Citat:
Ursprungligen postat av
Olivqvist
Jag håller inte med - allt beror ju på dina omkostnader? Var du bor, hur du bor, färdmedel, lån, hobbys, livsstil mm.
Jag KAN klara mig på 20.000 kr/mån men då måste jag flytta och skära ner på många saker som jag lägger pengar på idag. Precis som dig så klarade jag mig på studielån när jag var 23 år och hyrde en mindre lägenhet samt hade lägre omkostnader generellt.
Nu är jag 30+, bor i sthlm, har en hyra på ca 13.000 kr/mån + studielån, SL kort, abonnemang, försäkringar, and so on. Fasta kostnader på minst 17.000/mån. Är det bristande självkontroll eller grava problem?
Och just det, att leva som singel betyder att jag inte har någon att dela hyran med. Så resonemanget om att det är billigare att leva singel håller jag inte heller med om.
Ja, jag tycker du är fruktansvärd dum i huvudet. Redan där att du betalar 13k i månaden och sen gnäller att du inte har tillräckligt med pengar är fel, det är du som 30 årig man som satt dig i den situationen. Du har problem i mina ögon, men precis som jag sa så
ser du inte ens dem. Skyll dig själv, jag kunde iaf göra ALLT jag ville när jag hade 9k netto, men du klarar inte det.