2022-04-29, 21:03
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Det konstigaste är väl att majoriteten av kontona dör omkring 2016-2017. Dvs antingen när de bytt länder eller fått avslag. Alla kan knappast kolat av.

Släkterna är stora. Mycket stora. De är ättlingar och avlägsna släktingar inom klaner ungefär. Om jag förstår det. (Knappast insatt i Mellanöstern etc.)
Det är verkligen jättekonstigt att konton helt plötsligt försvinner samtidigt och efter nästan ett år dyker det ena upp igen med ett svenskt namn.

(25 dec 2017 - 5 okt 2018)
Citera
2022-04-29, 21:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
I slutändan är det skattebetalarna som får så för notan.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men vad jag hört är att många av dessa som är kvar efter utvisningsbeslut, får bostad och bidrag, och då vill jag veta vem som betalar ut dessa pengar, från vilka konton och hur redovisas det. Jävla mysko.

Man kan ju inte ha en massa folk som jobbar svart, och begår nödkriminalitet som snatterier och stölder.

Sen älskar jag språkligt, humorn i meningen; att han är kvar i landet, trots att utvisningen är verkställd.

Javisst får det detta.

Från vilka konton och hur det redovisas är jag inte insatt i men i slutändan är det skattebetalarna som får stå för notan.
Citera
2022-04-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan hålla med om att man kanske inte som första hypotes för att kolla om en annan hypotes är möjlig ska vara lite "over the top".

Men faktiskt är det inte fel att ha konkurrerande hypoteser, iaf i sitt huvud för att se om det som man tror håller. Ibland kan det ju faktiskt vara så att när man diskuterar, kommer det fram andra tankar och nya infallsvinklar som inte är fel att tänka på, även om man är lite "ute och cyklar".

Jag vet att jag i fall som jag har följt, har fått överge mina första ganska starka invändningar. Jag har tänkt att det var omöjligt att det hände på ett visst sätt, men sedan har det ändå visat sig att jag fått "möblera om".

I det här fallet tror jag kanske inte att mannen ska ha ansökt om kontaktförbud i hennes namn. Det känns alltför långsökt.

Men jag kan tänka mig att det här är en man som inte räds, skäms att ta för sig. Han kan mycket väl förutom att ha ljugit om förhållanden i sin bakgrund, skäl till att ta sig hit, försökt döda och kanske tidigare dödat, också myglat på andra sätt. Han kan absolut ha agerat i hennes namn för att det ska se ut som att hon har ansökt eller på annat sätt utnyttjat hennes situation.
Japp jag är med på din tankegång. Jag förutsätter att du varit med på fb så länge så att du vet att vi måste någonstans finna ett avstamp för att komma vidare. I detta fallet diskuterade vi kontaktförbudet. Du säger själv att du inte tror att det är troligt att mannen skulle ha ansökt om kontaktförbud (MOT SIG SJÄLV!). Om du nu skulle utveckla ansökan gällande kontaktförbudet. Vad är det som du ser att det skulle vara mer troligt att MGM lämnat in en ansökan om kontaktförbud mot sig själv. Motivera gärna på ett sådant sätt så att vi i så fall kan gå vidare med att det är det troligaste scenariot.

Eller så köper du att Frugan är vid livet 2019-11-20.
Citera
2022-04-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Vet du, på ett ungefär, hur länge barnen bodde där samt när detta var? Deras far har i a f varit mantalsskriven i Norberg.

Alla tre barnen har bott i Norberg med pappan i flera år.
Citera
2022-04-29, 21:29
Medlem
Aktuellt kl 21 hade ikväll ett inslag om fallet. Det tycks ha varit MGM:s fru och två av barnen som försökt få kontaktförbud mot MGM. Familjen har bott i Norberg i flera år. Att hustrun försvunnit nämndes.
Citera
2022-04-29, 21:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyvärr numera ett urholkat systen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men om han får allt det du räknar upp, har han ju inte gått under radarn. Hela syftet med en asylprocess försvinner då man kan få stanna här ändå och leva på bidrag. Om det är tiotusentals illegala som försörjs av oss, är detta politik, och inte bara ett läskigt kriminalfall.

Är du ironisk när du framför att allt annat vore nazism?

Nej han har egentligen inte gått under radarn men ändå på ett sätt har han det.

Det spelar inte längre någon större roll om en person vistas här illegalt eller inte. Precis som du skriver så har där syftet med asylprocess till stora urholkats. Den högra handen vet inte vad den vänstra handen gör.

Ja detta handlar inte bara om en synnerligen otäck person utan också i allra högsta grad om politik. Hade hans avhysning/utvisning blivit verkställd 2017/2018 så hade inte den här kvinnan blivit utsatt för denne farlige mannen.
Citera
2022-04-29, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM har bott flera år i Norberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Alla tre barnen har bott i Norberg med pappan i flera år.

Återigen stort tack för dessa uppgifter.

Eftersom MGM har under flera års tid bott i Norberg så känner väl till centralorten men även omgivningarna i kommunen.
Citera
2022-04-29, 21:37
Medlem
Ja det lutar väl åt att denna familj ska ha bott i Norberg. Att frugan ska ha förvunnit på något sätt verkar också mest logiskt att det skett när familjen varit ensambestämmande. Att frugan försvunnit när man bott på asylboendet tycker jag verkar mindre troligt. Där skulle en viss tillsyn ha varit.

Om frugan utsatts för ett brott är det mest sannolikt att det skett när familjen bott i en lägenhet och MGM har i det fallet gjort nada för att hon ska återfinnas. Det skulle ju passa MGM som hand i handske.
Citera
2022-04-29, 21:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Att vara ond.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag tror att man föds ond.

Ja jag tror det också.

Under "rätta" omständigheter under livets gång utvecklas också detta med att vara ond. Den MGM är ond, ja han är mycket ond och så kommer han att förbli.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-29 kl. 21:51.
Citera
2022-04-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det lutar väl åt att denna familj ska ha bott i Norberg. Att frugan ska ha förvunnit på något sätt verkar också mest logiskt att det skett när familjen varit ensambestämmande. Att frugan försvunnit när man bott på asylboendet tycker jag verkar mindre troligt. Där skulle en viss tillsyn ha varit.

Om frugan utsatts för ett brott är det mest sannolikt att det skett när familjen bott i en lägenhet och MGM har i det fallet gjort nada för att hon ska återfinnas. Det skulle ju passa MGM som hand i handske.

”Lutar väl åt” - jag utgår från att Aktuellt har tagit reda på hur det förhåller sig innan de beskriver att familjen tidigare bott flera år i Norberg. Se mitt tidigare inlägg om det i tråden ikväll.
Citera
2022-04-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
”Lutar väl åt” - jag utgår från att Aktuellt har tagit reda på hur det förhåller sig innan de beskriver att familjen tidigare bott flera år i Norberg. Se mitt tidigare inlägg om det i tråden ikväll.
Var det familj med frugan? eller var det pappa med tre barn?
Citera
2022-04-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Var det familj med frugan? eller var det pappa med tre barn?

Om du gör dig besvär att läsa mitt inlägg får du reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in