2022-05-01, 14:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det kommer mer och mer rykten på krigstwitter om att Gerasimov har strukit med i bombningen av de två ledningscentralerna i närheten av Izyum.

Hur skall man fira det om det visar sig vara sant? Jag är redan bakfull så alkohol är uteslutet.

Skit i bakfyllan, är det sant så är det bara att öppna den sparade skumpan!
Citera
2022-05-01, 14:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det kommer mer och mer rykten på krigstwitter om att Gerasimov har strukit med i bombningen av de två ledningscentralerna i närheten av Izyum.

Hur skall man fira det om det visar sig vara sant? Jag är redan bakfull så alkohol är uteslutet.
En pizza och Coca Cola, med is kanske?
Citera
2022-05-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag vet fortfarande inte varför du prioriterar Ukraina framför Sverige?

Rysskräck. Tema i vår del av världen sen medeltiden. Kommer med modersmjölken. Det är inte enbart att prioritera någon annan utan obehaget man känner när Ryssland är utanför sin gräns och ett annat land står ensamt. Både sympati och självbevarelsedrift. Som svensk har du vuxit upp med ubåtskränkningar, kränkningar av luftrum, övningar i att överleva radioaktivt nedfall, ständiga överflygningar över skolgården med formationer av viggen, spioner, påverkan, du har gjort lumpen och tränat på att riskera ditt liv för att sinka ryssen lite, din pappa har gjort lumpen innan dig av samma anledning. Alla känner någon från Finland, alla känner någon från Estland. Så det sitter djupt. Dina föräldrar har varit oroliga och lite tysta när Jeltsin gråter och dansar i direktsänd tv, när Putin rustar upp och giftmördar folk i Ryssland och andra länder har det också lagt sordin på stämningen hemma. Ukraina nu blir som kvitto på att det är rimligt att känna så.
Senast redigerad av YBB641 2022-05-01 kl. 14:57.
Citera
2022-05-01, 14:45
Medlem
Citat:

tyvärr verkar det som han överlevde. han blev skickad till Belgorod och sen iväg flygen ( innan elden som brinner i Belgorod började. )

om han överlever skadorna eller inte är en annan fråga.
Citera
2022-05-01, 14:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vem är detta?

Rysslands generalstabschef och vice överbefälhavare. Jag citerar mig själv från ett par dagar sedan, skulle alltså inte förvåna mig ett dugg om Gerasimov fått bita i gräset.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tror Gerasimov är livrädd, han vet vad som hänt med dussintals generaler och högre officerare som befann sig vid fronten dvs Ukrainsk signalspaning resulterade i ett antal artillerigranater ner i halsen på dem med känt resultat.
Citera
2022-05-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Bättre för honom om han dör så slipper han skammen och kan eventuellt bli dekorerad postumt. Hoppas också att änkan får sina 138€ direkt så det blir vodka till begravningen.

Hoppas även att logistiken fungerar och att transporten hem inte blir beskjuten, på det att liket måtte komma hem till begravningen.
Citera
2022-05-01, 14:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja som rapporterats många gånger redan så har det pågått hårda strider runt Izyum hela kriget. Och nu ryktas det att högste ryska befäl på plats Gerasimov har blivit "sårad" i området.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1520722288391372801

Nu tycker jag Putin måste skicka sin försvarsminister till fronten och fixa alla problem. Det är han som står på tur i hierarkin.
Citera
2022-05-01, 14:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu tycker jag Putin måste skicka sin försvarsminister till fronten och fixa alla problem. Det är han som står på tur i hierarkin.

Jag tippar på att den feta grisen Shoigu, som inte har någon militär utbildning och än mindre någon erfarenhet i fält inte ens lär överleva resan till fronten.
Citera
2022-05-01, 14:57
Medlem
När putin säger att man fortfarande förföljer sina mål och målen ska lyckats. Vad är deras mål? Vad vill dom uppnå för att "vinna"

Det här med 3 dagars operation är ju bara att glömma
Citera
2022-05-01, 15:00
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du kollat klippet noga än?

Vad är det som händer i det?

Visst är det en rysk stridsvagn som beskjuter byggnaden?

Varför kör den iväg sen?

Sen är det ett klipp. Eller?

Varför är det ryssar som kommer ut ur huset? De ser iaf ut att ha vita markeringar. Det står även ett antal och väntar på dem där ute.

Kan du verkligen se deras beväpning?

Männen som lämnade byggnaden, de bara går iväg. Jag fick intrycket du menar att de som kommer ut är ukrainare som gömt sig därinne (med mänskliga sköldar?). Står du fast vid det? Är det ukrainska beväpnade soldater borde de väl ha bekämpats?

Kan du inte förklara?

Enligt den ukrainska förklaringen i klippet är det en rysk stridsvagn som beskjuter byggnaden då de trodde att där var ukrainsk militär i den, men det visade sig vara civila som gömde sig i källaren.
Klippet där de ryska soldaterna går ut från byggnaden är från dagen efter, när de hämtat ut de civila från byggnaden.
Citera
2022-05-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hallå. Hur är Island och Norge ’utsålt till USA’?

Tänkte att ett så dum fråga inte behöver ett svar!
NATO är ett verktyg för USA,,förstår du nu?
Citera
2022-05-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
NATO, FN och Sverige gjorde såklart rätt i Libyen. En insats utan anmärkning.
Främsta beviset på att vi gjorde rätt är att Ryssland protesterade hejvilt. Ungefär som du.

Nä,Ryssland röstade FÖR och trotsade inte FN:S säkerhetsråd eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in