2022-04-30, 13:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Mördaren vill nog leda oss på spåren tror jag.
400 i romerska siffror är CD.
Mördaren kanske var en IT tekniker som tror på magiska nummer.
28 är ett perfekt tal.
11 kan stå för en massa olika saker och anses vara ett magiskt nummer. https://nordenbladet.se/budskap-fran-anglar-vad-betyder-det-att-man-ser-siffrorna-1-11-111-och-1111-las-vilken-slags-budskap -angeln-vill-lamna-dig-genom-att-anvanda-siffror/

Eva mördas med 11 knivhugg.
Var det verkligen en slump???
Varför slutar mördaren just efter elva hugg.
Eva mördas kl 23, vid 11 tiden på kvällen.

Det var fullmåne när Eva mördas. Fullmånen inträffade den 23e September 1987 och det var således fullmåne den helgen.

Kanske var mordet väl planerat och utstuderat att det skulle inträffa den helgen vid fullmånen.

Mordet inträffar intill Limstagatan 23.

Jag tror vissa saker inte är en slump.

Du skrev att 28 är ett perfekt tal.
Kan då tillägga att GN's far dog den 28 juli 1987 (ca. 2 mån före det bestialiska mordet)
Citera
2022-04-30, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du skrev att 28 är ett perfekt tal.
Kan då tillägga att GN's far dog den 28 juli 1987 (ca. 2 mån före det bestialiska mordet)

Ja det är ju lite lustigt, eller olustigt.
Siffrorna 6,11, 23 och 28 leder oss rätt.
Allt börjar och slutar med 28.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-04-30 kl. 14:11.
Citera
2022-04-30, 16:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja det är ju lite lustigt, eller olustigt.
Siffrorna 6,11, 23 och 28 leder oss rätt.
Allt börjar och slutar med 28.

Eva var inne på sitt 28:e år när hon mördades.
Citera
2022-04-30, 18:04
Avslutad
Citat:
Eva var inne på sitt 28:e år när hon mördades.

Även Evas häst dog kort efter mordet.
Fick den inte mat eller blev den förgiftad/överdos av något medel.
Mördaren kanske tyckte det var jobbigt att se hästen varje dag??
Varför mördades Evas djur??
Citera
2022-04-30, 18:51
Medlem
Citat:
Mördaren vill nog leda oss på spåren tror jag.
400 i romerska siffror är CD.
CD skivor har spår.
Mördaren kanske var en IT tekniker som tror på magiska nummer.
28 är ett perfekt tal.
11 kan stå för en massa olika saker och anses vara ett magiskt nummer. https://nordenbladet.se/budskap-fran-anglar-vad-betyder-det-att-man-ser-siffrorna-1-11-111-och-1111-las-vilken-slags-budskap -angeln-vill-lamna-dig-genom-att-anvanda-siffror/

Eva mördas med 11 knivhugg.
Var det verkligen en slump???
Varför slutar mördaren just efter elva hugg.
Eva mördas kl 23, vid 11 tiden på kvällen.

Det var fullmåne när Eva mördas. Fullmånen inträffade den 23e September 1987 och det var således fullmåne den helgen.

Kanske var mordet väl planerat och utstuderat att det skulle inträffa den helgen vid fullmånen.

Mordet inträffar intill Limstagatan 23.

Jag tror vissa saker inte är en slump.

Vill bara inflika med lite info

Efter att ha sökt uppgifter om den här mannen som dog på rosornas ö för mindre än 400 år sedan kan jag konstatera att han aldrig existerat. Det är helt och hållet ihopfantiserat. Ingen mäktig man har blivit begravd på rosornas ö (gotland) tillsamman med sin hund. Ingen inskription med "Förgör du mig, förgör jag dig" går att hitta på någon gravsten inågonstans i någon av Gotlands 100 kyrkor.

