2022-04-30, 21:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det kommer spela ut så här OM det händer, bunker-pedofilen blåser taktiska kärnvapen mot 5-6 städer i Ukraina och USA skjuter ned 3. Övriga städer utplånas men alla brigader av värde är inte i städerna så det får noll strategiskt värde.

Därefter inför NATO en no-fly zone i Ukraina och Polska brigader dundrar in och kastar ut ryssen.
Vedergällningen blir 100 högvärdiga mål i Ryssland, ej städer och civila, och Rysspacket har noll el, olja eller administration kvar. NATO bombar ej med kärnvapen, bara konventionella medel.
Sen är det klart.
Håller med till 100%.
Kan tillägga att efter att våldtäktsmännen i Rysslands pedofilarmé slagits ut, kommer resten av världen sluta handla med Ryssland. Ryssen lider svårt under 60 år, och därefter börjar man släppa in dem i värmen igen. Då är det bara att hoppas att de inte återigen börjar våldta och mörda ukrainska barn. Isåfall blir det ett slutgiltigt hejdå för ryssen.
Citera
2022-04-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Resultatet av bestraffningsturnen har ju redan skådats så ingen tvekan om att det är sant bara ni naiva Ukrainaälskare som inte kan få in i skallen att det finns onda på båda sidorna. ..

försök fatta att om Ukraina vill koka ryssarna i olja får dom göra det.
Citera
2022-04-30, 21:04
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
På den tiden så beskrev de som kriget som intensivast i början. Sedan tog alldagligheten överhand med tristess där båda parter bevakade sina poster.

En och annan skärmytsling kunde förekomma då någon fick spel och sprang över mot ryssarna i ett sk "enmansanfall".

Men annars var ryssarna precis som finnarna gemytliga och ville tillbaka till sina familjer.

De kände att det " varför ska vi vanligt folk utkämpa någon annans krig"

Nåja, gemytliga är väl att ta i kanske. Ingen är gemytlig i ett krig.

Och särskilt inte ner i Ukraina, för ryssarna och deras allierade begår avskyvärda dåd därnere.

Citat:
Se gärna Väinö Linnas senaste film " Okänd soldat" Mycket tänkvärd.

Jag har sett den. Mycket bra.
Citera
2022-04-30, 21:05
Medlem
Jofs avatar
Ett ex på hur illa tänkt och planerad denne operation är: Ryssland har stora delar av den sin guldreserv utomlands, där den nu har beslagtagits av Storbritannien och USA.

Putin ska inte hålla på med sånt här. Han ska sitta hemma i Kreml och var ball bara.
Det tycker jag och det tycker stora delar av den ryska makteliten. Nu gäller det att få bort idioten på ett smidigt sätt.
Senast redigerad av Jof 2022-04-30 kl. 21:07.
Citera
2022-04-30, 21:06
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
I en intervju (RT, märk väl) jag såg tidigare idag så var det nån colombian eller nått som menade på att han frivilligt joinat tattarcirkusen i "kampen mot nazisterna". Visst, motbevisa att hans uppsåt inte är ärligt menat kan jag faktiskt inte men jag undrar jag =)
De har också lite bögaraber som apan assad har skickat men de är knappt 3000 av dem. De får ca 960 Dollar i månaden.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Inte så troligt men hade varit lika stort som sänkningen av Moskva om det är sant att dom raderat Gerasimov nu:

https://twitter.com/OmicronVs2/status/1520464380210597890?t=QheakMqb4e5KxUSltHyqGw&s=19
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jo jag har förstått att han målas upp som helt odödlig av Kremls propagandamaskineri och när Lukasjenko sa att Putin "bara haft en förkylning i livet" eller vad det var så skrattade jag rakt ut.

