2022-04-30, 19:02
  #8497
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Fullt förståeligt men bristningar har en förmåga att gå upp igen om för hög belastning kort efter återkomst. Möjligt Pep tror han kan vila i all bollinnehav och då är det ju lugnt.

Verkar som Pep är måttligt road av alla Liverpool frågor 🤣🤣🤣

Intervjuare som vill prata om andra lag eller om spelare som ryktas till sin klubb är så jävla töliga..

Hur många miljarder kommer United slänga på Dallas? 70m?
Citera
2022-04-30, 19:04
  #8498
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Pukki ingår väl i kategorin spelare som är för bra för The Championship men inte tillräckligt bra för Premier League. Om man nu kan säga så om en spelare som ändå gör 10 mål. Kanske mer rättvist att peka på hur stor skillnaden mellan The Championship och Premier League är istället. Men samtidigt ser man nykomlingar som stormar fram i Premier league ibland också. Eller så kanske det mer handlar om att man spelar i ett topplag i The Championship medan man blir ett bottengäng i Premier League. Mitrovic som nämndes tidigare är ju en spelare i samma kategori också. Båda mer än halverar sin målskörd när man kommer upp i Premier League.

Stämmer in i att det är roligare med nya lag upp från The Championship till Premier League som varit uppe tidigare. Luton och Nottingham ligger högst på min wish list av de potentiella nykomlingarna. Mer de sistnämnda med sin historik och bättre förutsättningar att göra något av sin Premier League plats också. Inte tillräckligt intresserad för att titta upp men undrar om inte det är vanligare med dessa jojo lag nuförtiden än tidigare. Lagen som åker ned får en sådan enorm fallskärm för att snabbt kunna ta sig upp igen. Vet att det kritiserats och varit uppe för diskussion tidigare från fans till lagen i The Championship som vill ha bort den. Och kan själv bara instämma i det.

Sist i ämnet The Championship är frågan om vi inte får se Everton spela där näst säsong. Känns som att tåget går nu. Burnley med 3 raka segrar. Everton har visserligen en trio matcher mot Palace, Watford och Brentford som känns överkomliga. Men samtidigt är man 5 poäng bakom nu och både Burnley och Leeds har en del överkomligt motstånd utan motivation kvar så lär plocka några poäng till. Everton i sig är inte något att räkna med så även dessa överkomliga mather känns tveksamt att dom ska gå rent i ens. Behöver någon överrsakning mot ett ojämnt Chelsea, ett europafokuserat Leicester eller Arsenal i sista.

Värdelösa tränarbeslut samt spelarrekryteringar har satt klubben i ett uselt läge. Även om Benitez var fel man från början och skadade klubben var man ändå på 14eplats när han sparkades. 5 poäng ÖVER strecket. Sedan tar man in en helt orutinerad tränare i sammanhanget av bottenstrid för att klara sig kvar. Tro fan att det går åt helvete.
Citera
2022-04-30, 19:05
  #8499
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Då slipper vi norwich till nästa säsong.. Som vanligt typ. Vet att vi har ett norwich fan här på forumet (så inget ont menat) men hoppas dom stannar nere några säsonger. Tröttsamt med upp och ner lag när det gäller typ samma lag hela tiden.
We'll be back! (Norwich stavas med versal, ett stort N du vet?)
Citera
2022-04-30, 19:05
  #8500
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Intervjuare som vill prata om andra lag eller om spelare som ryktas till sin klubb är så jävla töliga..

Hur många miljarder kommer United slänga på Dallas? 70m?
För en som har er som motståndare är det lite småkul att se honom snea till.. sen är det väl klart frågorna inför matchen ska handla om egna laget eller dagens motstånd.
Citera
2022-04-30, 19:11
  #8501
Medlem
-GGs avatar
Burnley är magiska för tillfället.
Som om de äntligen kan släppa knutarna och bara spela, även om det är livsviktigt att vinna.

Trossard, vilken spelare!
Alltid bra. Fin teknik och flyt i steget. Han förtjänar en större klubb.

Jag vill ha kvar Leeds i PL. Roligt lag med stark supporterkultur. Matcherna mot United är en höjdpunkt. Rosornas krig.
Citera
2022-04-30, 19:11
  #8502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Pukki ingår väl i kategorin spelare som är för bra för The Championship men inte tillräckligt bra för Premier League. Om man nu kan säga så om en spelare som ändå gör 10 mål. Kanske mer rättvist att peka på hur stor skillnaden mellan The Championship och Premier League är istället. Men samtidigt ser man nykomlingar som stormar fram i Premier league ibland också. Eller så kanske det mer handlar om att man spelar i ett topplag i The Championship medan man blir ett bottengäng i Premier League. Mitrovic som nämndes tidigare är ju en spelare i samma kategori också. Båda mer än halverar sin målskörd när man kommer upp i Premier League.

