2022-05-01, 11:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Så källor från ryss-kontrollerade Donetsk och ryssarnas buddies i Azerbaijan. Bättre kan du.
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så du menar att Eva Bartlett en västerländsk journalist är köpt av Ryssland?

Eva Bartlett verkar vara någon slags konspirationsteoretiker:

Citat:
Eva Karene Bartlett is a Canadian activist, commentator, and blogger who has propagated conspiracy theories in connection to the Syrian civil war, most notably the disproven allegation that the White Helmets stage rescues and "recycle" children in its videos.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eva_Bartlett
Citat:
FactCheck: Eva Bartlett's claims about Syrian children

https://www.channel4.com/news/factcheck/factcheck-eva-bartletts-claims-about-syrian-children
Citera
2022-05-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Sverige deltog i Libyen.
Så i praktiken är vi redan ett NATO-land. Dags att vi blir det på papper också.

Ja det var ju lite snack om det redan då,att om vi ska hjälpa till ska vi gå hela vägen.
Men i just Libyen agerade Nato som en anfallsstyrka framröstat av FN säkerhetsråd att sköta luften.
Nato bombade skiten ur Libyen för att USA tillsammans med OPEC länderna störta Khaddaffi,där gjorde Nato fel enligt mig och tror samma sak kommer hända igen.
Citera
2022-05-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Såklart ingen vill skriver du men samtidigt ska Sverige gå med I Nato, hur får du ihop det?

Jasså ska vi ??
Hmm här har jag trott att vi lever i en demokrati... dumma mig.
Citera
2022-05-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ja det var ju lite snack om det redan då,att om vi ska hjälpa till ska vi gå hela vägen.
Men i just Libyen agerade Nato som en anfallsstyrka framröstat av FN säkerhetsråd att sköta luften.
Nato bombade skiten ur Libyen för att USA tillsammans med OPEC länderna störta Khaddaffi,där gjorde Nato fel enligt mig och tror samma sak kommer hända igen.

NATO, FN och Sverige gjorde såklart rätt i Libyen. En insats utan anmärkning.
Främsta beviset på att vi gjorde rätt är att Ryssland protesterade hejvilt. Ungefär som du.
Citera
2022-05-01, 11:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Det var lika många finnar som slogs för de vita och röda, 80-90 000 man vardera. Finlandssvenskarna är en minoritet så det var många finsktalande som också var vita. Det kanske var regionala skillnader, i Karelen slogs alla för de vita som jag har förstått. I min familj slogs alla manliga familjemedlemmar som var gamla nog. En morbror som var för ung rymde hemifrån för att delta i kriget. Fanns de röda norrut kanske, som i Sverige där det är mer rött norrut?

Jag vet inte, jag tror de röda fanns i städerna, det var bland industriarbetare och vissa intellektuella?
Citera
2022-05-01, 11:53
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Wikipedia. Ja det står att hon har blivit anklagad för att vara köpt av regimen i Syrien. Bara för att hon inte köpte vita hjälmarnas "hjältemodiga" arbete. Som att fejka kemiska attacker.

Du är verkrligen köpt av MSM, Militär industriella komplexet, Biden, Hökarna i Washington. Du är genuint ett av det dumma fåren. Du borde byta namn från vallpojken till det lallandefåret.

Gillar vallpojken bättre, men tack för input. Jag står för mig själv och mina egna åsikter. Till skillnad från såna horor som du och Bartlett som står på mördar-våldtäkts-ryssarnas avlöningslista.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eva Bartlett verkar vara någon slags konspirationsteoretiker:

Ja, "journalist" som den gode Punisher kallar henne. Köpt ljugbloggerska is more like it.
Citera
2022-05-01, 11:54
Medlem
-Zingaja-s avatar
Citat:
Gråter inte ett skit,låter det stå för dig och dina vänner när ni måste sälja det ni äger snart 😊
Känns ärligt bittert då jag förespråkat ett starkt svenskt försvar i 20 år istället för sälja ut oss till NATO/USA!!
Men det gillar väl du och dina kompisar som säkert har bilder på Joe Biden på väggen!😂

Varför vill du ha ett stark försvar? Varför får inte Ukraina ha ett stark försvar,? tycker du att det är orättvist mot Ryssland? Med ditt resonemang så vore väl vaselin ett bättre alternativ om Ryssland anfaller Sverige?
Gillar att du sätter ut smileys och dylikt du ger sken av att du är intelee... inelli... smart.
Citera
2022-05-01, 11:57
Medlem
LibBells avatar
Ryska soldater på rull i Poltava!

https://twitter.com/visegrad24/status/1520472404987990018?s=20&t=NDeHxxU4-h4tnNsKxz0dmw
Citera
2022-05-01, 11:59
Medlem
Jofs avatar
Ockupanterna har ”befriat” Mariupol från stadens historiska och kulturella arv. De har stulit och flyttat fler än 2*000 unika verk från museer i Mariupol och Donetsk.

Rövare med andra ord.

F.ö. vill jag att ni skriver om invasionen!
Topic är inte vad just DU tycker om en annan skribent. Eller hur?
Citera
2022-05-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Ryska soldater på rull i Poltava!

https://twitter.com/visegrad24/status/1520472404987990018?s=20&t=NDeHxxU4-h4tnNsKxz0dmw

Läs texten, ljushuvud

"Russian soldiers fighting for Ukraine against the Russian Army driving through the Poltava region."
Citera
2022-05-01, 12:04
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Läs texten, ljushuvud

"Russian soldiers fighting for Ukraine against the Russian Army driving through the Poltava region."

Ja, visst är det underbart 😃
Citera
2022-05-01, 12:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
NATO är USA:s lilla nickedocka och har använts för deras syften tidigare,varför skulle inte det upprepas?

Hur har Norge och Island sålt ut sig till USA? Märker man det i deras vardag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in