2022-04-28, 12:05
Medlem
Citat:
Han är försvunnen sedan den 9 mars 2022 då han senast sågs i Näsåker på vägen till en buss mot Sollefteå.

Jonathan har brunt kortklippt hår och eventuellt lite skägg. Han är cirka 195 centimeter lång och väger cirka 95 kg.

Han var vid försvinnandet klädd i jacka, friluftsbyxor av märket Lundhags, vinterkängor och mössa. Jonathan kan eventuellt bära glasögon.

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/jonathan/

Någon som vet något om detta? Varför anmäls han försvunnen så sent? Finns en bild på Facebook där han har mikrofon, vad arbetar han med?
Citera
2022-04-28, 13:15
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Jag skulle tro att det är Jonathan M*ll*r (*ö *e), som varit eller är hypnoterapeut, regissör, sakkunnig på Expo, bland annat.
Citera
2022-04-28, 13:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisdagsgrisen
Jag skulle tro att det är Jonathan M*ll*r (*ö *e), som varit eller är hypnoterapeut, regissör, sakkunnig på Expo, bland annat.

Kanske delar intresse med Jonas Linde och har bestämt sig för att avsluta sitt liv innan han åker fast?
Citera
2022-04-28, 14:58
Medlem
Mailmanss avatar
Han är 43år för er som undrar
Citera
2022-04-28, 17:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
På väg till en buss som skulle till Sollefteå den 9 mars.

Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/jonathan/

Någon som vet något om detta? Varför anmäls han försvunnen så sent? Finns en bild på Facebook där han har mikrofon, vad arbetar han med?

Nej jag vet ingenting om det här försvinnandet.

Vad jag också fastnade för är varför det tog så lång tid innan hans försvinnande anmäldes? Nästan sju veckor är en lång tid. Framför allt numera då ett försvinnande uppmärksammas mycket snabbt. Ingen har sett honom tydligen vad känt är sedan han var på väg till en buss i Näsåker som skulle till Sollefteå. Eller var det så att han gick ombord på bussen och sedan har ingen sett honom?

Mobiltrafik och hans kontokort får förstås kollas vilket antagligen ännu inte har blivit gjort.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-28 kl. 17:56.
Citera
2022-04-29, 08:41
Medlem
15 april skrevs detta i en grupp på Facebook

Citat:
Hallå där Näsåker

Är på jakt efter Jonathan Möller som spårlöst försvunnit från alla former av kommunikationsplattformar. Någon som har en aning om vart han kan ha tagit vägen eller hur man får kontakt med honom?

Tack på förhand

https://www.facebook.com/groups/264460233661901/permalink/4949737608467450/

I tråden skriver någon för en vecka sedan att han drog ”härifrån för en vecka sedan”

Så han verkar ha ”gått under jorden” frivilligt?
Citera
2022-04-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej jag vet ingenting om det här försvinnandet.

Vad jag också fastnade för är varför det tog så lång tid innan hans försvinnande anmäldes? Nästan sju veckor är en lång tid. Framför allt numera då ett försvinnande uppmärksammas mycket snabbt. Ingen har sett honom tydligen vad känt är sedan han var på väg till en buss i Näsåker som skulle till Sollefteå. Eller var det så att han gick ombord på bussen och sedan har ingen sett honom?

Mobiltrafik och hans kontokort får förstås kollas vilket antagligen ännu inte har blivit gjort.

Allmänna svar
Varför , det du ser här är MPS efterlysning , den kommer inte med automatik när någon anmäler en person försvunnen hos Polisen (och inte alltid Anhöriga vet om/tänker på eller vill ta den kontakten av olika orsaker)
Koll av Bank och mobiltrafik är något som Polisen kan göra men inte alltid gör om man inte misstänker tex brott eller annat konstigt , det är inte på något sätt förbjudet att välja att försvinna ett tag , eller för alltid. Att anta att det inte blivit gjort utan att verka veta hur saker fungerar är lite respektlöst
Citera
2022-04-29, 12:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Är väl medveten om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Allmänna svar
Varför , det du ser här är MPS efterlysning , den kommer inte med automatik när någon anmäler en person försvunnen hos Polisen (och inte alltid Anhöriga vet om/tänker på eller vill ta den kontakten av olika orsaker)
Koll av Bank och mobiltrafik är något som Polisen kan göra men inte alltid gör om man inte misstänker tex brott eller annat konstigt , det är inte på något sätt förbjudet att välja att försvinna ett tag , eller för alltid. Att anta att det inte blivit gjort utan att verka veta hur saker fungerar är lite respektlöst

Det är jag väl medveten om att det inte är något brott att vilja försvinna så länge man är myndig och inte efterlyst för något brott.

Vi får hoppas att polisen kollar bank- och mobiltrafik.
Citera
2022-05-01, 12:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Det är jag väl medveten om att det inte är något brott att vilja försvinna så länge man är myndig och inte efterlyst för något brott.

Vi får hoppas att polisen kollar bank- och mobiltrafik.

Det är inte ovanligt att vänsteraktivister har knarkskulder så det kan vara därför han är på vift
Citera
2022-05-01, 15:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvann den 9 mars.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är inte ovanligt att vänsteraktivister har knarkskulder så det kan vara därför han är på vift

Jag vet inte varför den 43-årige mannen försvann men efterlysningen står kvar hos MP.

Det kan ev. handla om knarkskulder som gjorde att han försvann. Han har varit försvunnen sedan den 9 mars och det är ganska lång tid. Har hans bankomatkort varit aktivt? Har hans mobil efter det datumet varit aktiv? Mycket vi inte känner till. Försvann han i Näsåker eller i Sollefteå?
Citera
2022-05-01, 21:14
Medlem
Han verkar kalla sig för Katastrofplan på IG. Överskriften han skrivit där är är något om att döden är samma sak som att aldrig vara född.

Han kanske hade två spår i livet, där döden var en utväg om för mycket gick åt skogen? En katastrofplan helt enkelt.

En annan märklig sak är att han tidigare hette Lenin, det namnet har han dock bytt bort.
Senast redigerad av Florman 2022-05-01 kl. 21:17.
Citera
2022-05-01, 21:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför den 43-årige mannen försvann men efterlysningen står kvar hos MP.

Det kan ev. handla om knarkskulder som gjorde att han försvann. Han har varit försvunnen sedan den 9 mars och det är ganska lång tid. Har hans bankomatkort varit aktivt? Har hans mobil efter det datumet varit aktiv? Mycket vi inte känner till. Försvann han i Näsåker eller i Sollefteå?

Polisen måste öppna en utredning om misstänkt brott mot honom för att gå tillgång till kontoutdrag. Inget vem som helst kan kolla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in