor och empati har jag med för det Ukrainsk folket men jag har inget hat mot det ryska, jag förstår helt enkelt vad det handlar om historiskt och logiskt. Förhandlingar och fred snabbt är bättre än ett krig som varar i åratal som ni önskar, jag kallar inte vad ni önskar för godhet.

En som tycker att det är Ukraina som ” ställt till med krig ”
är ju helt borta från en seriös debatt
Du får hålla dig till hörnan där dårarna och psykfallen debatterar.
Citera
2022-05-01, 15:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Nu har ryssarna kommit på en smart strategi för att vända förlusterna till vinst. De stjäl de Ukrainska traktorerna.

https://twitter.com/HarladF/status/1520741998176657409

En väntad del av den ryska folkmordspolicyn i Ukraina. De stjäl spannmål också.

Det är därför Ryssland måste stoppas nu! För annars så kommer Putler att försöka ta kål på nästan hela den ukrainska befolkningen genom terrorbombning/bombardemang, sumariska avrättningar, och svält.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-01, 15:32
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m..

Gerasimov lär ju även vara i den "topp 4:a" som ligger bakom invasionen.

Vi vet ju inte än om han har dött, eller hur det har skett än. Men om han är död.., så kan det bli till en välsignelse till Putin. Man har ngn som man kan skylla alla misslyckanden på.., armens bristande vilja och dåliga moral, inklusive svinerier. Ett offerlamm helt enkelt. Det då vid fredsförhandlingar.

Om det visar sig att en krypskytt skulle ligga bakom, så undrar jag om inte Putin själv ligger bakom. .

Han verkar få leva en liten stund till...

UPDATE - Yesterday's #Ukraine attack on the Rus. HQ in #Izium was designed to liquidate the high-value target - chief of Gen. Staff of RAF Gen. Vasily Gerasimov. The Kremlin sent him to get a victory for the May 9 parade. Gerasimov was close to the blast but survived. [Thread⬇️]

https://twitter.com/MrKovalenko/status/1520757617437683713?s=20&t=V1DSJEjgdPBQBEp_3Jsp3g
Citera
2022-05-01, 15:32
Medlem
raskenss avatar
Den mytomspunne Belarusiske Warstasch har fått en bil. Notera regskylten

https://twitter.com/Kama_Kamilia/status/1519723148761051136?t=fqxk8wQmsBKjJ03QGuM5XA&s=19
Citera
2022-05-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Varför skulla Ryssland angripa civila med Grad missiler? Det är Ukrainska armens modus operandi. Lite som ISIS.

Det får du fråga ryssarna.
Citera
2022-05-01, 15:35
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Jag tror att det blir enklare för dig att förstå folks upprördhet om du föreställer dig att den här diskussionen handlade om Nazitysklands invasion av Polen. Ser du det i den kontexten så kommer du snart inse att västvärlden inte kommer backa eller upphöra att agera känslomässigt i den här konflikten. Oavsett vad man tycker om saken så gör man nog klokt i att acceptera att det är så det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in