2022-04-30, 03:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag har inte påstått någonting mer än att du enbart är i dessa trådar för att tramsa och slösa folks tid. Jag har bifogat källa på vad det är du håller på med.

Din källa påstod att det är fel att kräva bevis för ett påstående. Endast en idiot kan försvara ett sådant påstående.
Citera
2022-04-30, 03:36
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Din källa påstod att det är fel att kräva bevis för ett påstående. Endast en idiot kan försvara ett sådant påstående.

Du har redan i din första förfrågan underkänt tillverkaren som källa för vad den amerikanska drönaren har för kapacitet, vilket visar att du argumenterar inte i god tro utan aldrig kommer godkänna någon annans källa om de slösar tid på att försöka tillfredsställa dina barnsliga krav.

Du får naturligtvis låtsas som att du inte förstår att vi ser rätt igenom dig, om du vill fortsätta tramsa. Det är ditt val.
Citera
2022-04-30, 03:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du har redan i din första förfrågan underkänt USAs militär som källa för vad den amerikanska drönaren har för kapacitet, vilket visar att du argumenterar inte i god tro utan aldrig kommer godkänna någon annans källa om de slösar tid på att försöka tillfredsställa dina barnsliga krav.

Du får naturligtvis låtsas som att du inte förstår att vi ser rätt igenom dig, om du vill fortsätta tramsa. Det är ditt val.

USA:s militär är en part i målet, och därför är det korrekt att underkänna deras vittnesmål. Tror du att den här drönaren ska spela en viktig roll i kriget så är du naiv. Krig handlar till sist och syvende om "boots on the ground" och att ta terräng. Där har ryssarna i det närmaste oändliga resurser. USA/EU/NATO vill bara dra ut på pinan av prestigeskäl. Europa drar nitlotten av USA:s påtvingade politik. Högre energi- och matpriser krossar vår ekonomi.
Citera
2022-04-30, 04:31
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Hög chef på Gazprombank hoppar av för att strida för Ukraina

"En hög chef vid ryska Gazprombank, 50-årige Igor Volobuev, har hoppat av från Ryssland till Ukraina. Volobuev säger i en intervju med nyhetsbyrån Reuters, som genomfördes i Kiev, att han valde att lämna Ryssland eftersom han har rötter i Ukraina och att han tror att Vladimir Putin är på väg att leda Ryssland ”mot en katastrof”.

– Jag tog mig hit för att försvara mitt moderland eftersom kriget inleddes på platser som min hemstad Okhtyrka – det var en av de första städerna som utsattes för ett bombangrepp, säger han till Reuters.

Volobuev var tidigare vicepresident för banken och säger till ryskspråkiga The Insider att han inte är rädd utan kommer att ansluta sig till de ukrainska trupperna.
"

Källa: DN

"Russia has no future. I think this country (Russia) will break up. Putin has already brought Russia to a catastrophe," he said.

https://www.reuters.com/world/im-not-afraid-says-ex-gazprombank-executive-who-defected-ukraine-2022-04-28/

Det mullrar nog mer borta i öster än vad vi hör över järnridån...

Det är väldigt intressant att chefen på Gazprombank säger att ryssland kommer att falla sönder. Hur lång tid kan det ta?
Citera
2022-04-30, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Barn går det att lura till nästan vad som helst, särskilt inför en kamera. Dessutom är det ju inte så att det var igår de förde med sig sina civila (eller mobiliserade) hangarounds in på stålverket, de har varit där i npgra veckor nu och då sjunker de urrsprungliga omständigheterna undan.

Lever du under ständigt hot och ett obestämt yttre tryck (som du inte själv kan påverka) så glider du in i ett läge där nuet är det enda som existerar - att klara sig en dag till, en timme till osv. Sådana personer blir mer eller mindre medberoende, de utvecklar ibland ett Stockholmssyndrom. Jag skulle säha att det är det som inträffat på Azovstat. Men en avgörande punkt är att det är deras egna övervakare - SAzovsoldaterna - som har hindrat dem från att ta vara på möjligheterna att lämna stålverket och komma ut i säkerhet.
Dom civila där är ju närstående till soldater ... Sen funkar inte ditt argument om mänskliga sköldar då dom är nere i en helt separat bunker som inte kan påverkas av bomber. Läs på lite om det där stället. Gör en snabb wiki läsning innan du börjar skriva. Dom där civila kanske inte eller var så pigga på att ge upp till tjetjerna eller ryska soldater som haft stora problem med våldtäkter
Citera
2022-04-30, 04:42
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Videoklippet "Compilation of fails of Russian military vehicles on 2015 Victory Parade." är över 4 minuter långt men du svarade under 3 minuter. Det bevisar att du inte har gjort något försök att utvärdera det bevis som jag lade fram. Därför får jag be dig att, återigen igen bilda dig en egen uppfattning om kvaliteten på ryska tanks utifrån detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=5kWrx9Ce9ic&t=3s