Lycka till med att försöka tolka något som GN sagt
Och en annan grej är att det var nymåne när Eva blev mördad, inte fullmåne
Citera
2022-04-30, 19:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Även Evas häst dog kort efter mordet.
Fick den inte mat eller blev den förgiftad/överdos av något medel.
Mördaren kanske tyckte det var jobbigt att se hästen varje dag??
Varför mördades Evas djur??

Det var Eva's föl som dog 1 eller 2 veckor efter mordet, inte hennes häst.

Det var 2 ägare av fölet, antingen Eva och Anneli eller så var det Eva och Marpet1 (i tråden). Fölet ska enligt Echoes ha obducerats och man kom då fram till att det hade dött en naturlig död. Även Marpet1 som var en av Eva's bästa och närmsta vänner har bekräftat att fölet obducerades och att uppgiften om en naturlig död stämmer.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-30 kl. 19:05.
Citera
2022-04-30, 19:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Efter att ha sökt uppgifter om den här mannen som dog på rosornas ö för mindre än 400 år sedan kan jag konstatera att han aldrig existerat. Det är helt och hållet ihopfantiserat. Ingen mäktig man har blivit begravd på rosornas ö (gotland) tillsamman med sin hund. Ingen inskription med "Förgör du mig, förgör jag dig" går att hitta på någon gravsten inågonstans i någon av Gotlands 100 kyrkor.

Lycka till med att försöka tolka något som GN sagt.

Det stämmer, GN fabulerade nog en del i sin berättelse. Men syftet med inlägget var att berätta om en hund som begravdes med sin ägare och då blir kopplingen till Eva mordet där även hunden dödades uppenbar.
Det kan omöjligen vara en slump att GN väljer att posta just den "historien" till Facebook-bilden på sin nygjorda tatuering: Förgör du mig - Förgör jag dig

Citat:

Ok intressant. Eftersom nymåne är den fas där månen är helt mörk så betyder det att det var totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde. Gatubelysning saknades.

GN kan knappast ha känt till att Eva hade kommit till stan under eftermiddagen endast 5-6 timmar före mordet. Anneli bodde vid tidpunkten för mordet i föräldrahemmet och alla i grannskapet visste att det var hon som ägde Laban, även GN givetvis.

Jag tror att GN såg när Eva (Anneli) och Laban släpptes av i korsningen nedanför hans hus och att det hela var stundens ingivelse, en impulshandling. GN var mentalt "i rätt stämningsläge" och överfallet skedde för att tillfället uppenbarade sig.

GN måste ha trott att det var Anneli som klev ur bilen ensam, han visste exakt vart hon skulle och därmed exakt vart han skulle slå till. Tanken var nog att våldta Anneli så GN måste ha fått en chock när han i beckmörkret vid Långbackens början insåg att det var Eva han började antasta. Kanske var det t.o.m. så mörkt att det var Eva's röst som avslöjade att det var hon och inte Anneli.
GN måste ha drabbats av total panik - det är klart att det slog slint då!
När Eva sen slet sig och försökte springa hemåt insåg GN direkt att han var tvungen att döda henne.
Övervåldet var förmodligen en konsekvens av hans fatala misstag, felbedömningen av Anneli.
Det uppdämda ursinnet, självhatet och skamkänslorna tog han sen ut på Eva genom att hugga henne 11 gånger.
GN valde sen att arrangera mordplatsen enligt den plan han initialt hade, dvs att det var ett våldtäktsförsök (som spårat ur).
Senare under natten kan stark ångest och ett dåligt samvete i efterhand ha bidragit till att Eva's kläder och hunden Laban placerades på ett visst sätt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-30 kl. 20:28.
Citera
2022-04-30, 20:42
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:

Efter att ha sökt uppgifter om den här mannen som dog på rosornas ö för mindre än 400 år sedan kan jag konstatera att han aldrig existerat.
Det är helt och hållet ihopfantiserat.
Ingen mäktig man har blivit begravd på rosornas ö (gotland) tillsamman med sin hund.
Ingen inskription med "Förgör du mig, förgör jag dig" går att hitta på någon gravsten inågonstans i någon av Gotlands 100 kyrkor.
Ja?

