2022-04-30, 12:23
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Hittade samma person nu.

Den personen jobbar ju på en slags fraktfirma också…..
Jag fortsätter söker av bilar en stund till ifall det skulle finnas någon mer med en Daniel 39 som ägare, men ganska mycket stämmer ju redan ändå
Citera
2022-04-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Uppenbarligen är det på dessa sidor vuxna män söker kontakt med barn och då är det helt rätt ställe att locka ut dessa män till möten

Nu snackar vi inte fiska gädda på TikTok, utan den reklam som Dumpen där riktar direkt mot barn.
Citera
2022-04-30, 12:26
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Tror jag eventuellt (!) fått en bil- och ägarträff på Biluppgifter nu.

Finns en Daniel (som Patrik ropar precis i början) som är 39 år (som pissgäddan anger som ålder i chatten) med en röd Citroën C3 1.2 PureTech 2017 och det finns en kille skriven på samma adress (troligen hans son? Men med annat efternamn) på 18 år (pissgäddan skriver som svar på frågan om barn = "En snart utflugen son") och orten är samma namn som den flygplats som inte är Arlanda utan den andra mindre.

Men eftersom jag inte är helt 100 säker så vill jag inte nämna rebus på efternamn ännu. Någon annan kanske kan bekräfta eller dementera om jag har rätt person med tanke på bostadsort.
Snyggt! Skälig misstanke på honom då flera sociala medier har funnits men försvunnit. Under den tid som gått sedan konfrontationen har han hunnit radera allt.

Han har också tidigare bott i den stad som är fraktbolagets hemvist.
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-30 kl. 12:29.
Citera
2022-04-30, 12:29
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Jag fortsätter söker av bilar en stund till ifall det skulle finnas någon mer med en Daniel 39 som ägare, men ganska mycket stämmer ju redan ändå

Snyggt!

Denna person verkar ha tagit bort sociala medier nyligen. Som jag förstår det iaf, för den dyker upp på Google men går ej att se på själva mediet. Det sociala medium som är jobb-orienterat.
Citera
2022-04-30, 12:36
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Snyggt! Skälig misstanke på honom då flera sociala medier har funnits men försvunnit. Under den tid som gått sedan konfrontationen har han hunnit radera allt.

Han har också tidigare bott i den stad som är fraktbolagets hemvist.

Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Snyggt!

Denna person verkar ha tagit bort sociala medier nyligen. Som jag förstår det iaf, för den dyker upp på Google men går ej att se på själva mediet. Det sociala medium som är jobb-orienterat.
Tack ska ni ha.

Jo det verkar vara rätt person. Har nu för säkerhets skull sökt av resten av de totalt 80 st röda C3 2016-2020 inom Stockholms län som fanns i sökresultaten men ingen annan med ägare Daniel 39 år finns.
Citera
2022-04-30, 12:39
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Tack ska ni ha.

Jo det verkar vara rätt person. Har nu för säkerhets skull sökt av resten av de totalt 80 st röda C3 2016-2020 inom Stockholms län som fanns i sökresultaten men ingen annan med ägare Daniel 39 år finns.
Rebus tack
Citera
2022-04-30, 12:42
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ny fiskare väl, inte den karaktären som Sara körde. Hon skrev nånstans att hon va trött på peddochatt o tog en åsusu. Denna fiskare var riktigt bra

Håller med, peddomamman var duktig och trovärdig.

Var något hon skrev i chatten med gäddan som får mig att tro att hon läser här inne, så jag får väl säga grattis om hon läser det här!

Enda felet är att jag tror peddomammor som delar med sig av sina barn är så pass ovanligt att du i princip kan utgå från att det är bluff om du stöter på någon.

Om killen? Ser väl ut som vanlig kille från söder komplett med halsduk och allt. Inte min typ direkt. Han hade tydligen en unge han måste fått i unga år. Hoppas att han inte är ensamstående att ta hand om ungen bara. För då blir det nog kämpigt för det barnet framöver.
Citera
2022-04-30, 12:43
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Rebus tack
Efternamn= Förnamn på den äldre sedan länge döde Taube-sångaren, författaren, kompositören och "sjömannen" med mera (men med w inte enkel v) samt -son med endast ett (1) S som ändelse.
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-04-30 kl. 12:56.
Citera
2022-04-30, 12:52
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Efternamn= Förnamn på den äldre sedan länge döde Taube-sångaren och "sjömannen" (men med w inte enkel v) samt -son med endast ett (1) S som ändelse.

Regnummer ser ut att stämma med sista siffran som syns en bildframe i videon!
Citera
2022-04-30, 13:00
Avslutad
Hundkissgäddan.

Rebus

De första två bokstäverna i efternamnet är samma som den/reaktion, de ord man yttrar efter att läst hans chatt: ew

Förnamnet är Dan med tillkopplad el
Citera
2022-04-30, 13:07
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Håller med, peddomamman var duktig och trovärdig.

Var något hon skrev i chatten med gäddan som får mig att tro att hon läser här inne, så jag får väl säga grattis om hon läser det här!

Enda felet är att jag tror peddomammor som delar med sig av sina barn är så pass ovanligt att du i princip kan utgå från att det är bluff om du stöter på någon.

Om killen? Ser väl ut som vanlig kille från söder komplett med halsduk och allt. Inte min typ direkt. Han hade tydligen en unge han måste fått i unga år. Hoppas att han inte är ensamstående att ta hand om ungen bara. För då blir det nog kämpigt för det barnet framöver.
18 årig son. Ensamstående.
Killen ser ut från den delen av Stockholm han kommer ifrån. Inte söder direkt
Citera
2022-04-30, 13:07
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Efternamn= Förnamn på den äldre sedan länge döde Taube-sångaren, författaren, kompositören och "sjömannen" med mera (men med w inte enkel v) samt -son med endast ett (1) S som ändelse.
Snygg rebus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in