Det roligaste jag sett idag!
Citera
2022-04-30, 04:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kommer nog (dessvärre) att komma fler av de.., endel massgravar kommer inte att lokaliseras. Det har ju förts bort folk österöver..

Japp, tyvärr har ju en del civila ukrainare tvångsdeporterats till Ryssland och fått gå igenom gallringsläger. Sedan har ingen hört av dem......

Det är verkligen tragiskt att behöva skriva " tvångsdeportering, österut, gallringsläger, ingen hört ifrån dem". Ord som ekar än en gång.

Ser man sedan på rysk TV, där de räknar antalet sekunder de tar för deras Wnderwaffen att nå London och Paris, så känner man sig, verkligen, förflyttad till någonstans mellan 1941 och 1944.

Jag skulle, verkligen inte, vilja vara någon av de 10 procent av de ryssar som bor i Ryssland, men som är helt normala. Vad skulle man tänka? Hur skulle man känna sig? Jävligt sund är i alla fall vice ordförande i Gazpronbank, som valt att lämna allt och lämnat Ryssland för att strida på den Ukrainska sidan, även fast han nog gör bäst nytta genom att, först, få lämna underrättelse information.

Märkligt att, även jag, vande mig vid hemska orimligheter: Georgien 2008, diverse förgiftningsfall, Krim och östra Ukraina 2014, osv. Och jag tränade Systema en tid, i rysk militäruniform, Gorka, en tid, som vi uppmanades köpa. Ni kan ju själv tänka er var den producerades Det känns som om man gått omkring i naziuniform! Dock inget vurm för Ryssland under träningarna, förutom kunsksp i rysk självförsvar.

Ja, tänk att få uppleva 1930- och 1940-talet igen, det hade jag aldrig trott! Och hemskt för det ukrainska folket som , in på bara skinnet, får uppleva den ryska folkmordspolitiken!

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-30, 04:43
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Att du fortsätter att länka videoklipp istället för vetenskapliga fakta visar att du inte är intresserad av en seriös diskussion.

Switchblade spelar med största sannolikhet en ytterst marginell roll i Ukraina-kriget.

Har du sett den nu? Gör det! Skitrolig
Citera
2022-04-30, 04:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Har du sett den nu? Gör det! Skitrolig

Jag tittar inte på ovetenskapliga propagandaklipp. Kan du möjligtvis beskriva innehållet?
Citera
2022-04-30, 04:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
USA:s militär är en part i målet, och därför är det korrekt att underkänna deras vittnesmål. Tror du att den här drönaren ska spela en viktig roll i kriget så är du naiv. Krig handlar till sist och syvende om "boots on the ground" och att ta terräng. Där har ryssarna i det närmaste oändliga resurser. USA/EU/NATO vill bara dra ut på pinan av prestigeskäl. Europa drar nitlotten av USA:s påtvingade politik. Högre energi- och matpriser krossar vår ekonomi.
Ha ha Du tror alltså att Nordkorea med sina miljoner man är världens mäktigaste krigsmakt?

Idiot! Den med de smartaste och kraftigaste vapnen vinner oftast!

Do not try a gun fight with a knife!
Citera
2022-04-30, 05:01
Medlem
negrofobens avatar
Härligt att vakna upp och konstatera att bunkerdvärgens trupper fortfarande sitter fast i den Ukrainska leran och bara väntar på att sprängas i bitar!

Det ska bli extra kul då våra egna haubitsar tillsammans med franska och kanadensiska 155 mm smarta granater kommer att krossa de ryska trupperna …😎🇺🇦👍
Citera
2022-04-30, 05:03
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha Du tror alltså att Nordkorea med sina miljoner man är världens mäktigaste krigsmakt?

Idiot! Den med de smartaste och kraftigaste vapnen vinner oftast!

Do not try a gun fight with a knife!

Ditt inlägg var totalt befriat från fakta, Just sayin'...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in