Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Du är allt för lustig och du insisterar på att skriva om saker du inte har en aning om. 40k/kvm för ett lösvirkeshus? Är du rolig nu eller? dyra lösvirkeshus kostar hälften av ditt kvadratmeterpris och billiga kan gå ner till ungefär en fjärdedel. Fiber går väl på 20 - 40 i normalfall beroende på hur grävningen ser ut men det kan givetvis avvika och bli betydligt mycket dyrare än så men då är det inte heller försvarbart att gräva fiber i min mening utan du får klara dig med mobilt internet. El och VA kan bli dyrt men jag har sett en del kommuner som behöver utöka befolkningen som ger kraftiga rabbatter på anslutningskostnaderna kombinerat med tomtköp.
Tja, gruppbyggda småhus ligger på 30k/kvm. Och då kan dom bli billigare just därför att man bygger flera hus samtidigt. Och alla är lika.
Lösvirkeshus blir dyrare då man tappar mängder av kostnadsminskningar.
Och här skulle personen bygga i obygden. Då blir alla transporter dyrare. Inklusive de som skall åka dit och arbeta. Borde väl gå att begripa att priset åker upp då.
Sedan finns extra risk här att lösvirkeshuset inte projektleds lika effektivt. Då uppstår väntetider som kostar och även att mer arbete måste göras då rätt person inte kan göra jobbet exakt vi optimalt tillfälle.
40 k/kvm är nog i underkant.
Citat:
Ursprungligen postat av
KognitivDissonans
Den snubben är helt handikappad uppe i skateboet och lever i sin egna lilla värld där han är kung och otroligt påläst, men det är bara ren fiktion alltihop som pågår i ett skärva till medvetande.
När jag levererar fakta som kolliderar rejält med fantasierna his byfånarna så skär det ihop i skallen för dom. Förnekelsen blir då massiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
KognitivDissonans
Väldigt hatad på fb
Det är helt korrekt. För vad skall byfånarna göra annars. Acceptera mätdata från verkligheten och ändra sina fantasier?
Det lär inte ske. Då framstår alternativet att skriva personangrepp på mig som betydligt mer lockande.
Någon som såg att KognitivDissonans kunde skriva något med substans i. (Och inte bara sina psykotiska fantasier).