– Redan på lördag kommer jag till Sverige ändå. Och där kommer jag att bränna jättemånga koraner vid olika moskéer runt om i Sverige. Och det blir jättekul, säger Paludan i ett uttalande som han lagt upp på Instagram.
Att bränna koraner är, enligt åklagarbeslut, inte olagligt och det krävs inget tillstånd från polisen för att få göra det.
Paludan planerar att bränna koraner i Örebro på lördag och i Stockholm och Uppsala på söndag.
Nu är det bekräftat.. Vad blir det för konsekvenser?
Antingen förbjuds han att genomföra det hela, eller så blir det väl upplopp som de vi hade nu i påsk? Men det beror delvis på "djungeltrumman".
Det enda intressanta i detta, enligt mig, är hur man tänjer på gränserna för yttrandefriheten, eventuellt religionskritiken i Sverige 2022.
Dock hade jag inte valt att agera på det här vulgära sättet för att få igenom min poäng i frågan, men kanske krävs det att man gör det på det här sättet för att faktiskt få gehör?
Om vi leker med tanken att någon muslimmobb tar hans liv framför kamerorna.
Skulle det bli någon politisk konsekvens? Vad?
Tror inte han genomför en aktion utan att vara förvissad om att polismakten har hans rygg. Han har ju klarat sig hittils. Mig veterligen bör han väl som minst ådragit sig en fatwa (islamsk dödsdom) som minst? Men har inte hört något sådant själv. Som referens kan nämnas att Lars Wilks fick en fatwa pga sina teckningar av profeten muhammed.