2022-05-01, 09:40
Medlem
donald12s avatar
rySSk soldat pratar om att använda kemvapen och begå folkmord i Ukraina.

https://youtu.be/6DX-zp1-6CU
Citera
2022-05-01, 09:41
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det man fortfarande undrar är om "den stora offensiven" fortfarande väntar på att sättas in eller om det vi ser nu är den "den stora offensiven"?

Mycket pekar på att det som pågår nu är den "den stora offensiven" och att det inte blir så mycket bättre än så här.

Ryssarna har fortfarande lite reserver att sätta in och fler ryska soldater förbereds för strid, men det är tveksamt om de kommer ha någon avgörande betydelse. För samtidigt så pågår ju en stor upprustning av den ukrainska armén. Med tunga västerländska precisionsvapen.

Jag tror Putin kommer förklara krig mot NATO men utan att attackera NATO. Men förklarar han krig så kan han kalla in ryska män från gatan att strida. Men jag tror han blir avsatt om han går så långt.
Citera
2022-05-01, 09:41
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är det verkligen standard? Jag trodde man gjorde sitt yttersta för att skicka hem liken till värdiga begravningar på rysk mark.
Jo det är ju praxis för civiliserade länder. Ryssland är inte ett civiliserat land....
Citera
2022-05-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Ser hellre att en extremt korrupt nation med en obefintlig etisk/ moralisk medvetenhet gå åt h-e,
istället för att riskera krig i Europa. Är det inte vår normala inställning,,
vi hjälper gärna till så länge det inte kostar oss själva för mycket.
Den största industrin i Ukraina håller som bäst på att etablera i Europa nu..
Nya bordeller och eskortnätverk frodas överallt.

Utvidgning,, dom enda som "utvidgat",, är USA genom sedvanligt M.O.
Samma som vi har sett många gånger sedan andra världskriget.
att gång på gång delvis rättfärdiga vad Ryssland gör genom att peka på us o deras övergrepp,, är inte bra, ett fel blir inte rätt pga ett annat fel,, RYSSLAND UT UR UKRAINA !!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det vore vansinne att skjuta ner ryska flygplan som kränker vårt luftrum innan vi är med i NATO. Ryssland vet naturligtvis att det svenska försvaret är en tiopotens mindre än den ryska armén och det är förstås därför man vågar hålla på som man gör.

Vansinne? Hur? Tänker du att ryssen ska anfalla oss över Östersjön? De har precis förlorat Snake Island...

Vi ligger ju under med 1-0.

Nånstans måste ansvariga politker sätta ner foten och sluta att jamsa mewd och skrika "oacceptabelt" vrenda gång som det sker.

Sätt ner foten, för f-n!

Det värsta som kan hända är att vi får lufta vårt luftförsvar ett par dagar.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Putin har redan gjort en felbedömning.

Skulle inte förvåmna mig om han nu tror att NATO inte kan hålla ihop (ex. Bulgarien som inte kan bestämma sig för om de ska skicka vapen till Ukraina, eller ej) och att Tyskarna, med sitt jävla falskspel, inte kommer att skicka trupp till Baltikum.

Svenskarna vågar ju inte ens skjuta ner flygplan som kränker lufrrummet, för femhundraelfte gången.

Vad är det som säger att ett enda NATO-land kommer att våga skicka in trupp i Baltikum? Förlitar du dig på USA?

Tveksamt om du frågar mig.

Putin har klart gjort en felbedömning av Västs reaktion. Han förväntade helt säkert inte att man skulle beslagta så mycket egendom utan något stöd i internationella lagar, och så massiva vapenleveranser. Men det är en ganska rimlig felbedömning, i alla fall jag hade heller inte gjort den gissningen om någon undrat 2021. Det är konstigt att inte fler klagat på högerkanten över beslagtagandet, egendomsrätten är fundamental i liberal ideologi.

Men om Putin betraktar vad som hänt, och av det drar slutsatsen att NATO inte vågar skicka in trupp i Baltikum är han bara korkad eller irrationell. Det är osannolikt att någon som klarat sig vid makten i 20 år skulle vara så dum. Utgå från att er meningsmotståndare är smart, inte dum, så kommer ni längre här i livet, är mitt tips.
Citera
Medlem
donald12s avatar
rySSk våldtäktssoldat i bild o namngiven. Visar hur rySSen begår krigsbrott i Ukraina

https://youtu.be/W-ZTiWVFlzU
Citera
2022-05-01, 09:43
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ser hellre att en extremt korrupt nation med en obefintlig etisk/ moralisk medvetenhet gå åt h-e,
istället för att riskera krig i Europa. Är det inte vår normala inställning,,
vi hjälper gärna till så länge det inte kostar oss själva för mycket.
Den största industrin i Ukraina håller som bäst på att etablera i Europa nu..
Nya bordeller och eskortnätverk frodas överallt.

Utvidgning,, dom enda som "utvidgat",, är USA genom sedvanligt M.O.
Samma som vi har sett många gånger sedan andra världskriget.

Jag vill inte gå så långt som du att Ryssland ska gå åt helvete. Det räcker bra att de drar sig tillbaka inom sina gränser och börjar bete sig som ett civiliserat land.
Citera
2022-05-01, 09:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Många okända/ utrikiska ord..
Utveckling för vem,,, Wall street ?
Vilken dator ? Du behöver energi för din dator.
Du vet att Ryssland är en realekonomi/ självförsörjande.
(eller så vet du inte vad det innebär)

Helt plötsligt som på en given signal började Putinfansen använda ordet ’realekonomi’. Hade alla precis gått en ekonomikurs eller kom det ett påbud?
Citera
2022-05-01, 09:44
Medlem
Citat:
Det vore vansinne att skjuta ner ryska flygplan som kränker vårt luftrum innan vi är med i NATO. Ryssland vet naturligtvis att det svenska försvaret är en tiopotens mindre än den ryska armén och det är förstås därför man vågar hålla på som man gör.
Jag tycker de ska skjuta ner skitet vad priset än blir
Citera
2022-05-01, 09:46
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:

Det enda kortet Ryssland har mot Sverige nu är deras missiler. Vilket förvisso är ett ganska bra kort att ha på hand. Men frågan är om de inte bluffar.
Citera
2022-05-01, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Putin har klart gjort en felbedömning av Västs reaktion. Han förväntade helt säkert inte att man skulle beslagta så mycket egendom utan något stöd i internationella lagar, och så massiva vapenleveranser. Men det är en ganska rimlig felbedömning, i alla fall jag hade heller inte gjort den gissningen om någon undrat 2021. Det är konstigt att inte fler klagat på högerkanten över beslagtagandet, egendomsrätten är fundamental i liberal ideologi.

Men om Putin betraktar vad som hänt, och av det drar slutsatsen att NATO inte vågar skicka in trupp i Baltikum är han bara korkad eller irrationell. Det är osannolikt att någon som klarat sig vid makten i 20 år skulle vara så dum. Utgå från att er meningsmotståndare är smart, inte dum, så kommer ni längre här i livet, är mitt tips.

Om Putin hade haft någon form av smartness eller självbevarelsedrift så hade han naturligtvis inte invaderat Ukraina.

Och jag står hellre med dumstruten på och konstaterar att Putin inte invaderade Baltikum än förbereder mig inför ytterligare en invastion. Det tycker jag är smartare. Förbered för det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in