Stämmer in i att det är roligare med nya lag upp från The Championship till Premier League som varit uppe tidigare. Luton och Nottingham ligger högst på min wish list av de potentiella nykomlingarna. Mer de sistnämnda med sin historik och bättre förutsättningar att göra något av sin Premier League plats också. Inte tillräckligt intresserad för att titta upp men undrar om inte det är vanligare med dessa jojo lag nuförtiden än tidigare. Lagen som åker ned får en sådan enorm fallskärm för att snabbt kunna ta sig upp igen. Vet att det kritiserats och varit uppe för diskussion tidigare från fans till lagen i The Championship som vill ha bort den. Och kan själv bara instämma i det.

Sist i ämnet The Championship är frågan om vi inte får se Everton spela där näst säsong. Känns som att tåget går nu. Burnley med 3 raka segrar. Everton har visserligen en trio matcher mot Palace, Watford och Brentford som känns överkomliga. Men samtidigt är man 5 poäng bakom nu och både Burnley och Leeds har en del överkomligt motstånd utan motivation kvar så lär plocka några poäng till. Everton i sig är inte något att räkna med så även dessa överkomliga mather känns tveksamt att dom ska gå rent i ens. Behöver någon överrsakning mot ett ojämnt Chelsea, ett europafokuserat Leicester eller Arsenal i sista.

Värdelösa tränarbeslut samt spelarrekryteringar har satt klubben i ett uselt läge. Även om Benitez var fel man från början och skadade klubben var man ändå på 14eplats när han sparkades. 5 poäng ÖVER strecket. Sedan tar man in en helt orutinerad tränare i sammanhanget av bottenstrid för att klara sig kvar. Tro fan att det går åt helvete.

Känns ändå i t ex FA cupen som glappet inte är så stort ändå, men dom mindre klubbarna måste kunna motivera sig varje vecka för att klara det. Och det är ju uppenbarligen lättare sagt än gjort.

Mitrovic tror jag håller för PL nu, han har ju utvecklats enormt iår.

En stor fråga är väl hur Everton gör med Lampard om dom blir kvar? ska man ge honom förtroendet för han löste uppgiften eller ska han ut för det blev lite väl nära? Tar man in Sean Dyche istället, eller fortsätter man gräva gropen och tar in Rooney denna gången nu när Derby åkt ur?
Citera
2022-04-30, 19:21
  #8503
Medlem
Drickbacks avatar
Man får säga vad man vill om Milner och hans ålder men han är en världsspelare i att göra sitt yttersta och försöka bidraga. Bara se idag, knappt speltid innan dagens match men ändå gör det bra, låt vara att Newcastle var sämre än förväntat.
Hoppas Liverpool förlänger som det ryktas om, han är värd det samt guld att ha i truppen.
Citera
2022-04-30, 19:21
  #8504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur många miljarder kommer United slänga på Dallas? 70m?

Tror prislappen sjönk nu
Citera
2022-04-30, 19:23
  #8505
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Känns ändå i t ex FA cupen som glappet inte är så stort ändå, men dom mindre klubbarna måste kunna motivera sig varje vecka för att klara det. Och det är ju uppenbarligen lättare sagt än gjort.

Mitrovic tror jag håller för PL nu, han har ju utvecklats enormt iår.

En stor fråga är väl hur Everton gör med Lampard om dom blir kvar? ska man ge honom förtroendet för han löste uppgiften eller ska han ut för det blev lite väl nära? Tar man in Sean Dyche istället, eller fortsätter man gräva gropen och tar in Rooney denna gången nu när Derby åkt ur?

Han får garanterat vara kvar men får kicken vid vintern när man ligger längst ner. Tror inte det kommer ske och hoppas han är kvar nästa säsong. Tycker han gjorde chelsea lite spännande där ett tag.
Citera
2022-04-30, 19:25
  #8506
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Tror prislappen sjönk nu

Inte för United
Citera
2022-04-30, 19:49
  #8507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Han får garanterat vara kvar men får kicken vid vintern när man ligger längst ner. Tror inte det kommer ske och hoppas han är kvar nästa säsong. Tycker han gjorde chelsea lite spännande där ett tag.

Hoppas du har rätt, gillar gamla spelare man själv minns längs sidlinjeln. Kul på en nostalgisk nivå att Gerard, Lampard och Arteta ännu tampas mot varandra. Men Lampard är nog på sista chansen, han gjorde det bra med Chelsea och har därför fått denna shansen. Men se på tex Ljungberg och Giggs, dom är inte ens med i snacket om mindre klubbar för dom missa första chansen

(Giggs har ju lite annat i sin garderob också men ändå, poängen går ju fram ändå)..

Rooney och Scott Parker har däremot gjort det smart och jobbar sig uppåt istället för att starta på topp för att falla.
Citera
2022-04-30, 20:05
  #8508
Medlem
En fördel med Erik ten Hag kan ju vara att han får in lite Ajaxspelare. Gravenbech och Antony bör vara intressanta för Man United. De Jong i Barca kanske också går att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in