2022-04-30, 06:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Och du påstår anekdotiskt att ryska tanks har "kraftigt pansar" men har inte producerat något bevis för det. Så var har du bevisen för att ryska tanks har "kraftigt pansar" ?
De snålbyggda ryska tanksen har exploderat en masse under detta krig, så det måste ju vara nån ordentlig designmiss nånstans? Kan det vara klent pansar? Fast du kanske har nån annan förklaring till de ryska tanksen blåsts i bitar i detta krig?

Har du någonsin funderat över att västerländsk media kan vara precis lika snedvriden som rysk media? Det är precis så det ligger till. Ledsen att säga det. Det första som dör i krig är sanningen som bekant...
Citera
2022-04-30, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Har du någonsin funderat över att västerländsk media kan vara precis lika snedvriden som rysk media? Det är precis så det ligger till. Ledsen att säga det. Det första som dör i krig är sanningen som bekant...

Noterar att du fortsätter att undvika min fråga om vilka bevis du har för ditt påstående att ryska tanks har "kraftigt pansar".
Citera
2022-04-30, 06:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Nej.

Jag vet inte riktigt hur en sån källa skulle se ut. Varken Fagot, Metis eller Konkurs är takslående, vore nog lättare ifall du berättar vilka ryska vapensystem som är det.

Jag skrev inte att Switchblades "effekt på pansar skulle motsvara Javelin". Den är samma, för det är samma verkansdel. Pansarspräng har samma effekt på pansar oavsett hur det levereras, det är inte som t.ex. pilprojektil där rörelseenergi används för penetrering.

Du uppmanas återigen att presentera bevis för att ryssarna inte kan slå igenom taken på pansar år 2022...

Haha! Nej, så lätt kommer du inte undan... Angående Javelin vs. Switchblade så kan ett vapen som avfyras från axeln inte jämföras med en liten drönare på långa vägar... Nej, samma verkansdel betyder inte samma effekt i målet för olika plattformar. Har du motsatt vetenskaplig information var god länka den.
Citera
2022-04-30, 06:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Noterar att du fortsätter att undvika min fråga om vilka bevis du har för ditt påstående att ryska tanks har "kraftigt pansar".

Jag har inte undvikit några frågor. Det är du som undgår frågor genom att du inte stärker dina teser med vetenskapliga belägg. Ditt första och enda belägg är rysshat. Lite tunnt kan man tycka...
Citera
2022-04-30, 06:35
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Skön musikvideo med lite riktig moralhöjande propaganda som inte låtsas vara något annat.

Alltså inte några getknullande tjena-tjena som skjuter på lyktstolpar eller väggar och låtsas att de slåss på riktigt.

Innehåller dessutom lite (delar av) klipp som jag inte sett förut.

Don't fuck with Ukraine!!!

https://youtu.be/q5PiEjd3R6U

Vilken grymt bra video och låt!!
Det finns otroligt mycket bra musik och kreativ kultur i Ukraina är något jag lärt mig under det här kriget. Ser fram emot att åka dit på semester när kriget är slut!
Citera
2022-04-30, 06:36
Medlem
Citat:
Du uppmanas återigen att presentera bevis för att ryssarna inte kan slå igenom taken på pansar år 2022...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Russian_Ground_Forces Peka ut de takslående systemen, eller räkna upp de som saknas.

Citat:
Haha! Nej, så lätt kommer du inte undan... Angående Javelin vs. Switchblade så kan ett vapen som avfyras från axeln inte jämföras med en liten drönare på långa vägar...
Du glömde hänvisa till en vetenskaplig källa till det påståendet. Eller förklara hur i helvete du tänker.

Citat:
Nej, samma verkansdel betyder inte samma effekt i målet för olika plattformar. Har du motsatt vetenskaplig information var god länka den.
https://www.ontrmuseum.ca/tankmuseum/blog-post/modern-anti-tank-ammunition/
Citera
2022-04-30, 06:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Vilken grymt bra video och låt!!
Det finns otroligt mycket bra musik och kreativ kultur i Ukraina är något jag lärt mig under det här kriget. Ser fram emot att åka dit på semester när kriget är slut!

