2022-05-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vansinne? Hur? Tänker du att ryssen ska anfalla oss över Östersjön? De har precis förlorat Snake Island...

Vi ligger ju under med 1-0.

Nånstans måste ansvariga politker sätta ner foten och sluta att jamsa mewd och skrika "oacceptabelt" vrenda gång som det sker.

Sätt ner foten, för f-n!

Det värsta som kan hända är att vi får lufta vårt luftförsvar ett par dagar.
Det är mycket patetiskt att åter höra: oacceptabelt,,skjut ner, eller möjligen mycket mycket kraftig protest av annan sort
Citera
2022-05-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jag tycker de ska skjuta ner skitet vad priset än blir

Ok så du och alla du känner,, blir priset.. men så långt tänkte du kanske inte.?
Citera
Medlem
leachs avatar
Lite mer vapen på väg så vi får se filmer på flygande tanktorn, Poff bort

Boeing C-17A Globemaster III
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1462
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1465

Ut och kasta sten nu Kamrater så ni inte blir klotgrillade
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det vore vansinne att skjuta ner ryska flygplan som kränker vårt luftrum innan vi är med i NATO. Ryssland vet naturligtvis att det svenska försvaret är en tiopotens mindre än den ryska armén och det är förstås därför man vågar hålla på som man gör.

Ja. Men jag tror inte Nato heller skjuter ner enstaka ryska - civila eller militära - plan som kränker deras luftrum.
Citera
2022-05-01, 09:48
Medlem
Citat:
Putin har redan gjort en felbedömning.

Skulle inte förvåmna mig om han nu tror att NATO inte kan hålla ihop (ex. Bulgarien som inte kan bestämma sig för om de ska skicka vapen till Ukraina, eller ej) och att Tyskarna, med sitt jävla falskspel, inte kommer att skicka trupp till Baltikum.

Svenskarna vågar ju inte ens skjuta ner flygplan som kränker lufrrummet, för femhundraelfte gången.

Vad är det som säger att ett enda NATO-land kommer att våga skicka in trupp i Baltikum? Förlitar du dig på USA?

Tveksamt om du frågar mig.

Danmark sender 800 soldater til Letland:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvarsekspert-historisk-sende-800-soldater-til-baltikum-blablabla
Citera
2022-05-01, 09:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vansinne? Hur? Tänker du att ryssen ska anfalla oss över Östersjön? De har precis förlorat Snake Island...

Vi ligger ju under med 1-0.

Nånstans måste ansvariga politker sätta ner foten och sluta att jamsa mewd och skrika "oacceptabelt" vrenda gång som det sker.

Sätt ner foten, för f-n!

Det värsta som kan hända är att vi får lufta vårt luftförsvar ett par dagar.

Det är skillnad på ett anfall och enstaka kränkningar.
Citera
2022-05-01, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Danmark sender 800 soldater til Letland:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvarsekspert-historisk-sende-800-soldater-til-baltikum-blablabla

Det behövs 100 ggr fler soldater.
Citera
2022-05-01, 09:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssen är fullständigt oberäknelig. Det vore mycket farligt att underskatta den ryska kackerlacks-armén. Häromdagen sköt ryssarna missiler mot FN:s generalsekreterare.
Jag tror att det i det här läget vore mycket oklokt att skjuta ner ett ryskt flygplan, även om det kränker vårt luftrum.
Citera
2022-05-01, 09:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Läskigt att se hur många som är för krig här inne.
Tror folk att kriget kommer ta slut så länge vi skickar vapen till en konflikt?
Vi ska skrika efter ett SLUT på kriget genom förhandlingar på diplomatisk väg.

Ryssland för ett förintelsekrig mot Ukraina, i syfte att utplåna nationen Ukraina. Invånarna ska mördas eller fördrivas, eller i vissa fall förryskas. Putin accepterar inget annat.

Läs mer här:

Citat:
Allt ”ukrainskt” ska utplånas.

(FB) Går det verkligen dåligt för Ryssland eller är det mest propaganda från väst?

Att förhandla med Putin går inte heller. Han bara ljuger och luras och driver med förhandlarna. Han vill nå de syften som jag beskrev ovan. Resten är bara dimridåer.

Så väst står inför två val:

1. Att inte ge ukrainarna vapen och låta ukrainarna bli förintade (jmf med judarna under 2:a världskriget som saknade resurser till motstånd).
2. Att ge ukrainarna vapen så att de kan göra militärt motstånd och så småningom kasta ut ryssarna från landet.

Vilket val låter bäst?
Citera
2022-05-01, 09:55
Medlem
Antivaxxers avatar
Undrar hur snacket går i Kremlin nu, även den mest hjärntvättade ryssen måste fatta att det är något som inte stämmer.

Att Pissland gravt underskattat Ukraina borde alla kunna se. Tror paniken sprider sig rätt rejält i Kremlin nu.
Citera
2022-05-01, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssen är fullständigt oberäknelig. Det vore mycket farligt att underskatta den ryska kackerlacks-armén. Häromdagen sköt ryssarna missiler mot FN:s generalsekreterare.
Jag tror att det i det här läget vore mycket oklokt att skjuta ner ett ryskt flygplan, även om det kränker vårt luftrum.

Tycker att det där resonemanget låter lite defensivt.

Efter alla de miljarder som vi kastar efter det svenska försvaret, år efter år, ska inte grabbarna få roa sig lite, testa och ta ut svängarna lite? Det är själsdödande att bara få torrsimma, år ut och år in....

Citera
2022-05-01, 09:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jag tycker de ska skjuta ner skitet vad priset än blir
Priset för att skjuta ner det skulle kunna bli ett taktiskt kärnvapen som slår ner i en svensk stad. Eftersom Sverige har ett litet försvar och inte är med i någon försvarsallians så skulle ryssarna kunna tänkas vilja statuera exempel på vad som händer när man verkar mot Rysslands intressen. Jag tycker inte det känns lockande att Eskilstuna eller Nynäshamn jämnades med marken av en rysk kärnvapenattack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in