LÄNK (INSTAGRAM)
En tatuering jag velat göra i 28 år
DEN 16 OKTOBER 2014
https://www.instagram.com/p/uOoE6EKyL7/
11 gilla-markeringar

gudfaderen En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

Visa alla 11 kommentarer

DEN 16 OKTOBER 2014
romanofitness Great tits man! Bench
press
391 V Svara

gudfaderen Later gött. Du ska bli
fullständigt upplyst dà vi ses. Ta hand
om er. Här pà G till Bo kalas.
@jonasalbonius
392 V Svara

jonasalbonius Missförstand fär vi
undvika! Nu blir det ensam-öl och bar
överkropp i tevesoffan (©
393 V Svara

gudfaderen Här snackar vi om
drömmar! Du byter inte bild. Jag stillar
inte din nyfikenhet. Det är inte en
tävling i missförständ nu fast du är
lärare. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Menade att tatueringen
du funderat pà sà länge blivit gjord..
393 V Svara

gudfaderen Du förverkligar inte mina.
Jag bad om en bild pà dig i bar
överkropp i din profil för den gamla har
ju hängt med ett tag. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Supernyfiken! Jag blir
alltid glad när funderingar förverkligas
393 V Svara

gudfaderen Ingen som du ska veta nät
om. Du tycker, gillar enbart för du är
nyfiken min vän. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Vem är 400-äringen vi
pratar om?
393 V Svara

gudfaderen Tack Hans @lahnajarvi
Lundgren du är häftig du med
393 V Svara

gudfaderen De orden skrevs när en
mycket mäktig man avslutade sitt liv
för snart 400 ar sedan. De är skrivna
närmast altarringen där han vilar med
sin hund. Det är totala motsatsen till
maffia. Dà förlitade människor sig pà
att den enade kraften mellan dem löste
problemen. @lahnajarvi
393 V Svara
gudfaderen De orden skrevs när en
mycket mäktig man avslutade sitt liv
för snart 400 ar sedan. De är skrivna
närmast altarringen där han vilar med
sin hund. Det är totala motsatsen till
maffia. Dà förlitade människor sig pà
att den enade kraften mellan dem löste
problemen. @lahnajarvi
393 V Svara

gudfaderen Tack Hans @lahnajarvi
Lundgren du är häftig du med
393 V Svara

jonasalbonius Vem är 400-äringen vi
pratar om?
393 V Svara

gudfaderen Ingen som du ska veta nät
om. Du tycker, gillar enbart för du är
nyfiken min vän. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Supernyfiken! Jag blir
alltid glad när funderingar förverkligas
393 V Svara

gudfaderen Du förverkligar inte mina.
Jag bad om en bild pà dig i bar
överkropp i din profil för den gamla har
ju hängt med ett tag. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Menade att tatueringen
du funderat pà sà länge blivit gjord..
393 V Svara

gudfaderen Här snackar vi om
drömmar! Du byter inte bild. Jag stillar
inte din nyfikenhet. Det är inte en
tävling i missförständ nu fast du är
lärare. @jonasalbonius
393 V Svara

jonasalbonius Missförstand fär vi
undvika! Nu blir det ensam-öl och bar
överkropp i tevesoffan (©
393 V Svara

gudfaderen Later gött. Du ska bli
fullständigt upplyst dà vi ses. Ta hand
om er. Här pà G till Bo kalas.
@jonasalbonius
392 V Svara

romanofitness Great tits man! Bench
press
391 V Svara

Hur ska vi försöka tolka ovan konversation mellan GN och Jonas om mannen som dog på rosornas ö för mindre än 400 år sedan?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-04-30 kl. 20:47.
Citera
2022-04-30, 20:54
Medlem
Citat:

2022-02-05, 16:18 länk
Handfatstrallaren
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Månfaser 1987

September
01 - Ti - Växande halvmåne
07 - Må - Fullmåne
15 - Ti - Avtagande halvmåne
23 - On - Nymåne
30 - On - Växande halvmåne

Det var svart som natten den 25 september 1987.