Absolut, i diktaturer så är denna aspekt inget att fnysa åt eftersom inbördes opposition historiskt sällan tenderar att vara sena med att "få idéer" när diktatorn är vissen men det är då själva fan vilka inavlade höjder man dragit det till

Har man bara haft en förkylning i livet så har man extremt dåligt immunförsvar nu. Om Putin aldrig varit sjuk så är ju hans immunförsvar lika svagt som Bubble Boy's
Citera
2022-04-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Håller med till 100%.
Kan tillägga att efter att våldtäktsmännen i Rysslands pedofilarmé slagits ut, kommer resten av världen sluta handla med Ryssland. Ryssen lider svårt under 60 år, och därefter börjar man släppa in dem i värmen igen. Då är det bara att hoppas att de inte återigen börjar våldta och mörda ukrainska barn. Isåfall blir det ett slutgiltigt hejdå för ryssen.

Halva världen handlar med Ryssland som vanligt, har gjort hela tiden.
En del europeiska företag har i smyg börjat öppna sina butiker i Ryssland på nytt.
Sanktionerna kommer urholkas mer och mer för varje månad som går.
Citera
2022-04-30, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ironiskt, är det han som köpt in de okrypterade radioapparaterna? Och drönarna för 100 000 dollar som bara är ihopbyggen av olika konsumentelektronik och borde kosta en tiondel?

Nej.

Men det var han som beslutade om att Ryssarna skulle bomba ut alla mobilmaster i Kiev-området under invasionens första dagar.

Och förvånat stod med sambandsutrustingen i handen och kliade sig i huvudet varför den inte fungerade.

Ingen hade berättat för honom att den krävde mobiltäckning för att fungera.

You can´t make this shit up. Verkligheten överträffar dikten - eller åtminstone den Ryska krigsmakten. Gång på gång.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Zelenskyregimen slog idag av internet och mobiltelefoni i Khersonregionen. Voenkor Z reflekterar över saken:
Citat:
Today, the Internet and mobile communications have disappeared in the Kherson region, and all operators at once. Neither Lifecell, nor Vodafone, nor Kyivstar is working. At first, residents thought about the accident, but a little later, Vodafone confirmed that this was a planned, coordinated decision by Ukrainian operators.

In fact, this is a direct continuation of the story of the shelling of Kherson by Ukrainian ballistic missiles. In Kyiv, they themselves signed that Kherson is not Ukraine, that Ukraine does not need it, and Ukraine will no longer be. At the same time, it is clear that Bankova would like Kherson to repeat the fate of Mariupol much more. I am sure that they are very sorry that the Ukrainian soldiers had to flee the city at such a speed that they did not have time to destroy it.

But what's done is done. Kherson is now Russian. And it will be Russian. So its inhabitants will suffer maximum damage. After all, one must understand that disconnecting communications is the same act of genocide as the launch of Tochka-U in residential areas. People are deprived of the opportunity to work, communicate with loved ones, receive notifications about all the same shelling.

Now the main question is how quickly Russian and Donetsk operators will be able to restore communication in the city. This needs to be done as soon as possible - in an accelerated, front-line format. Not even today, but yesterday. In this situation, this is a great opportunity to show people the difference between the Ukrainian non-state and Russia, which not only freed people from the Ukronazi oppression, but will never leave them.
https://t.me/voenkorKotenok/35614
Senast redigerad av baggebo1 2022-04-30 kl. 21:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stektkyckling
Först tror jag det skedde en katastrofal felbedömning från Ryska ledningens sida, både angående Ukrainas försvarsvilja/försvarsförmåga, samt av sin egen militära kapacitet och slagkraft. Detta mest pga stora "systemfel" i landets och militärens styrning, som många tagit upp tidigare.

Nu hamnade man i ett läge där det blev hårda strider, och här tror jag att många i väst tyckte lika synd om de som dödades på båda sidor i konflikten i vad som kändes som ett helt onödigt krig som ingen utom Kreml ville ha. Ukraina fick samtidigt hjälp från väst med lättare vapen och underrättelser från signalspaning. Väst hoppas att ekonomiska sanktioner ska få Ryssland att bromsa sitt anfall.

