2022-04-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Eftersom du själv brukar anordna små minirättegångar här där varje ord måste vägas och varje fakta måste styrkas är jag besviken att du inte kan bättre än att hänge dig åt empiriska studier som vi alla vet inte bevisar ett skit.

Vilka ”vi”?
Citera
2022-04-30, 19:22
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
20 % av alla barn växer upp i relativ fattigdom bland dessa lär fattigdom också innebära riktigt dåliga hemförhållanden och med detta även ensamhet Nog finns det ett inte allt för litet antal trasiga barn som är lätta att grooma
Säkert. Men innan Dumpen eller nån annan visar nån statistik så väljer jag att tro att det är ett långt större problem att dessa groomas av samvetslösa personer i omgivningen.
Citera
2022-04-30, 19:25
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Hon vill ju uppenbarligen inte ha dig där efter att du betett dig märkligt.
tror att det mer beror på att jag inte hyllar dem. Men du kan ju sluta ljuga om att jag trollar iaf.
Citera
2022-04-30, 19:27
Medlem
Citat:
20 % av alla barn växer upp i relativ fattigdom bland dessa lär fattigdom också innebära riktigt dåliga hemförhållanden och med detta även ensamhet Nog finns det ett inte allt för litet antal trasiga barn som är lätta att grooma

Relativ fattigdom för ett barn innebär inte att de är lätta att grooma eller ens att de är ensamma och har dåliga hemförhållanden.
Citera
2022-04-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
tror att det mer beror på att jag inte hyllar dem

Vilket är helt sjukt. Du får inget utrymme alls att bearbeta i din egen rakt och efter eget huvud. Du ska bara lyda Saras huvud annars är du paria. Mycket otäckt.
Citera
2022-04-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Hoppas hon polisanmäler. Jag tycker man ska kritisera dumpen för mycket. Haveristerna gjorde ett avsnitt med Malin som var rätt relevant.

Sen är det en jävla ekokammare här inne med visst folk som bara vill försvara svinen som de hänger ut.

Om man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt så är det en god idé!

Det är just flera tankar man inte får hålla om man ser till Dumpens logik. De flesta tänkande människor hamnar mellan Dumpens och ”pedofilernas” stolar.
Citera
2022-04-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Relativ fattigdom för ett barn innebär inte att de är lätta att grooma eller ens att de är ensamma och har dåliga hemförhållanden.
Det visar på att 20 % av barnen är i riskzon för att lockas in i kriminalitet, missbruk eller få andra problem som att bli vän med någon på nätet .
Syns tydligt hur väldigt på männen blir när det visar sig att 14-åring säger att hon bor på HBV- hem
Citera
2022-04-30, 19:49
Medlem
Bizmarcks avatar
Ingen här som köpt sex av Sara när hon horade som ung? Var det bra?
Eller är det samma påhitt ifrån henne som när Sjöberg inbillade sig att hans tränare tog han på kuken? Vissa gör allt för uppmärksamhet.
Citera
2022-04-30, 19:50
Medlem
Citat:
Det visar på att 20 % av barnen är i riskzon för att lockas in i kriminalitet, missbruk eller få andra problem som att bli vän med någon på nätet .
Syns tydligt hur väldigt på männen blir när det visar sig att 14-åring säger att hon bor på HBV- hem

Tror inte att så många som 20% är i riskzonen för det du radar upp. Håller dock med om att de som groomar söker efter sårbara ungdomar.
Citera
2022-04-30, 19:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Hon vill ju uppenbarligen inte ha dig där efter att du betett dig märkligt.

På varje ställe Dumpen har kontroll över så tystar de ju alla som inte är odelat positiva till dumpen.

Jag tror hon är äkta. Det finns mycket som tyder på det. Men även om jag skulle ha fel... Vad gör det egentligen?

Hon har inte frågat efter något, eller försvarat honom. Hon berättar om familjens lidande. Någon som tvivlar på att det inte skulle stämma?
Citera
2022-04-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
På varje ställe Dumpen har kontroll över så tystar de ju alla som inte är odelat positiva till dumpen.

Jag tror hon är äkta. Det finns mycket som tyder på det. Men även om jag skulle ha fel... Vad gör det egentligen?

Hon har inte frågat efter något, eller försvarat honom. Hon berättar om familjens lidande. Någon som tvivlar på att det inte skulle stämma?

Tror också hon är äkta. Hon svarar tvärsäkert utan märkliga åthävor. Tror inte min intuition ljuger om att hon skulle vara äkta. Inte heller tror jag min intuition ljuger om att Dumpen och Dumpens anhängare kommer med lösa spekulationer och önsketänkande om att hon skulle vara oäkta. Hon är obekväm för dem, följer inte deras sekteristiska narrativ och det kommer kosta dem.
Citera
2022-04-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Tror inte att så många som 20% är i riskzonen för det du radar upp. Håller dock med om att de som groomar söker efter sårbara ungdomar.
Att då många lever i fattigdom är bara en bild över hur många som lever i fattigdom ,det finns ju dessutom alla barn som är barn till missbrukare och barn till lågbegåvade som har inkomst över fattigdomsgränsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in