Nymåne
Nymåne avser månens fas då den är osynlig på grund av att den icke solbelysta sidan vänds mot jorden och sedan åter framträder efter att ha varit osynlig från jorden. När månen är ny ser den från norra halvklotet ut som en tunn skära, ett kommatecken eller en högerparentes.

Bild på månens faser.
Det var svart som natten den 25 september 1987.
Nymåne är rätt svarat MamaGris.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-04-30 kl. 20:59.
Citera
2022-04-30, 21:00
Avslutad
Citat:

Det är en spegling av Eva mordet som GN skriver som en Shakespeare historia.
Citera
2022-04-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ok intressant. Eftersom nymåne är den fas där månen är helt mörk så betyder det att det var totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde. Gatubelysning saknades.
Eftersom nymåne är den fas där månen är helt mörk så betyder det att det var totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde.
Gatubelysning saknades.
Nja, inte var det totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde.

2022-01-15, 20:53 länk
Handfatstrallaren
Citat:
2016-12-03, 13:37 länk
Joe Blow
- Är det rimligt att han skulle vänta till att någon fann de döda innan han tog sig dit för att (som så många menar) städa upp innan polisen anlände.
2016-12-03, 15:01 länk
echoesofglory
Om nu P själv hittat kropparna vem tror du polisen skulle fokusera på? Om någon ville arrangera en brottsplats, är det inte rimligare att göra det i dagsljus än i kolmörker? Är det inte rimligare att en GM försöker ta sig ifrån brottsplatsen så fort som möjligt?
Om någon ville arrangera en brottsplats, är det inte rimligare att göra det i dagsljus än i kolmörker?

Var det verkligen kolmörker i skogsdungen?

Kroppen hittades ett trettiotal meter från vägkanten, en bit in i terrängen.
Bild på mordplatsen från artikeln Eva, 27, skulle gå 500 meter – blev mördad i Aftonbladet den 28 sep. 2019.

Vy över bruket i Kramfors & trä team fotograferat från helikopter flygning över Kramfors 19/6-2004.

Ytterligare en vy, nu från tiden för mordet på Eva 1987.

Som jag vill minnas det så var hela industriområdet där Trä team ligger upplyst kvällar och nätter, även under helgerna.

Visuellt var det då inte några problem för Evas mördare att arrangera mordplatsen under natten enär ljuset från industriområdet sipprade ut till den närliggande skogsdungen.

Askmörkt är inte lika svart som kolmörkt!

Men det var mörkt nog inne i skogsdungen för att undgå upptäckt från Långbacken.

En idealisk mordplats.

(lyktstolpar kom väl först i början på 2000-talet i samband med bygget av promenadvägen utmed Långbacken)
Som jag vill minnas det så var hela industriområdet där Trä team ligger upplyst kvällar och nätter, även under helgerna.

Visuellt var det då inte några problem för Evas mördare att arrangera mordplatsen under natten enär ljuset från industriområdet sipprade ut till den närliggande skogsdungen.

Askmörkt är inte lika svart som kolmörkt!

Men det var mörkt nog inne i skogsdungen för att undgå upptäckt från Långbacken.

En idealisk mordplats.
(lyktstolpar kom väl först i början på 2000-talet i samband med bygget av promenadvägen utmed Långbacken)

Totalt becksvart var det då absolut inte under nymånen enär ljuset från industriområdet sipprade ut till den närliggande skogsdungen ”Långbacken”.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-04-30 kl. 21:50.
Citera
2022-04-30, 21:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
[indent]Eftersom nymåne är den fas där månen är helt mörk så betyder det att det var totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde.
Gatubelysning saknades.
Nja, inte var det totalt becksvart vid Långbackens början där överfallet skedde.

Ok, själv är jag är tveksam till att hela industriområdet där Trä Team ligger var upplyst kvällar och nätter, även under helgerna. Men till en viss del var det väl upplyst.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-04-30 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in