2022-04-30, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Såå Magda skickade 10000 st pansarskott till Ukraina men kom inte och gnäll sen om att "varför gjorde vi så?".

Eller som General Patton 1945

" We have defeated the wrong enemy "

Jag håller helt med. Vi borde skickat fler. Och Strix. Och RBS 15.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Om det stämmer så gissar jag att det öht inte kommer att nämnas i officiella ryska kanaler. I den officiella ryska versionen är Putin såklart hälsan själv (precis som hans knähund Lukasjenko utropade när han träffat putin i början av kriget).

Om det stämmer hoppas jag också att han dör av operationen.

Jo jag har förstått att han målas upp som helt odödlig av Kremls propagandamaskineri och när Lukasjenko sa att Putin "bara haft en förkylning i livet" eller vad det var så skrattade jag rakt ut.

Absolut, i diktaturer så är denna aspekt inget att fnysa åt eftersom inbördes opposition historiskt sällan tenderar att vara sena med att "få idéer" när diktatorn är vissen men det är då själva fan vilka inavlade höjder man dragit det till
Citera
Medlem
Hm, om Putin dör under operationen kommer det heta att väst mördat honom och de får en anledning att använda nukes. Skulle inte förvåna mig om det är planen
Citera
2022-04-30, 19:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Såå Magda skickade 10000 st pansarskott till Ukraina men kom inte och gnäll sen om att "varför gjorde vi så?".

Eller som General Patton 1945

" We have defeated the wrong enemy "
Menar du att ryssråttorna som våldtar ukrainska kvinnor och barn är ”fel fiende”?
Vem är isåfall rätt fiende enligt dig?
Citera
2022-04-30, 19:50
Medlem
raskenss avatar
Många ryssar ställer nu upp som frivilliga i Ukraina:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1520148066380259330?t=H6baSB22ophLvLQPT7wmag&s=19

Undrar hur många som ställer upp frivilligt på rysslands sida? Skulle gissa typ... ..noll..
Citera
2022-04-30, 19:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Lite nyfiken... vems "tilltro" avses ?
Dom 20% av jordens befolkning som köper västmedias världsbild eller dom 80% som sitter och skrattar åt väst?

Visst är det lite jobbigt att det är krig så nära,, vi är ju mest vana att bara att se USAs imperiebyggande på håll,, Nu helt plötsligt är osten 25% dyrare,, då är det inte lika kul längre. Som vanligt är det vanligt folk som får betala, i värsta fall med sitt liv... men det är ju viktigt för oss att Washington och en senil idiot får bestämma över vad vi tycker, i alla fall så länge någon annan betalar, eller hur

Vi fria människor i den fria världen. 21 av världens 30 största ekonomier och en massa små.
Citera
2022-04-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Menar du att ryssråttorna som våldtar ukrainska kvinnor och barn är ”fel fiende”?
Vem är isåfall rätt fiende enligt dig?

Fråga Azov?
Citera
2022-04-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sägs? Det sägs även att en armé kentaurer är på väg mot Moskva, fast det betyder inte det är sant.
Resultatet av bestraffningsturnen har ju redan skådats så ingen tvekan om att det är sant bara ni naiva Ukrainaälskare som inte kan få in i skallen att det finns onda på båda sidorna. ..
Citera
2022-04-30, 19:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hm, om Putin dör under operationen kommer det heta att väst mördat honom och de får en anledning att använda nukes. Skulle inte förvåna mig om det är planen
Det är nog så enkelt som att Putin är psykopat och vill hinna göra ett avtryck i historieböckerna som en stor rysk tsar, innan han dör av ålderdom. Gubbjäveln är snart 70 och det ser ut som att han är rejält sjuk. Han trodde nog att hans armé var mer kompetent – istället ligger ryska pojkar och dör längs de ukrainska vägarna.
Citera
2022-04-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Någon som har koll på vad det här är för typ av anläggning?

Brinner duktigt gör den i alla fall.

Ett par miljarder ryska rubler som brinner. Helt i onödan.

https://twitter.com/igorsushko/status/1520283961678729216

Oups,
Kolkraftverk, byggt 2019.
500.000 ryssar blev strömlösa.
Citera
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowIMetYourFather
Besöker inte flashback så ofta, men tänkte att jag kunde kolla vad som skrivs här angående Ukraina och Ryssland invasionen. Jag är nämligen halv ukrainsk (mamma är ukrainsk) och jag pratar ukrainska. Är född i Sverige men min familj besökte Ukraina varje sommar där min mormor bodde. Min mormor bodde
i Cherson Oblast, nova kakhovka. Min mormor bodde kvar i Ukraina men dog i slutet av 2018. Vi fick reda på av min mammas väninna där borta att mormors hus hade blivit bombad. Dock så landade det på taket och konstigt nog så klarade sig huset ändå ganska bra. Dock mormors granne mittemot dog pappan till familjen när han skulle gå ut på baksidan för att hämta sin sons favorit leksak så blev han träffad av splitter av något slag (mina föräldrar berättar inte så mycket för mig och min lillasyster. Men våra äldre syskon fyller in på vad som händer där borta med familjevänner osv) Om det är något ni undrar över specifikt då jag har kontakt med mina barndomsvänner där borta (majoriteten är med i kriget nu) så kan ni bara fråga så kan jag höra med dom.

Jag undrar om man har tillgång till rysk media i Ukraina och vad man säger om hur kriget rapporteras där?
Är det lögn alltihop?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Fråga Azov?
Okej? Eftersom ryssarna har fullt upp med att våldta ukrainska barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in