Propagandan är intensiv i det här kriget. Har begrepp som "lättledda får" och "korkad pöbel" någon betydelse för dig?
Citera
2022-04-30, 06:39
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Russian_Ground_Forces Peka ut de takslående systemen, eller räkna upp de som saknas.

Du glömde hänvisa till en vetenskaplig källa till det påståendet. Eller förklara hur i helvete du tänker.

https://www.ontrmuseum.ca/tankmuseum/blog-post/modern-anti-tank-ammunition/

Återigen: du påstod saker från början och bevisbördan ligger på dig och andra indoktrinerade rysshatatare.
Citera
2022-04-30, 06:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och efter sanningen så dör en massa ryssar...

Ukrainare däremot är odödliga gudar i västerländsk media. Du har inte funderat en enda minut huruvida det perspektiv du får presenterat är det enda rätta och objektiva? Tänk den svindlande tanken en stund att vi i väst är de verkliga skurkarna. Fundera på det...
Citera
2022-04-30, 07:00
Medlem
donald12s avatar
Intressant analys. Om 2-4 veckor kollapsar rySSen o Ukraina kommer gå på offensiv. USA och UK går in hårt o synar Putler.

Russia's assault on Donbas has "sort of fizzled" and the battle for the region will be over in two to four weeks, says military expert Dr Mike Martin.

The war studies visiting fellow at King's College London says: "Basically the Russians are gonna run out of troops, and the Ukrainians are going to counterattack."

The Russians have squandered their one chance to take the region, he believes.

"They pulled all of these mauled units out of Kyiv, and then tried to reconstitute them for combat in the east," he explains.

But they were "bruised and damaged" by the battle for the Ukrainian capital and Russia failed to build them up and "do some bold manoeuvre".

And Martin says there has been a "major strategic shift" in the war, with the UK declaring its aim is to clear Russian forces from Ukraine, including Crimea.

He adds that UK Foreign Secretary Liz Truss is "wrong", however, to say this would take 10 years, insisting: "Russian forces will collapse before that, and we’ll see a coup."

And with the US announcing US$33bn (£26bn) of funding for Ukraine, "that is an extremely clear signal of intent", says Martin.

It also means Nato and the US have decided Vladimir Putin is bluffing about using nuclear weapons if Nato up the ante, he adds.
Citera
2022-04-30, 07:00
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ukrainare däremot är odödliga gudar i västerländsk media. Du har inte funderat en enda minut huruvida det perspektiv du får presenterat är det enda rätta och objektiva? Tänk den svindlande tanken en stund att vi i väst är de verkliga skurkarna. Fundera på det...

Du har uppenbarligen aldrig satt din fot i ett kommunistiskt land.
Spendera lite tid i ett land styrt av kommunister så får du se hur det ligger till.

Har du inte ”rätt” åsikt kommer du aldrig göra någon som helst karriär, du dömd till ett liv som fattighjon.
Du får inte resa till vilka länder du vill.
Din egendom kan beslagtas.
Du har ingen möjlighet att driva någon som helst opportun politik.
Oberoende media kan du glömma helt.
Utbildningen dina barn kommer få är tillrättalagd så att de indoktrineras till att tro att staten alltid har rätt, övriga världen är farlig och fientlig.

Detta har jag sett på plats, upplevt själv, det är inga skrönor eller fantasier, det är verkligt.

Kommunism är skit på alla sätt.
Citera
2022-04-30, 07:01
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Många är rädda för T-14 och med all rätt.

Men tänk på att det är en hel serie; T-15, T-16, osv med olika uppgifter.

Många är rädda för dödstjärnan också. Båda är lika sannolika att användas i detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in