Citat:
Ursprungligen postat av
Trintignant
Jag tänker att det hela är värst för dem själva. Om de lägger ned en sådan här tid och resurser på något sådant så lär det på ett eller annat sätt slå tillbaka mot dem själva en vacker dag.
Dessutom har jag ändå fått ett bättre liv trots deras operationer och det kommer bara bli bättre och bättre ändå dessutom.
Jag har själv aldrig gaslightat någon och förstår inte alls motivationen till det. Har de behov av att gaslighta en och försöka få hela ens omgivning att göra det så är det väl bara att konstatera att de antingen är EXTREMT tragiska eller i bästa fall ändå har någon plan bakom som kommer gynna en.
Operationens karaktär påminner mig om forskare som får betalt av staten att arbeta på ett projekt i 5-10-20 år med ingen resultat. Ändå ses satsningen som legitim efter forskaren har "försökt" att klura ut en sak även om resultat saknas eller är obetydlig. Samma sak med hemliga vapen eller teknologier. Forskning kan pågår i årtionde utan resultat men ändå är det finansierat privat som statligt för att de påvisat att stor potential finns.
Alltså kan både privat & statlig finansiering leda till inga resultat. Mycket som i mitt fall efter 15 år. Bara elände, misär, skada, plågande etc. på min sida.
Någon kult/sekt/kyrka/sällskap har säkert övertygat någon organisation att jag är värd all denna resursåtgång för något som inte ens kan hända. Även om det finns 1% chans. Vissa idéer & grupper är så irrationella men ändå inflytelserika, förmögna & kompetenta.
Alltså kommer de fortsätta tills de är säkra på något, skapar något eller observerar något.
I mina ögon är det hela irrationellt. De bygger saker på bibliska idéer & fenomen om det nu är en allsmäktig "kult" exempelvis som finns överallt så som kristna.