Ryssland måste i nästa steg, mer eller mindre i panik, komma på en "Plan B" som kan vara trovärdig för den egna befolkningen för att ursäkta de stora förlusterna av soldater och krigsmateriel och samtidigt få befolkningen att acceptera de sanktioner som väst sätter in.
De, som vi tycker, helt verklighetsfrånvända uttalandena görs ju internationellt, men är helt klart riktade mot den egna befolkningen.

Tillbakadragandet som följer med den nya planen avslöjar grova krigsbrott och angrepp på civila.
Nu börjar man i väst också förstå att det finns ett stort stöd för den "speciella militära operationen" bland ryssar, även bland mer informerade ryssar som lever i väst. Många i Ryssland ser på Ukrainare (bland andra) som mindre värda.

Väst skickar in allt tyngre vapen då agendan och den allmänna uppfattningen gått från "stoppa konflikten" till "knäck Ryssland".
Jag tror att Ryssland just nu förlorar det mesta av sin disponibla militära förmåga i den nya, allt för hastigt ihopsatta och startade offensiven.
Man hade för bråttom att nå resultat för att inte tappa ansiktet.
Samtidigt mobiliserar Ukraina med de nya vapnen som kommer in i landet. En stor motoffensiv är nog att vänta inom några veckor.

De frågorna som följer närmast är som jag ser det:

Hur mycket mer kraft har Ryssland i konventionella vapen i form av missiler och smarta/dumma bomber? Kan man förstöra hela landet?
Om Ukrainas motoffensiv blir en framgång, var kommer de "bromsa in"? Får Ryssland ha kvar kontroll över Krim?
Varför börjar det brinna på många strategiska platser i Ryssland? Känns som mer än tillfälligheter, och vilka ligger i så fall bakom?
Var går Rysslands gräns för att ta till WMD? Doktrinen är ändrad till att skjuta först om Ryssland är hotat. Kan Ryssland bli "hotat" även om konflikten stannar i Ukraina?
Kommer Ryssland förklara sig vara i krig och mobilisera?
Kan väst hålla uppe en enad front när energibristen blir ett jätteproblem, allra senast till vintern?

Jag tror att väst MÅSTE ge Ryssland en väg ut om man vill avsluta denna konflikt utan att WMD används. Rysslands krav i en uppgörelse med Ukraina kommer inte att kunna vara så stora pga utvecklingen på slagfälten. Men de skulle kunna vara "stora i orden". Det skulle till exempel kunna vara att man går ut från båda sidor och säger att de "nazistiska elementen" i Ukraina raderats ut av Ryssland trots allt militärt stöd från väst. Att säkerheten för de ryssar som lever i Ukraina nu tack vare denna "militära specialoperation" kan garanteras till 100% och att Ryssland pga denna enorma framgång kan dra sig tillbaka. Krigsförbrytare från BÅDA SIDOR ska identifieras och straffas. Kanske att Ukraina inom en överskådlig framtid kommer stå utanför NATO, men tillåts söka (och ganska snart få) medlemskap i EU.

Drömmen (min personliga såklart) vore en snabb framförhandlad fred där Ukraina som land är intakt. Styret i Ryssland byts på något sätt ut till ett 100% västvänligt.
Sanktionerna kan hävas efterhand som spänningarna avtar, och i en inte alltför avlägsen framtid kan Ryssland bli som ett stort Norge.
Möjligheterna för Ryssland att vara fantastiskt finns ju i överflöd. Ryssland måste bara få ledare som vill folket/landet väl och inte bara roffa åt sig så mycket de kan. Ukraina får sin utveckling och lyckliga framtid med hjälp av EU.

Tyvärr kommer nog alla grymheter som civila och stridande utsatts för i denna konflikt, stoppa alla lyckliga slut.

Mina 2 cent. Sorry för en massa bokstäver.

Ett tillägg, Ryssland kommer inte få en väg ut.
Citera
2022-04-30, 21:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det verkar återkommande med detta att ryssarna våldtar! Inte ett ord om detta från mina släktingar
Råttorna från Ryssland våldtar barn i andra länder när de invaderar. Om de inte våldtagit dina släktingar så är det för att ni alla är rysspedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in